Mitä tapahtuu jos syö sokeria joka päivä?
Siis valkoista monta vuotta joka päivä? Esim syön päivässä aina pullaa ja suklaata mitä keholleni tapahtuu kun sokeri Nyt on niin vaarallista? Ylipainoinen en ole ollut koskaan
Kommentit (20)
Riippuu kokonaan energiansaannista ja kulutuksesta. Sokeri sisältää toki kaloreita, mutta kokonaisuus ratkaisee.
N53, bmi 22 ja mulla kului joka päivä jokin makea herkku
Ei välttämättä mitään, mutta riski saada tiettyjä sairauksia kasvaa. Älä kysy mitä, en ole itse makean perään enkä käytä puolivalmisteita tai eineksiä niin en tätä sokerigatea ole seurannutkaan.
Käytän teessäni sokeria. Olen vielä elävien kirjoissa ja ihan terve. Sitä sokeria kehotetaan välttämään koska se kerääntyy helposti rasvaksi, mutta usein sokeri korvataan makeutusaineilla mitkä eivät ole sen terveellisempiä.
Eiköhän lähes jokainen suomalainen syö sokeria joka päivä. Jos ei muuten niin ruoan seassa on sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän lähes jokainen suomalainen syö sokeria joka päivä. Jos ei muuten niin ruoan seassa on sokeria.
En minä ainakaan sekoita ruokaani sokeria.
Tapahtuu sellanane jännä juttu, että syö sokeria joka päivä.
Miljoont suomalaiset syö päivittäin sokeria.
Sen pituinen se.
Vierailija kirjoitti:
Miten siellä ruoan seassa on sokeria jos sen itse laittaa eikä käytä puolivalmisteita tai eineksiä?
Varmaan 98% suomalaista syö päivittäin sokeria.
Ketsupissa on sokeria. Aika monet juo kahvia tai teetä päivittäin. Pizzaankin laitetaan sokeria.
Mulle tuli keskivartalolihavuus :( Tuosta pötsistä en enää tule pääsemään eroon. Ja kyllä, olen yrittänyt
age is just a number kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten siellä ruoan seassa on sokeria jos sen itse laittaa eikä käytä puolivalmisteita tai eineksiä?
Sokeria löytyy raaka-aineista ihan luonnostaan. Tuossa on esimerkkinä ruoka-aineita joista löytyy sakkaroosia:
https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet?component=2257&sortByColumn=…
Insuliiniresistenssi kasvaa.
2-tyypin diabeteksen mahdollisuus kasvaa.
Ylipainon kertyminen on helpompaa keskimääräiselle ihmiselle, koska sokeri ei tuota vahvaa kylläisyyden tunnetta.
Mulla on monirakkulaiset munasarjat, ja luin vasta vähän aikaa sitten, että sokerin syöminen saattaa silloin aiheuttaa testosteronitason nousua.
Eli murrosiän "keskeytyminen" ja suunnan kääntyminen siihen, että tulikin enemmän miesmäisiä ulkoisia ominaisuuksia, johtuiko kaikki siitä että söin niin hitosti sokeria? En tiedä mutta kamala ajatus.
+ Ihoni alkoi roikkua jo teini-iässä.
+ pömppis, joka saa näyttämään kuin olisi raskaana, ala-asteelta asti ollut aina, niin hoikkana kuin ei niin hoikkanakin. Ei vaan lähde pois millään. - nro 14
Tärkkelys (peruna, viljat jne...) hajoaa ohutsuolessa glukoosiksi 100 %sti, ja glukoosi on sokeria. Eli et pääse sokerista millään eroon.
Mulle tulee helvetisti finnejä, kunnon akne. Silti syön lähes joka päivä jonkun herkun, kuten suklaapatukan tai pullan. Nautin kovasti makeista herkuista. Lihava en onneksi ole, 58kg ja 175cm pitkä.
Lähes kaikki hiilihydraatti on sokeria, ja aivot tarvitsevat hiilihydraatteja toimiakseen.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan 98% suomalaista syö päivittäin sokeria.
Ketsupissa on sokeria. Aika monet juo kahvia tai teetä päivittäin. Pizzaankin laitetaan sokeria.
No minä olen se kansanosa, joka ei käytä ketsuppia, kahvia, teetä tai syö pizzaa (no, okei ehkä 2 pizzaa vuodessa, mielummin nolla).
Sinusta tulee pehmeä ja lutuisa muija.