Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö muiden miehet vain yhtä tiettyä ruokaa jos ruokaa tekevät?

Vierailija
25.05.2018 |

Mietin kuinka yleistä tämä on? Edellinen mieheni ei koskaan tehnyt ruokaa, mutta jos teki, hän teki erinomaista lasagnea :) Nykyistä miestäni ei myöskään näy hellan äärellä, mutta jos hän tekee ruokaa, se on aina pakastewokkivihanneksia couscouksen ja jonkinlaisen eksoottisen kastikkeen kanssa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni oli "yhden ruuan mies", kun tavattiin pari vuotta sitten. Aina makaronimössöä... Mutta nykyään tekee enemmän. Mä rakastan ruuanlaittoa ja osa on vissiin tarttunut. Kerran tässä olin kipeänä ja mies päätti tehdä meille kinkkukiusausta. Tuunasi sen vielä vähän paremmalle tasolle laittamalla sekaan vihannessuikaleita. Muutenkin ruokaa laittaessaan uskaltaa nykyään kokeilla enemmän.:) Mutta välillä pitää sanoa, että esim. sen makaronimössön kanssa kävis aika paljon paremmin maustettu ruokakerma. Ja jos ei käytä maustettua, niin siinä ois arsenaali mausteita, mistä ottaa...:D Eli maustamisen kanssa vähän tekemistä.

Ei se ihan kaikkea vielä osaa, tai uskalla. Ilmeensä oli hyvä, kun pari päivää sitten marinoin kanaa ja laitoin mukaan mm. kurkumaa. "Mitä toi on?!" "Sä oot syöny ihan samalla lailla marinoitua ennenkin hyvällä halulla." "Ahaa. Okei sitten.":D

Vierailija
22/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman huippukokit ovat kaikki miehiä, mutta palstamamman taso ei riitä muuhun kuin ranskalaisia ja nakkeja valmistavaan mieheen. Tämä on nähty miljoonaan kertaan.

Aika erikoinen väite, kun tässäkin ketjussa moni on kertonut että mies on hyvä laittamaan ruokaa ja osaa useita ruokalajeja.

Että sori, nyt et saa riitaa aikaiseksi. 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni laittaa useammin ruokaa kuin minä. Suhteen alussa osasi yhden ruokalajin mutta on sittemmin opetellut.

Vierailija
24/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se tekee ruuanlaittovuorollaan ranskalaisia ja makkaraa. Aina. Kai se on sen bravuuri.

Vierailija
25/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman huippukokit ovat kaikki miehiä, mutta palstamamman taso ei riitä muuhun kuin ranskalaisia ja nakkeja valmistavaan mieheen. Tämä on nähty miljoonaan kertaan.

Jos mies on huippukokki ja päivät pitkät laittanut ruohosipuleita ristiin gourmet-annostensa päälle, ei tällainen mies enää kotona viitsi mitään huippuruokia loihtia tai kokkailla ylipäätään! Ihan vaan jotain perusmättöä ja olutta päälle.

Vierailija
26/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex teki simpukkapastaa niin että koko keittiön sai siivota lattiasta kattoon. Mestarikokkia piti kiitellä koko puolen vuoden edestä. Olisin mieluummin ollut kokonaan syömättä.

Vierailija
27/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on huippukokki ja päivät pitkät laittanut ruohosipuleita ristiin gourmet-annostensa päälle, ei tällainen mies enää kotona viitsi mitään huippuruokia loihtia tai kokkailla ylipäätään! Ihan vaan jotain perusmättöä ja olutta päälle.

Luulisi että lomilla edes.

Vierailija
28/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti haluatte päteä sillä kun mies on niin huono keittiössä. Teille olisi varmaan vaikea tilanne, jos mies oppisikin ja olisi kohta parempi ruuanlaittaja. Sitten pitäisi varmaan päteä siivoamisella.

Vierailija
29/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti haluatte päteä sillä kun mies on niin huono keittiössä. Teille olisi varmaan vaikea tilanne, jos mies oppisikin ja olisi kohta parempi ruuanlaittaja. Sitten pitäisi varmaan päteä siivoamisella.

Vierailija
30/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on erinomainen koko, parempi kuin minä.

Vierailija
32/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoista ketjua ei olekaan etteikö sinun ja kaltaistesi pitäisi päästä haukkumaan naisia. Tuleeko siitä sinulle hyvä mieli vai mitä?

Oma mies osaa tehdä ruokaa. Yhteen aikaan hän oli kotona minua aikaisemmin ja ruoka oli valmiina, kun tulin töistä kotiin. Jos tästä tuli sanottua muille naisille, niin valtaosa huokaisi ihastuneena "voi kun ihanaa, pääsisipä itsekin joskus valmiille". En nyt keksi, mikä muu ominaisuus miehessä olisi saanut yhtä paljon ihastusta aikaiseksi.

Vierailija
33/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaan nyt näin, että ei sen ruokavalikoima kovin iso ole. Mä laitan meillä enimmäkseen ruuat. Ei se nyt mua erityisesti haittaa, oon laittanut ruokaa lapsesta asti.

Vierailija
34/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin mies joka kokkaisi. Mä kertakaikkiaan inhoan ruuanlaittoa eikä mieskään siitä pidä. Kun lapset muuttavat pois niin varmaan tyydytään elämään voileivillä ja noutoruualla.

Mutta meillä on molemmilla vakioruuat mitä tehdään (kyllä, hiton yksipuolista). Miehen ongelma on vaan se, että hän aloittaa ruuanteon vasta siinä vaiheessa kun ruuan pitäisi jo olla pöydässä ja sitten tekee vielä jotain jonka laitto kestää pitkään. Esim. yleensä ruoka tehdään n. klo 18, niin jos tulen klo 19 kotiin, mies on vasta saamassa ruokaa pöytään. On kyllä muutenkin onneton tuon ajankulumisen arvioinnissa.

Miehellä on noin viisi perusruokaa mitä tekee, mulla kymmenen. Siihen päälle sitten nämä silloin tällöin tehtävät pikaruuat eli ranskalaiset, pakestepizzat ym. ja noutoruokaa pari kertaa kuussa.

Vierailija
35/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on mielestäni ihan hyvä kokki. Erilaiset ruuat onnistuu, samoin kastikkeet yms. Jälkiruokia ei juuri tee, eikä leivo. Osin ehkä siksi, että mä leivon mielelläni.

Vierailija
36/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat kokit ovat miehiä.

Kyllä minun ex-poikaystävät on olleet hyviä ruoanlaittajia. En ymmärrä miksi miehen pitäisi olla avuton siinä asiassa?

Isäni laittaa erinomaista ruokaa. Veli asuu yksin ja kokkailee itselleen. 

Miksi jotenkin edellytetään että mies "ei osaa"?

Vierailija
37/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesikastikkeella?

Vierailija
38/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on näitä tyyppejä, joiden mieleen mahtuu vain yksi ruokalaji. Yhteen aikaan hän teki jatkuvasti mustekalarenkaita - meillä oli niitä pakastin täynnä. Sitten hän siirtyi wrapeihin - ja kaapit pursuilivat valmismaustepusseja.

Nyt on selvästi tapahtumassa siirtymä uudenlaisiin sapuskoihin. Hänen uusin "bravuurinsa" on keitetty makaroni, jota on maustettu harissalla tai jollakin muulla mausteisella soosilla.

Rehellisesti kun sanon, toivon sydämestäni, että tämä vaihe menee äkkiä ohi. 😖

Vierailija
39/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se aviomies jonka vastuulla on perheen ruuanlaitto eli teen hyvinkin erilaisia ruokia. 

Mitä ruokaa teen riippuu:

- mitä kauopassa on tarjouksessa

- mikä vuodenaika on ( pataruuat sopii taleveen mutta ei kesää)

- miltä sillä hetkellä untuu

- mitä jok perheenjösen toivii, vanhempi alkoi seurustella vegaanin kanssa joten se vaikuttaa siihen mitä syödään

eli lyhyesti osa miehistä tekee vain yhtä ruokaa, mutta ei kaikki

Vierailija
40/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapasimme, mies teki muutamaa ruokaa vain. Nykyään on erittäin hyvä kokki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan