Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen 20. ratsastustunti - ei vieläkään oikein edistystä?

Vierailija
23.05.2018 |

Kysyisin, minkä verran harjoittelua tarvitaan, jotta lapsi (8v) alkaa oikeasti edetä? Niin, että alkaa mennä tunnilla ilman taluttajaa tms?

Lapsi on käynyt nyt 20. ratsastustunnillaan, mutta menee edelleen "pidemmän köyden" kanssa ravia, ei ratsasta vielä lainkaan yksin.

Ratsastustunneilla lapsi saa kyllä jonkin verran neuvoja, mutta opettajan neuvonta keskittyy paljolti muihin ja itsestäni tuntuu että oma lapsi jää tuossa "syrjään". Omin silmin lähinnä lapsen tasapaino ehkä parantunut, samoin hevostiedot. Joitain hoitotoimia osaa tehdä. Mutta tuo ratsastus..

En tietenkään odota mitään pikavauhdilla tapahtuvaa edistymistä, mutta kysynkin, mikä on normaalia, koska ratsastus on melko kallis harrastus (nuo ko. tunnit n. 30e/h) ja siksi toivoisin että siellä opittaisiin muutakin kuin selässä pysyttelemistä. Toki varmaan edistystä on voinut tapahtua paljonkin, mutta hevosista tietämättömänä en sitä vain itse huomaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 tuntiahan on alle puoli vuotta? Sehän on todella vähän. Ratsastuskoulun tunneilla kehittyminen on muutenkin todella hidasta, mieti nyt itsekin, tunti kestää 60min sisältäen alku- ja loppukävelyt, tunnilla on sanotaan vaikka 8 ratsastajaa. Eipä siinä montaa minuuttia jää yhtä ratsastajaa kohden. Tätä sitten kerran viikossa, ei ihme ettei taidot kartu. Suurin osa vuosia ratsastuskoulussa käyneistä ei aikuisenakaan osaa muuta kuin matkustaa hevosen selässä. Ratsastus on muutakin kuin sitä että osaa hevosen kaasun, jarrun ja kääntämisen. 

Vierailija
22/25 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä nykyaikaa. Mulla ei ole aavistustakaan, miten hyvin osasin 20 ratsastustunnin jälkeen, eivätkä vanhempani olleet ikinä mukana, eivätkä kiinnittäneet mitään huomiota edistykseeni tai sen puuttumiseen. Sai harrastaa ja se oli ihanaa. En osaa yhtään sanoa, miten hyvä olin, mutta kivaa oli ratsastaa. Harrastus loppui, kun muutimme pois, eikä uudelta paikkakunnalta löytynyt sopivaa tallia ja menin partioon. 

Anna lapsellesi rauha, älä vahdi, vertaa, analysoi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa murhetta edistymisestä, anna lapselle rauha mennä omaan tahtiin. Joskus tosin ope tykkää keskittyä niihin nopeimpiin, mutta silloin hän ei ole kovin hyvä ammatissaan. 

Jos lapsellasi oli huono kehonkallinta aloittaessa niin sen paraneminen on tosi iso ja hyvä asia! Mun tyttö on nyt harrastanut yli 10 v ja rakastaa edelleen ratsastusta. Leirit on tosiaan hyviä, jos haluaa joskus intensiivisempää opetusta.

Vierailija
24/25 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä nykyaikaa. Mulla ei ole aavistustakaan, miten hyvin osasin 20 ratsastustunnin jälkeen, eivätkä vanhempani olleet ikinä mukana, eivätkä kiinnittäneet mitään huomiota edistykseeni tai sen puuttumiseen. Sai harrastaa ja se oli ihanaa. En osaa yhtään sanoa, miten hyvä olin, mutta kivaa oli ratsastaa. Harrastus loppui, kun muutimme pois, eikä uudelta paikkakunnalta löytynyt sopivaa tallia ja menin partioon. 

Anna lapsellesi rauha, älä vahdi, vertaa, analysoi. 

Tulin sanomaan ihan samaa. Minun äitiäni ei kiinnostanut pätkääkään miten "etenin", häntä huolestutti ainoastaan etten putoa ponin/myöhemmin hevosen selästä.

Jotenkin hämmentävää, että ihan kaikki on nykyään jotenkin tavoitteellista, niin että kaikki pitäisi olla mitattavissa.

Vierailija
25/25 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vanha ja oma tarinani vielä vanhempi. Menin tokaluokkalaisena kasarilla tunnille naapurintytön mukana. Olin alusta pitäen vähän liiankin rohkea enkä osannut pelätä. Tunnilla useampi tenava plus ponit. Kypärät kuminauhalla kiinni leuan alla, tallilta lainattu, ja kumisaappaat. Isohko kaupunki, ihan hyvä ratsastuskoulu. Jostain syystä kommunikointi ponin kanssa sujui paremmin kuin ihmisten kanssa, muutaman tunnin kuluttua ope laittoi toiselle kenttäpuoliskolle ravi-laukka treeneihin kokeneemman ratsastajan kanssa kun muut harjoittelivat keventämistä. Enkä halua kehua vaan kertoa että jokainen oppii omaan tahtiin. Jos pelkää, oppiminen on hitaampaa. Ratsastin monta vuotta, harmi vaan kun ei ikinä ollut omaan poniin/heppaan varaa eikä vanhemmat tukeneet muuten kuin sen yhden viikkotunnin verran kun sille päälle sattuivat :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi