Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen perhepäivähoitaja kuuluu salaseuraan

Vierailija
25.05.2018 |

Toivon nyt, etten liian tunnistettavasti kirjoita, mutta olemme laittaneet lapsemme eräälle perhepäivähoitajalle pari kuukautta sitten. Mukavan oloinen nainen, ei siinä mitään. Viimeksi siellä käydessäni aloin tarkastella enemmän hänen kirjahyllyään ja kirjat olivat todella erikoisia. Paljon hän ainakin luki Pekka Ervastin ja Rudolf Steinerin kirjoja. Nimet olivat sellaisia kuin "Salatiedettä omin päin", "Luonnonkuntien ja taivaankappaleiden henkiset olennot", "Salainen oppi" jne. Kommentoin kirjoja hänelle suoraan ja sanoin niiden olevan erikoisia. Nainen sanoi kuuluvansa Ruusuristi -nimiseen järjestöön ja kommentoi olevansa kristitty, mutta "hieman erilaisella tavalla". Nettisivuilla puhutaan vapaamuurariudesta ja seremoniallisesta toiminnasta.

Onko teidän mielestänne syytä huoleen?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin siitä muuta vaaraa on kuin että saattaa käyttää melko steinerpedagogisia kasvatusmenetelmiä.

Vierailija
2/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen uskossa, joten en haluaisi, että lapseni perhepäivähoitaja olisi okkultisti. En pitäisi asiasta mitään meteliä, mutta etsisin kaikessa hiljaisuudessa uuden hoitopaikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko tämäkin järjestö on edelleen toiminnassa?

Vierailija
4/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen uskossa, joten en haluaisi, että lapseni perhepäivähoitaja olisi okkultisti. En pitäisi asiasta mitään meteliä, mutta etsisin kaikessa hiljaisuudessa uuden hoitopaikan.

vaikka kristitty hoitaja?

Vierailija
5/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruusu-risti on kylläkin kaukana kristillisyydestä vaikka kuinka kuvittelisivat sellaisia olevansa. Opetukset ovat vahvan salatieteellisiä. Jäsenistö koostuu meedioista, parantajista ja ties mistä kalevalaisista jäsenkorjaajista. Henkinen hierarkia on heille tärkeää. Luciferia pidetään kovassa arvossa. Sinuna todellakin kavahtaisin heidän seuraansa.

Vierailija
6/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruusu-risti on kylläkin kaukana kristillisyydestä vaikka kuinka kuvittelisivat sellaisia olevansa. Opetukset ovat vahvan salatieteellisiä. Jäsenistö koostuu meedioista, parantajista ja ties mistä kalevalaisista jäsenkorjaajista. Henkinen hierarkia on heille tärkeää. Luciferia pidetään kovassa arvossa. Sinuna todellakin kavahtaisin heidän seuraansa.

Sorahti korvaan toi kalevalainen jäsenkorjaaja, kannattaisi ehkä ihan inasen ensin katsoa mikä se oikein on ennenkuin käyttää sitä tällaisessa yhteydessä.

Vierailija
7/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ruusu-Risti nimi viittaa järjestön mukaan

rosenkreuzilaiseen (ruusuristiläiseen) ja länsimaiseen okkulttiseen perintöön sekä Jeesus Kristuksen ja jokaisessa ihmisessä olevan kosmis-mystisen Kristuksen eli Jumalan Pojan, siis ihmisen ydinolemuksen salaisuuksien tutkimiseen."

Kaikkea sitä kuuleekin.

Vierailija
8/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorahti korvaan toi kalevalainen jäsenkorjaaja, kannattaisi ehkä ihan inasen ensin katsoa mikä se oikein on ennenkuin käyttää sitä tällaisessa yhteydessä.

Tiesitkö, että Kalevala on yksi Ruusu-ristin pyhistä kirjoista?

Vierailija
9/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä nainen kuuluu salaseuraan, niin se on hänen oma asiansa. Itsekin totesit hänen olevan mukava, joten mitä kuvittelet päivän aikana tapahtuvan kun hän hoitaa lapsia. Että kaikki lapset ovat kaavut päällä hymisemässä saatanallisia hymnejä?

Vierailija
10/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä, et siis usko faktantarkistuksiin vaan käsittämättömiin tajunnanvirran aasinsiltoihin todisteina.

Vierailija
11/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä, et siis usko faktantarkistuksiin vaan käsittämättömiin tajunnanvirran aasinsiltoihin todisteina.

Kalevalainen jäsenkorjaus on kansanparannusta. Sitä voisi sanoa myös puoskaroinniksi. Mitään tieteellisiä todisteita sen toimivuudesta ei ole.

Vierailija
12/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä nainen kuuluu salaseuraan, niin se on hänen oma asiansa. Itsekin totesit hänen olevan mukava, joten mitä kuvittelet päivän aikana tapahtuvan kun hän hoitaa lapsia. Että kaikki lapset ovat kaavut päällä hymisemässä saatanallisia hymnejä?

En siis itse tiedä tästä Ruusurististä juuri mitään. Onhan netissä paljon tietoa, mutta osa menee kyllä hieman yli ymmärryksen. Vaikea sitten sanoa voisiko tuollainen vaikuttaa lapsiin mitenkään. Nyt kun ajattelen, niin lapseni on ollut hieman hiljaisempi viime aikoina, mutta olen ajatellut sen johtuvan siitä, että viime aikoina on ollut niin paljon suuria muutoksia. Hieman minua häiritsee myös se, että talossa tuoksuu aina hieman suitsukkeille, vaikkei hän niitä poltakaan lasten läsnäollessa.

Vierailija
13/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ryhtyä kotiäidiksi.

Itse olisin huolestuneempi tupakanhajusta ja tyhjistä alkoholipulloista.

Jos on kunnallinen perhepäivähoitaja, hänellä on esimies, jonka puoleen voit kääntyä huolinesi.

En näe ruusu-ristiläisyyttä yhtään omituisempana tai vaarallisempana kuin esim. tuota vallalla olevaa valtionuskontoa.

Vierailija
14/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha rinnastaa saatananpalvontaan - sitähän nyt yrität.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ruusu-Risti

Vierailija
15/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha rinnastaa saatananpalvontaan - sitähän nyt yrität.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ruusu-Risti

Tiedän mikä salaisuus vapaamuurareille paljastetaan kun he saavuttavat korkeimman asteen?

Vierailija
16/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissanneko te vertailette että kenen taikausko on paras?

Vuonna 2018 vielä. Anna mun kaikki kestää...

Vierailija
17/26 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis

18/26 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusuristiläisyys ei ole kristinuskoa, vaikka siellä "kristuksesta" puhutaankin.

Oman mielenrauhani takia varmaan etsisin hissukseen uuden hoitajan. En ajattelisi, että mitään akuuttia huolenaihetta on, mutta kun miettii pitemmällä aikavälillä, niin voivathan ruusuristiläisyyden maailmankuva ja ihmiskäsitys sekä väärät uskomukset kristinuskosta heijastua kasvatusperiaatteisiin ja keskusteluihin heidän kotonaan.

Vierailija
19/26 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tieteellistä on kristinuskossa? Muuta kuin että sen opit on lainaa muists uskonnoista. Et kai kuvittele että jeesus olisi ensimmäinen ylösnoussut jumala?

Vierailija
20/26 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naulitse nyt itses vaikka ristille ja se pentus kans🤣 Todennäköisesti selväjärkisempi kuin sinä ap ja lukee koska kiinnostaa. Tuskin siellä mitään rituaaleja tmv. vastaavaa on eli sinäkin saat sen haarahedelmäsi ihan kunnossa takaisin kun hoidosta haet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän