Mitä mieltä nimestä Anita?
Harkinnassa vauvan nimeksi, mutta onko liian vanhanaikaisen kuuloinen. Tykkään itse nimestä kovasti ja mietin myös jos se olisi toinen nimi, esim. Lea Anita tms. Voisihan silloinkin Anitaa käyttää kutsumanimenä.
Kommentit (18)
Mun ystävän nimi (64v.) on Anitta ja se on mun mielestä kiva,vähän erikoisempi kuin Anita
Foneettisesti kaunis sanana. Hiukan japanilaistyylinen.
Anita on aika jännä nimi. Yhdistyy ensiksi noin kuuskymppisiin tai vanhempiin, mutta toisaalta nimeä putkahtelee esiin myös nuoremmissa sukupolvissa. En tiedä, onko se ollut koskaan tosi yleinen.
Mieluummin Anita kuin esim. Nita tai Nitta ja mieluummin myös Anita kuin Anitta tai Anitra. Anitta on mielestäni vaikea nimi taivutuksen vuoksi, koska se ei noudata suomen kielen yleistä kielioppia.
Ihan jees, mutta Lea Anita on jotenkin pliisu.
Eihän se nimi naista pahenna ellei nainen nimeä!
Minä en pidä nimestä.
Vähän tyhmää kysyä tällaisia, kun oma mielipidehän se on ainut (ainakin pitäisi olla) joka ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä.
Ei - vaan Hirvonen!
Kaunis nimi, eikä minun mielestäni ollenkaan liian vanhanaikainen. Lisäksi erottuu joukosta, mutta on silti sellainen nimi, että suomenkieliset osaavat taivuttaa sen oikein eikä toisaalta lapsen tarvitse aina olla selittämässä, miten nimi kirjoitetaan.
Ihan kiva nimi kun rupeaa miettimään 😊
Erilaisempi mutta kuitenkin hyvin tavallinen suomalainen nimi.
Se Lea siinä edessä ei kuulosta kivalta mutta nämä ovat makuasioita.
Hirveä.