Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta intersukupuolisuus ja kromosomipoikkeavuudet sukupuoliasioissa on helppo ymmärtää

Vierailija
25.05.2018 |

koska ne on selkesti todettavissa lääketieteellisesti. Sen sijaan muunsukupuolisuus ja transsukupuolisuus ovat aika epämääräisiä juttuja ja niihin on vaikeampi suhtautua, en tiedä aionko varsinaisesti niitä "hyväksyä" ilmiöinä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Vierailija
2/8 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehityshäiriöitähän nekin ovat mutta monimutkaisempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muunsukupuolisuus ja transsukupuolisuus ovat mielenterveysongelmia. Transsukupuolisuuden paras hoito ei ole sukupuolenvaihdoshoidot, vaan terapia.

Vierailija
4/8 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös transsukupuolisilla ole aivot ja sukuelimet eri sukupuolta? Aivoistakin voi todeta sukupuolen helposti.

Vierailija
5/8 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän transsukupuolisia, mutta muunsukupuolisuus meinaa mennä vähän yli ymmärryksen. Tuntuu, että he tekevät itse sukupuolesta paljon isomman numeron ja määrittelevät sukupuoliroolit ahtaammiksi kuin muut ihmiset. 

Vierailija
6/8 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän transsukupuolisia, mutta muunsukupuolisuus meinaa mennä vähän yli ymmärryksen. Tuntuu, että he tekevät itse sukupuolesta paljon isomman numeron ja määrittelevät sukupuoliroolit ahtaammiksi kuin muut ihmiset. 

Juuri näin, heillä on yleensä keskimääräistä ahtaampi käsitys sukupuolista. Voi toki johtua siitä että ovat kasvaneet kovin ahdasmielisessä ympäristössä jossa on tiukat sukupuoliodotukset.

Vierailija
7/8 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös transsukupuolisilla ole aivot ja sukuelimet eri sukupuolta? Aivoistakin voi todeta sukupuolen helposti.

Jos näin tosiaan on niin oli uutta tietoa minulle. Mutta aivoja ei taideta heiltä koskaan tutkia. Ehkä pitäisi? -ap

Vierailija
8/8 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, heillä on yleensä keskimääräistä ahtaampi käsitys sukupuolista. Voi toki johtua siitä että ovat kasvaneet kovin ahdasmielisessä ympäristössä jossa on tiukat sukupuoliodotukset.

Aivan, tuleekohan näitä muunsukupuolisia paljon vanhoillisista piireistä tai vanhemmilla ollut epätasa-arvoinen suhde tai jotain? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi