Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentunut puoliso, mistä saan apua?

Vierailija
28.05.2018 |

Mistä masentunut saa apua? Puolisoni on menettäny mielenkiintonsa kaikkeen, nukkuu huonosti, on ahdistunut ja usein kiukkuinen. Käy kuitenkin ihan töissä ja osaa nauraa ja pitää hauskaa, mutta sellainen yleinen tunnelma hänellä on ahdistunut. Olemme jutelleet tästä puolisonikin kanssa, ja hän itsekin epäilee että voisiko olla masentunut. Ja olemme jutelleet tästä jo monta kertaa. Hän ei itse saa aikaan hankittua apua. Mä ajattelin että ehkä mä voisin olla siinä avuksi?

Miten voin auttaa häntä? Mistä hän saisi apua? Joku psykologi tai psykiatri?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/6 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana voisi ottaa työterveyshuoltoon, jossa kartoitetaan mielialaa ja työpaikan sopimuksesta riippuen sieltä tarjoavat esim työpsykologin palveluita.

Toinen vaihtoehto on varata aika omalta terveysasemalta. Tämä vaihtelee kunnittain, mutta usein terveysasemilla on psykiatrisia sairaanhoitajia, joille voi varata ajan suoraan. Nämä kartoittavat tilannetta ja ohjaavat tarvittaessa lääkärille lääkityksen tarpeen arviointia varten. Mikäli tämä apu ei ole riittävää, voi lääkäri tehdä lähetteen psykiatrian poliklinikalle, missä lääkäreillä enemmän osaamista mielialaan liittyvissä asioissa ja psyk.hoitajan kanssa mahdollista pitempään hoitosuhteeseen kuin terveysasemalla.

Kolmas vaihtoehto on ihan yksityiseltä psykiatrilta varata omakustanteisesti aika tilanteen arvioimiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ekana voisi ottaa työterveyshuoltoon, jossa kartoitetaan mielialaa ja työpaikan sopimuksesta riippuen sieltä tarjoavat esim työpsykologin palveluita.

Toinen vaihtoehto on varata aika omalta terveysasemalta. Tämä vaihtelee kunnittain, mutta usein terveysasemilla on psykiatrisia sairaanhoitajia, joille voi varata ajan suoraan. Nämä kartoittavat tilannetta ja ohjaavat tarvittaessa lääkärille lääkityksen tarpeen arviointia varten. Mikäli tämä apu ei ole riittävää, voi lääkäri tehdä lähetteen psykiatrian poliklinikalle, missä lääkäreillä enemmän osaamista mielialaan liittyvissä asioissa ja psyk.hoitajan kanssa mahdollista pitempään hoitosuhteeseen kuin terveysasemalla.

Kolmas vaihtoehto on ihan yksityiseltä psykiatrilta varata omakustanteisesti aika tilanteen arvioimiseksi.

Täytyykö miehen itse varata nuo ajat vai voinko varata hänen puolestaan?

t.ap

Vierailija
4/6 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmän stressiltä kuin masennukselta.

Vierailija
5/6 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen voi tietää? Miten stressi eroaa masennuksesta?

t.ap

Vierailija
6/6 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen voi tietää? Miten stressi eroaa masennuksesta?

t.ap

Ammattilainen osaa kyllä kertoa mistä on kyse.

Ei kannata teidän alkaa itse diagnosoimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi