Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se tervehtiminen työpaikalla

Vierailija
25.05.2018 |

Kokeilen uudestaan, kun jostain syystä edellinen kysymys poistettiin.
Olen siis nyt huomannut ja jonkun verran ihmetellyt sitä, kun olen poistumassa työpaikaltani aamulla yötyön jälkeen, kun tervehdin päivätyöläisiä, niin nuoret naiset eivät ollenkaan vastaa siihen.

On toki muitakin, jotka eivät aina sano huomenta takaisin mutta jostain syystä nuoret naiset eivät ollenkaan tervehdi takaisin tai ensin minua. Omasta mielestäni se että ei tervehditä takaisin on epäkohteliasta, ellet ole puhelimessa tai tekemässä jotain minkä vuoksi se tervehtimen jääpi sanomatta.

En ole mikään pervo setämies, joka lähentelee naisia tai mikään mukaan sellanen kaveri vaan ihan normaali 25-vuotias nuorimies. Eikä muusta ole kyse, kuin vain siitä "huomenta" sanomisesta.

Olen siis miettinyt että mistä syystä, kun tervehdin niin varsinkin ne nuoret naiset vaan kävelee ohi mitään sanomatta, mistä moinen johtuu?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota henkilökohtaisesti. Heillä on todennäköisesti eri käsitys siitä, ketkä kuuluvat heidän "tervehtimisreviiriin". Eivät sitten oikeen rekisteröi sinun kontaktiasi. Junttia ehkä, mutta ovat niin ajatuksissaan.

Siis jos käsitin oikein; sinä työskentelet eri vuorossa näiden naisten kanssa. Ette koskaan siis työskentele yhdessä. Teillä ei siis varsinaisesti ole muuta yhteistä kuin kellokortti samaan taloon.

Minullekin eri firmojen tervehtimiskulttuurit ovat melko mysteeri.

Vierailija
2/6 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota henkilökohtaisesti. Heillä on todennäköisesti eri käsitys siitä, ketkä kuuluvat heidän "tervehtimisreviiriin". Eivät sitten oikeen rekisteröi sinun kontaktiasi. Junttia ehkä, mutta ovat niin ajatuksissaan.

Siis jos käsitin oikein; sinä työskentelet eri vuorossa näiden naisten kanssa. Ette koskaan siis työskentele yhdessä. Teillä ei siis varsinaisesti ole muuta yhteistä kuin kellokortti samaan taloon.

Minullekin eri firmojen tervehtimiskulttuurit ovat melko mysteeri.

Kyllä ollaan eri vuoroissa, joten muuten ei tule oltua tekemisissä. En sitä henkilökohtaisesti ota, se vaan on mietityttänyt miks eivät tervehdi ollenkaan, kun oikeastaan muut tervehtii. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano "huomenta, (nimi)", jos selvästi kuulee, mutta ei vastaa niin joku mättää. Ei sinussa, mutta tämän henkilön päässä. Anna sinä asian olla. Voit sanoa jatkossakin huomenta. Ulkopuolinen kun tilanteen näkee niin se nostaa heti arvoasi, toinen puolestaan on törppö.

Vierailija
4/6 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano "huomenta, (nimi)", jos selvästi kuulee, mutta ei vastaa niin joku mättää. Ei sinussa, mutta tämän henkilön päässä. Anna sinä asian olla. Voit sanoa jatkossakin huomenta. Ulkopuolinen kun tilanteen näkee niin se nostaa heti arvoasi, toinen puolestaan on törppö.

Eri vuoroissa kun työskennellään, niin en nimiä tiiä mutta sanon kyllä "huomenta"selvästi. Eikä voi luulla, että sanon sitä jollekki muulle koska monesti ovat yksin, kun tulevat töihin. Tosiaan jatkan kyllä sitä tervehtimistä jatkossakin vaikkei kaikki vastaakkaan.

Vierailija
5/6 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Luulevatko että yrität iskeä? Ovatko he kauniita ja tottuneet siihen, että saavat positiivista huomiota tarpeeksi tai liikaakin, vaikka käyttäytyisivät huonosti?

Minulle voisi käydä noin vain jos en kuulisi tai ehtisi sanoa mitään, jos mennään ohi niin nopeasti. Tai jos olen kuulevinani jotain ääntä mutten ole varma onko joku tervehtinyt minua, en välttämättä uskalla sanoa mitään. Kerran yksi puolituttu moikkasi kaupassa (ja moikkasin takaisin), mutta jälkikäteen rupesin miettimään, että jos se puhuikin puhelimessa ja sattumalta sanoi mun kohdalla moi.

Vierailija
6/6 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Luulevatko että yrität iskeä? Ovatko he kauniita ja tottuneet siihen, että saavat positiivista huomiota tarpeeksi tai liikaakin, vaikka käyttäytyisivät huonosti?

Minulle voisi käydä noin vain jos en kuulisi tai ehtisi sanoa mitään, jos mennään ohi niin nopeasti. Tai jos olen kuulevinani jotain ääntä mutten ole varma onko joku tervehtinyt minua, en välttämättä uskalla sanoa mitään. Kerran yksi puolituttu moikkasi kaupassa (ja moikkasin takaisin), mutta jälkikäteen rupesin miettimään, että jos se puhuikin puhelimessa ja sattumalta sanoi mun kohdalla moi.

En tiiä mitä ajatteleevat, sanon vaan huomenta normaalilla äänellä ja siinä noin 1-2 metrin päässä henkilöstä katsoen heitä. Ulkonäöllisesti ihan perus kauniita omasta mielestä.