Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juha Vuorisen Juoppohullu-kirjat. Selittäkääpä mikä niissä on hauskaa, missä on se suosion syy

Vierailija
29.05.2018 |

Minua ei ainakaan naurata väkivaltainen, seksihullu juoppo, Yhden osan sain väkisin kahlattua puoleen väliin.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Juoppikset toimivat vertaistukena kun elin samantapaista elämää kuin juoppis.

Vierailija
2/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne aukea kaikille. Jos se komiikka täytyy sinulle selittää, et tule koskaan pitämään sitä hauskana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Juha on melkein, kuin Tolstoi teostensa ansioista. Samaa pimppi-kikkeli-ripulipierua kaikki kirjat. Noita kirjoja lukevat vähämieliset.

Vierailija
4/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on pieruhuumorin luvattu maa, siksi täällä Posset ja muut paskaohjelmat pääsevät televisioon.

Vierailija
5/35 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lukemisen tarvitse aina olla sivistävää. Ajattele vaikka uraohjuksia tai yrittäjiä. He ovat saattaneet elää sitä elämää, josta kirja kertoo. Tarina on heille tuttu ja se vie pois arjesta. Se kai tarinan idea onkin. Viedä mukanaan. Taas niille, jotka tykkää Juha Vuorisesta, suosittelen lämpimästi Mielenvikaisen muistelmat kirjaa. https://www.mielenvikainen.fi/

Vierailija
6/35 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lukea, mutta oikea kirjallisuus on liian vaikeaa, eikä tunne itseään valmiiksi siihen, Juha Vuorisen tuotanto voi toimia ikään kuin pehmeänä laskeutumisena kirjallsiuuden maailmaan. Tuskinpa kukaan Vuoris-fani alkaa kovin korkeatasoista kirjallisuutta lukea, mutta se on värityskirjoista seuraava askel. Aikuiselle ei yleensä ole tuollaisia vaihtoehtoja jos lastenkirjat eivät kiinnosta.

Vierailija
7/35 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen todella paljon ja tuo kirja kuuluu niihin harvoihin, jotka on jääneet kesken.

Vierailija
8/35 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kakkosta. Vitsit eivät parane selittämällä. Jos et tajua Vuorisen tuotantoa, niin älä sitten lue sitä. Ja miksi kenekään pitäisi olla sinulle selittämässä yhtään mitään?

Mikä tässä on niin vaikeaa? En minäkään ruikuta, että en ymmärrä jotain romanttista hömppää. En ole sen genren kuluttaja, joten en siis lue sitä.

Vierailija
9/35 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne aukea kaikille. Jos se komiikka täytyy sinulle selittää, et tule koskaan pitämään sitä hauskana.

Eli, jos et ole jäänyt lapsen tasoiseksi, et innostu tästä huumorista.

Vierailija
10/35 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta huumori ja suomalainen sielunmaisema.

Vierailija
11/35 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö selitystäsi jotenkin älykkäänä? Jos selityksesi täytyy oikeasti avata, et tule koskaan pitämään sitä järkevänä.

Vierailija
12/35 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt kirjallisuutta Wt kuluttajille.

Toisaalta aloitin itse luku-urani lukemalla Jerry Cottoneita, joten toivottavasti porttiteoria toimii myös kirjallisuuden kohdalla.

ALoitetaan kevyesti Vuorisella 10 vuotiaana pissa ja kakka huumorille hihitellen ja edetään vuosien mittaan kohti laatukirjallisuutta ja ihmetellään vanhana mikä niissä genitaaleissa oikein kiinnosti niin paljon ala-ikäisenä.

AIkuinen lukemassa Vuorista=jotenkin säälittävän naurettavaa, kuin kolmekymppinen skeittari lökäpöksyissään.

Vierailija
13/35 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa lukea, mutta oikea kirjallisuus on liian vaikeaa, eikä tunne itseään valmiiksi siihen, Juha Vuorisen tuotanto voi toimia ikään kuin pehmeänä laskeutumisena kirjallsiuuden maailmaan. Tuskinpa kukaan Vuoris-fani alkaa kovin korkeatasoista kirjallisuutta lukea, mutta se on värityskirjoista seuraava askel. Aikuiselle ei yleensä ole tuollaisia vaihtoehtoja jos lastenkirjat eivät kiinnosta.

Jaa, itse luen ihan kaikenlaista kirjallisuutta maailmankirjallisuuden klassikoista lähtien ja kirjahyllystä löytyy myös juoppikset. Olen korkeakoulutettu ja tykkään vähän ronskimmasta huumorista, muun muassa. Vuorinen on kielellisesti lahjakas kirjoittaja.

Vierailija
14/35 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo melko klassista wt-kirjallisuutta on, löytyy varmaan joka wt:n hyllystä.

Vierailija
15/35 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, itse luen ihan kaikenlaista kirjallisuutta maailmankirjallisuuden klassikoista lähtien ja kirjahyllystä löytyy myös juoppikset. Olen korkeakoulutettu ja tykkään vähän ronskimmasta huumorista, muun muassa. Vuorinen on kielellisesti lahjakas kirjoittaja.

Kielellisesti lahjakas teinivitsien kirjoittaja. Sekö on meriitti sinusta?

Vierailija
16/35 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kirjat on hauskoja, siksi tykkään lukea niitä. Ei siinä sen kummempaa. Ihan riittävä meriitti minulle :) -edellinen

Vierailija
17/35 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo melko klassista wt-kirjallisuutta on, löytyy varmaan joka wt:n hyllystä.

Eihän niillä mitään kirjahyllyjä ole... ;)

Vierailija
18/35 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkää Stephen Kingin kirjoista, mutten ihmettele sitä täällä.

Vierailija
19/35 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut pari Juoppista (ja olen ihan oikea kirjojen ja kirjallisuuden ystävä, tällä hetkellä käyn läpi Nobel-palkittuja kirjailijoita), mutta nautin Vuorisen anarkismista ja ns. epäkirjailiijuudesta. Usein kirjallisuus ja kirjailijat ottavat itsensä ihan uskomattoman vakavasti (ja näköjään myös osa lukijoista) mikä on pitkäveteistä ja on vain hauskaa, että joku välillä porsastelee kunnolla.

Vierailija
20/35 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kirjat on hauskoja, siksi tykkään lukea niitä. Ei siinä sen kummempaa. Ihan riittävä meriitti minulle :) -edellinen

OK, olisit tietysti voinut vain sanoa, että pueriili paskahuumori naurattaa etkä käyttänyt kielellistä lahjakkuutta savuverhona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän