Miten halut pois
Miten näin miehenä saisin seksihalut pois?.liikuntaa olen ruvennut harrastamaan,se on vähän auttanut kun on niin väsynyt eikä sitten jaksa. Pahimpaan stressiin tupakoin. Joskus ollut halut pois parikin viikkoa,mutta sitten palannut.
Kommentit (5)
Kiitos vastauksesta. Liikunta ollut tällä hetkellä pientä kävelyä vain. Tuo itsensä sivistäminen kuulostaa hyvältä. Tykkään lukea paljon,taidankin suunnata tänään kirjastoon. Tupakointia olen nyt vähentänyt,kohta vpisin kokeilla lopettamista.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Liikunta ollut tällä hetkellä pientä kävelyä vain. Tuo itsensä sivistäminen kuulostaa hyvältä. Tykkään lukea paljon,taidankin suunnata tänään kirjastoon. Tupakointia olen nyt vähentänyt,kohta vpisin kokeilla lopettamista.
Itse lopetin röökin polton kuin seinään. Olin poltellut ylä-asteelta lähtien ja noin kolmenkympin hujakoilla pienen itsetutkiskelun päätteeksi totesin itselleni että olen enemmän sosiaalinen/tapa polttaja, kuin että olisin täysin kykenemätön tekemään järkiperäistä päätöstä sen lopettamisen suhteen, ja heitin röökit roskiin. Kyllähän se selkärankaa vaatii ja vaati, mutta hetkeäkään en ole katunut päätöstä. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin sama tilanne, savuton. Vaikeintahan siinä on totutun tavan muuttaminen, kahvi, ruoka, vitutus, tauko.. Kaikki hyviä syitä aina pyörtää päätös ja ottaa rööki käteen, mutta kun pitää kiinni omasta ideologiastaan ja halustaan lopettaa, niin ei ole hankalaa. Siinä vaan valehtelee itselleen jos pettää oman päätöksensä.
Joo itsellä tupakka ollut sellainen stressin purku. Hetki omaa aikaa. Nyt polttanut 15vuotta. Kohta täytän pyöreitä ja sjattelin lopettaa. Muutenkin elämä sellaisessa vaiheessa että täytyy tutkia oma tekoja ja mitä haluaa. Liikuntaa hieman lisännyt ja ajattelin nyt etsiä jonkun uuden jutun josta kiinnostua. Nyt on aikaa harrastaa ja oikein haluankin syventyä johonkin uuteen ja mielenkiintoiseen.
Vierailija kirjoitti:
Joo itsellä tupakka ollut sellainen stressin purku. Hetki omaa aikaa. Nyt polttanut 15vuotta. Kohta täytän pyöreitä ja sjattelin lopettaa. Muutenkin elämä sellaisessa vaiheessa että täytyy tutkia oma tekoja ja mitä haluaa. Liikuntaa hieman lisännyt ja ajattelin nyt etsiä jonkun uuden jutun josta kiinnostua. Nyt on aikaa harrastaa ja oikein haluankin syventyä johonkin uuteen ja mielenkiintoiseen.
Juuri näin!
Jos miettii kuntoilua halujen poistamisessa, niin se ei välttämättä poista stressiä. Lievittää kyllä esimerkiksi endorfiinien kautta stressiä ja auttaa voimaan paremmin mutta tupakointi ei kovin tue tätä.
Jos ajatellaan tilannetta että haluat väsyttää itsesi kuntoilemalla saadaksesi paremmat yöunet, niin liikunta lisää adrenaliinin tuotantoa ja nostaa elimistön stressitasoa, joka taas ei tuota haluttua lopputulosta varsinkaan 2-3 tuntia ennen nukkumaanmenoa. tosin ihmisiä on monenlaisia.
Ehkäpä joku mielekäs aivotreeni saa ajatukset pois, varsinkin jos muuten elämä kulkee tasaisesti omaa rutiininomaista polkuaan päivästä toiseen. Kokeile vaikka oppia jotain uutta esimerkiksi youtubesta tai lukemalla jotta keskittyminen siirtyisi muualle. Käyt katsomassa jotain mikä kiinnostaa tai mistä et ole ennen tiennyt tai ollut kiinnostunut. Sivistä itseäsi jollain osa-alueella josta et ole aikaisemmin tiennyt.