Millaisen lomamatkan uskaltaa tehdä rv37+?
Miehellä alkaa kesäloma silloin, mietin kuinka kauas kotoa sitä uskaltaa vielä noilla viikoilla lähteä?
Kommentit (18)
No onko pakko lähteä yhtään minnekään? Toki oma vointi huomioiden, mutta käykää vaikka torilla jäätelöllä. Matkailla ehtii ihan hyvin jonnekin kauemmas sitten kun lapsi tai lapset ovat isompia ja siitä nauttineekin sitten enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin Moskovassa rv 38-39, ihana matka oli.
Millä kävit?
Kävimme Pärnussa viime kesänä. Rv 37. Lapsi syntyi 39+6.
Pysyisin suomen sisällä, vuokratkaa esim joku ihana mökki jostain rannan lähettyviltä ja nauttikaa vielä toisistanne kun voitte! Pysyttelisin kuitenkin tunnin ajomatkan sisällä synnäristä, jos nyt sattuukin syntymään ja neuvolakortti mukaan!
Mä tein sillon lomareissun sairaalaan. Vauva kainalossa palasin kahden päivän lomalta.
37 wee rouva voi mennä ihan hyvin jo Gambiaan.
Itse olin vielä 48+ viikolla Kouvola–Bukarest–Dhaka -kiertomatkalla.
Kotimaanmatka. Ainakin Finnair vaatii lentomatkustamiseen lääkärintodistuksen rv28 jälkeen ja viimeisen kuukauden aikana ei saa lentää ollenkaan. Käsittääkseni muilla eurooppalaisilla yhtiöillä on samantapaiset säännöt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä kävit?
Junalla
Tallinna /Tukholma /Ahvenanmaa max yhden yön reissuja.
Minä tein lomamatkan synnytysosastolle 37+3 rv
En uskaltanut lähteä 36 viikolla enää laivalle, sitä siis mietittiin mutta ajattelin ettei kuitenkaan. Laivan tärinä saattaa käynnistää synnytyksen. Näin siis jostain luin ja en halunnut ottaa riskiä että syntyy laivalla.
Itse reissaisin johonkin max parin tunnin päähän sairaalasta. Ja tosiaan se neuvolakortti mukaan!
Joku hotelli? Kylpylä(jos paikat vielä kiinni)? Mökki?
Vierailija kirjoitti:
Minä tein lomamatkan synnytysosastolle 37+3 rv
Sama, 37+1 ja 37+3.
Enpä itse lähtisi mihinkään, paitsi ehkä kohtalaisen lähelle sairaalaa kotimaassa autolla, esim. johonkin mökille. Noilla viikoilla ei saa enää lentää joten se rajaa sunkin vaihtoehtoja aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
En uskaltanut lähteä 36 viikolla enää laivalle, sitä siis mietittiin mutta ajattelin ettei kuitenkaan. Laivan tärinä saattaa käynnistää synnytyksen. Näin siis jostain luin ja en halunnut ottaa riskiä että syntyy laivalla.
Itse reissaisin johonkin max parin tunnin päähän sairaalasta. Ja tosiaan se neuvolakortti mukaan!
Joku hotelli? Kylpylä(jos paikat vielä kiinni)? Mökki?
Lisään vielä että itsellä oli neljäs lapsi ja kokemuksesta tiesin että yli menee ja reilusti mutten siltikään ottanut riskiä. Aiemmat siis syntyneet viikoilla 41, 42 ja 42+2 joista vika käynnistettiin.
Ei mennyt tällä kertaa yli mutta synnytys käynnistettiin 39 viikolla.
Minä otin äkkilähdön miehen kanssa kaikkien kolmen raskauden aikaan synnytyssairaalaan. Mukavan rentouttavaa. Kahdella viimeisellä kerralla oli vaan sellainen lyhyt 24h pyrähdys, että aamulla sairaalaan ja seuraavana aamuna takaisin kotiin vauvan kanssa. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Enpä itse lähtisi mihinkään, paitsi ehkä kohtalaisen lähelle sairaalaa kotimaassa autolla, esim. johonkin mökille. Noilla viikoilla ei saa enää lentää joten se rajaa sunkin vaihtoehtoja aika paljon.
Lentäminen ei ole suoranaisesti kiellettyä, mutta useimmat lentoyhtiöt vaativat lääkärintodistuksen raskauden viimeisellä kolmanneksella.