Mies ei suostu ajamaan tai siistimään partaansa, kohtalotovereita?
Aikaisemmin mieheni ajoi parran joka aamu ja hänellä oli ihanat, sileät kasvot. Nyt noin vuoden ajan mieheni on alkanut kulkea kuin mikäkin puliukko epäsiistissä sängessä niin, että ajaa parran vain kerran tai pari viikossa. Minusta hän näyttää aivan kauhealle ja likaiselle (vaikkei siis likainen ole) epäsiistissä kasvokarvoituksessaan. Hän ei siis edes siisti sänkeään, ei mitään selkeitä rajoja tms, vaan karvat rehottavat kaulassakin miten sattuu. Tätä kamaluutta lisää se, että hänen partansa ei kasva tasaisesti, vaan on sellainen "hajakarvoitus".
Olen ottanut asian toistuvasti puheeksi kauniisti ja vähemmän kauniisti. Hän on ikävä kyllä pari kertaa loukkaantunutkin. Hän vain sanoo, että häntä ei sänki ja sen epäsiisteys häiritse, mutta että häntä ei huvita enää joka päivä partaa olla ajelemassa ja kuluttaa siihen aikaa, koska hänen mielestään sänki näyttää ihan kivalta. Eikä siis edes taivu ehdotukseeni edes vähän siistiä karvoitustaan, jos ei kokonaan halua joka päivä ajaa. En todella ymmärrä, miten hän voi kulkea ihmisten ilmoilla ja käydä töissä sen näköisenä. Lisäksi minusta hän näyttää hyvin epäseksikkäältä ja epähaluttavalta hörhöparrassaan. Kun ei ole karvoja, hän on oikein komea mies. Hänelle vain ei parta sovi, eikä varsinkaan tuollainen epäsiisti karvamurmeli, jota hän naamassaan nykyään tykkää kantaa. Sellainen ei sovi kenellekään.
Olenko rasittava nipo, vai onko muitakin, joilla samanlainen tilanne kotona?
Kommentit (24)
Tosi. Miehellä. On. Parta.
Näin se vaa menee <3
Vierailija kirjoitti:
miten ikävältä voi tuntuu, jos toinen haluu kulkee sen näkösenä, että näyttää masennuspotilaalta. Tämmöset asiat voi kyl olla vaikee ottaa puheeks rakentavasti, kun ulkonäkö kumminkin on aika herkkä aihe varmasti monille.
Kannattaa aina ottaa se mahdollisuus huomioon, että puoliso on oikeasti masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Hih, minun mies kasvattaa pitkää tukkaa, vaikka on melkein koko päälaki jo lähes kalju :) Tulee sellainen Juice-tukka sitten. No, saa olla, hänen asiansa se on :)
Voi ei, Juice-tukka! Ihana asenne sinulla kyllä on. Niinhän se on, että jokainen saa itse päättää haivenistaan, vaikkei näkymä niin muita ihastuttaisikaan. Makuasioita jne.
Joillaki parta näyttää hyvältä mut toisilla ei