Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hellepäivien kokkailut, mitä ruokia valmistatte kuumina kesäpäivinä perheelle?

Vierailija
24.05.2018 |

Varsinkin te jotka ette voi/halua grillata alvariinsa ulkona?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteellä ei lämmin maistu. Syödään keitettyjä kananmunia, juustoa, kasviksia, alatoopia, kastikkeena kermaviiliä eri mausteilla. Tässä vain muutama esimerkki.

Vierailija
2/24 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea samaa mitä talvellakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhun ei lämpötila vaikuta. Mutta kesällä on ihana syödä uusia perunoita. Savukalaa. Broileria. Pastaa. Kasviskastikkeita. Mutta myös mussakaa kesäkurpitsasta. Kesällä ei syödä keittoja joissa perunaa silloin kun ei enää saa vanhoja perunoita.

Grillataan paljon. Sieniä syödään paljon, kun niitä alkaa saada.

Esim burgurdinpata on talviruokaa.

Vierailija
4/24 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaa ja salaattia menee paljon

Vierailija
5/24 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoja tulee tehtyä aika paljon. Salaattia ja pihviä. Tsatsikia, uusia perunoita ja lihapullia. Kaikenlaista, mitä ei tarvitse laittaa uuniin.

Vierailija
6/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
7/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä metsästettyä hirveä käristyksenä ja lohkoperunoita, täytettyjä nokkoslettuja, lohikeittoa ruisjauhosuurustuksella, vihreää parsaa paistetun pekonin, hollandaisekastikkeen ja uppomunien kera, vaniljaista kukkakaalikeittoa sekä tortilloja jossa täytteenä mm. Itsetehtyä kebabia, kreikkalaista vihreää pepperonia, punasipulia, suolakurkkua, salaattia, vahvaa juustoa ja tomaattia

Vierailija
8/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti kokkailen ja leivon. Viileä kerrostaloasunto on mahtava.

Vierailija
9/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen myös keittoja. Makkarasoppa menee meillä hyvin aina, paistan makkaranpalat tosin pannulla ennen keittoon laittamista. Kesäkeitto myös kelpaa.

Uudet perunat on aina ihania. Niitä voi keittää paljon ja vaikka pyöräyttää yrtti-tilli-voissa ja niitä voi lisäillä eri proteiinien kanssa tai napsia leivän kanssa. Itse olen dieetillä, mutta pojat tarvivat paljon safkaa kun treenaavat.

Vierailija
10/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MILLÄ VUOSISADALLA TE OIKEIN ELÄTTE MINÄ EN AINAKAAN OLE MIKÄÄN RUOANVALMISTAJA PERHEELLE VAAN JOKAINEN OSALLISTUU KAIKKEEN YHTÄ PALJON

Vierailija
11/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niiaan kun mies saapuu kotiin ja kerron mitä olen valmistanut hänelle ja perheelle ruuaksi. Syön sitten itse vaivihkaa keittokomerossa kun suurmies ja lapsoset ovat saaneet ruokansa. Nainen on perheen palvelija, kyllä se pitäisi meidän 1950-luvun emäntien ymmärtää.

Vierailija
12/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin teillä menee grammaakaan "kanaa", vaan ahtaassa hallissa 10000 muun lajitoverin kanssa kyyristellyttä tehotuotantobroileria.

Vierailija
13/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa ja maksamakkarakastiketta.

Vierailija
14/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MILLÄ VUOSISADALLA TE OIKEIN ELÄTTE MINÄ EN AINAKAAN OLE MIKÄÄN RUOANVALMISTAJA PERHEELLE VAAN JOKAINEN OSALLISTUU KAIKKEEN YHTÄ PALJON

Eihän aloituksessa viitattu sukupuoleen mitenkään? Kaipaa ideoita perheelle, joten joku toinen perheenjäsen voi yhtä hyvin toteuttaa ruoanlaiton.

Vierailija
15/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä vastasin mitä ruokaa minä teen. Ei se tarkoita ettei kukaan muu meillä tekisi myös ruokaa.

Vierailija
16/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrotettua lehtikaalia raejuustolla. Kalapuikkokeittoa.

Vierailija
17/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin teillä menee grammaakaan "kanaa", vaan ahtaassa hallissa 10000 muun lajitoverin kanssa kyyristellyttä tehotuotantobroileria.

Jäkäjäkä jänkyti jäääää

Vierailija
18/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetäänkö tässä mollata jotenkin sinkkuperheitä?

Sinkkumies

Vierailija
19/24 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt kysymystä. Miten niin ei halua grillata kuumana kesäpäivänä?

Vierailija
20/24 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkailen erillaisia salaatteja, keirtoja ja voileipiä, jotta uunia ja hellaa tulisi käytettyä mahdollisimman vähän. Ja jos on pakko, niin sitten käytän vasta illalla kun viilennyt, muuten sisälle tulee sietämättömän kuuma. Onneksi on myös mikro ja monia ruokia pystyy valmistaa ihan vain mikrottamalla. Eikä se grillaaminenkaan ole mikään paha. Mutta tosiaan kokkailen salaatteja, keittoja ja voileipiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi