Tekeekö muiden miehet vain yhtä tiettyä ruokaa jos ruokaa tekevät?
Mietin kuinka yleistä tämä on? Edellinen mieheni ei koskaan tehnyt ruokaa, mutta jos teki, hän teki erinomaista lasagnea :) Nykyistä miestäni ei myöskään näy hellan äärellä, mutta jos hän tekee ruokaa, se on aina pakastewokkivihanneksia couscouksen ja jonkinlaisen eksoottisen kastikkeen kanssa.
Kommentit (40)
Noh, lasten isä osaa paistaa uunissa makkaraa, tai sitten tekee makaronia ja jauhelihaa vesikastikkeella.
Mieheni käy kaupassa, tekee ruokalistat sähköiseen kalenteriimme ja tekee pääsääntöisesti kaikki ruoat. Siivoaa myös keittiön.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni käy kaupassa, tekee ruokalistat sähköiseen kalenteriimme ja tekee pääsääntöisesti kaikki ruoat. Siivoaa myös keittiön.
Ohhoh, nyt minua ihan nolostuttaa nämä ovat mieheni :) -ap
Mieheni osaa tehdä mitä vain ruokaa. Käy myös kaupassa.
Ollaan 55 ikäisiä
No joo. Kanaa vihanneksilla tai mureke. Ihan jees mutta alkaa tökkiä 10 vuoden kuurina.
Meidän kahden hengen kotitaloudessa mies vastaa ruokahuollosta 90-prosenttisesti, koska pitää siitä ja on minua parempi sekä suunnittelemaan että valmistamaan hyviä aterioita.
Tekee vaikka mitä ruokia ja myös välillä mun toivomia uusia reseptejä kokeilee.
Maailman huippukokit ovat kaikki miehiä, mutta palstamamman taso ei riitä muuhun kuin ranskalaisia ja nakkeja valmistavaan mieheen. Tämä on nähty miljoonaan kertaan.
Olin parisuhteessa itse se joka teki ruokaa. Exää ei ruuanlaitto kiinnostanut.
M35
Mun avomies on liiankin innokas ruuanlaittaja. On hieman liian kokeilunhaluinen kokki :D ja reseptin lukutaitoa ei ole ollenkaan. Yleensä on ihan hyviä ruokia mutta katastrofejakin on lukuisia.
Ompas teillä varsinaisia jauhopeukaloita miehinä! Omaa mieheni käy tosiaan keittiössä avaamassa lähinnä kaljatölkin, mutta hänessä on sitten paljon muita hyviä puolia ;) -ap
Mun mies tekee ihan mitä vaan. Kun hän oli kotitoimistolla töissä niin hän teki kaiken arkiruuan. Bravuureina esim tuorekasviswokki ja muutenkin paljon kokeilevampi kuin minä. Ottaa uuden reseptin ja tekee ihania ruokia. Minä olen se perinteisempi ja teen laatikot ja pataruuat.
Jaa a. Enpä muista että olisi ikinä tehnyt ruokaa. Pitsan tekemisessä auttaa koska muuten laitan hänenkin pitsaansa vaan kasviksia!
teen 100% perheemme ruoat, mutta vaimo pätee sillä , että kasvattaa yhden tomaatin ja munakoison vuodessa... eli toki hän vastaa perheen ruokatuotannosta.
mies.
Mies tekee kotona ollessaan (matkustaa paljon työn vuoksi) käytännössä kaikki ruoat, arkiruoasta gourmet-kokeiluihin.
Nyt grillataan paljon, tänään syötiin porsaan ulkofilettä, jota mies marinoi jossain soosissa aamupäivästä saakka), salaattia, jossa jotain pähkinöitä ja kirpeä kastike, drillattuja kirsikkatomaatteja ja herkkusieniä.
Huomenna tekee kuulemma jauhelihakeittoa.
Meillä syödään paljon huonommin silloin kun minä vastaan asiasta ja mies on reissussa.
Vierailija kirjoitti:
Noh, lasten isä osaa paistaa uunissa makkaraa, tai sitten tekee makaronia ja jauhelihaa vesikastikkeella.
Millaista on jauheliha vesikastikkeella?
Millaista jauhelihakastiketta sinä tarjoilet?
Kaikkea muuta tekee paitsi suurustettuja kastikkeita. Myös ns. isoäidin ruokia kuten uunipuuroa ja huippulaatuista pannukakkua. Pääosaaminen on kuitenkin liharuuissa, koska itse vähemmän lihaa syövänä en sitä niin usein tee. Leipoo sämpylöitä
On se kokkaus kyllä hyvä taito koska välillä kun mulla on liian paljon meneillään, niin ruokahuolto pelaa kumminkin.
Ei. Osaa tehdä useampaakin ruokaa ja jos ei jotain osaa, googlaa reseptin ja tekee sen mukaan. Olen meistä kuitenkin se parempi kokki,