ylioppilaslahja opettajalta
Olen aineenopettaja ja olen saanut muutaman kutsun opettamieni oppilaiden yo-juhlaan. Mikä olisi sopiva lahja opettajalta?
Kommentit (24)
Kyllä vaan, esim. ruusu ja kortti on oikein sopiva. Ei opettajalta voida odottaa sen enempää.
Ruusu, kortti ja jokin pieni, esim. kirjanmerkki. Rahalahjoitusta kukaan ei oleta joka tapauksessa.
Ruusu ja kortti riittää. Niin ainakin itse olen tehnyt ja olemme koulussa näin sopineet, että opettajilta riittää kukka tai kortti. Nyt kun kyseessä on itsellä sukulaisen lapsi, jota olen opettanut, niin ajattelin kyllä viedä vähän muutakin.
Itse sain toiveen, että lapsen yo-juhliin voisi tuoda erään kalliin merkin ruuanlaittovälineitä. Toivotut kattilat maksavat yli 100 euroa...
Olen aineenopettaja ja saanut muutaman kutsun... Uskoo ken tahtoo. Ellet sitten ole oppilaan sukulainen tai perhetuttu.
Meidän koulussa kutsutaan sellaiset opettajat, jotka ovat nähneet erityisen paljon vaivaa oppilaan eteen. Itsekin olen aineenopettaja ja saanut joka vuosi muutaman kutsun oppilailta, jotka EIVÄT ole sukua tai perhetuttuja.
Onko tökeröä antaa esim. joku kirja?
Ihan tavallista on kutsua joku ope, joka on ollut merkittävä.
Eli niille epäilijöille tämä.. Kutsuttiin yo-juhliinkin ala-asteen opettaja, joka oli tosi tärkeä tälle lapselle.
Tuli ja en yhtään muista mitä toi. Todella hienoa, että tuli paikalle.
Ruusu ja kortti komppaan minäkin. Korttiin voi laittaa jotain vähän henkilökohtaisempaa kuin vain nimen alle. Itse tekisin ehkä niin, että kirjoittaisin viittauksen johonkin luokan omaan sisäpiirinjuttuun.
Jos olisi lempioppilas, veisin kirjan.
Vierailija kirjoitti:
Onko tökeröä antaa esim. joku kirja?
Ei tietenkään. Tosin joku elämänviisauden aforismikirja on oikeasti todella turha, mieluummin ihan se ruusu ja kortti.
Varmaan ne kutsuneet oppilaat oli niitä sinun lellikkejä ja hyvin menestyneitä oppilaita. Ei niitä takinpenkin poikia. Ja sinähän juokset heti juhliin.
Itse vien ruusun ja kortin. Sain tänä vuonna 4 kutsua oppilailtani. Mukava on pikaisesti piipahtaa onnittelemassa.
Minäkin olen aineenopena lukiossa ja meillä on kyllä tapana kutsua myös opettajia juhliin. Kyseessä pieni maalaislukio. Opiskelijat tulevat monesti ihan opettajainhuoneeseen tuomaan yhteisen kutsun opettajille. Kaikki eivät tietenkään kutsu mutta tänäkin vuonna melkein puolet on kutsun tuonut.
Itse sain äikän opettajalta ruusun ja kirjan, jonka sisäkannessa oli onnittelut. Oli tosin minulle vähän läheisempi opettaja, sulla kun on useammat juhlat niin eiköhän ruusu ja kortti riitä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ne kutsuneet oppilaat oli niitä sinun lellikkejä ja hyvin menestyneitä oppilaita. Ei niitä takinpenkin poikia. Ja sinähän juokset heti juhliin.
Minä kun olen aina luullut, että ne takapenkin pojat menevät amikseen ja lukiossa on vain hyvin menestyneitä oppilaita. Ainakin palstalla.
Toiset ei osaa lopettaa perse..nuolemista ajoissa ja opet siinä mukana loppuun asti.
Ruusu ja kortti?