Postin toiminta
Eilen hain postia laatikosta. Siellä oli paitsi meidän, myös KUUDEN naapurin posteja. Eilen selvisi myös, että lapsen tulevan yläkoulun lähettämä tärkeä kirje olikin kadonnut postissa. Emme saaneet kutsua vanhempainiltaan ja kaikki muukin info on mennyt ohi. Onneksi tajusin alkaa soitella koululle ja kysellä.
Miksi kukaan enää edes lähettää paperipostia, kun tämä on tällaista? Ennätys on yksi kirja, joka tuli meille viisi kuukautta. En tiedä missä lie käynyt, mutta toukokuussa lähetetty paketti löysi perille lokakuun lopussa.
Kommentit (32)
Eräs tilaamani paketti oli leimojen perusteella käynyt mm. Lyypekissä, tuli kaksi kuukautta tilaamisen jälkeen minulle.
Kirjepostia saa poikkeuksetta odotella 8 päivää.
Tiistaisin jakelijat vetävät lonkkaa.
Postin ongelmat tuntuvat olevan tietyissä lajittelu- ja/tai jakelupiireissä.
Mielestäni ongelmia ei siis ole "koko Postilla", vaan vain joissakin piireissä.
Meille postit tulee 99,99%:sti oikein. Yhden kerran 2 vuoden aikana on ollut naapurin (2 laatikkoa vierekkäin) 1 kirje meidän laatikossa, eli erittäin pieni virhe.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tilaamani paketti oli leimojen perusteella käynyt mm. Lyypekissä, tuli kaksi kuukautta tilaamisen jälkeen minulle.
Kirjepostia saa poikkeuksetta odotella 8 päivää.
Tiistaisin jakelijat vetävät lonkkaa.
Minäkin epäilen että tuo mun kirja kävi Indokiinassa tai jossain matkatessaan 50 kilsaa Uudellamaalla paikasta a paikkaan b.
Meillä ollaan vielä kesäisin paljon poissa kotoa. Tosi kiva jonkun naapurin sitten ensin odottaa sitä kirjettään kahdeksan päivää ja sen päälle kaksi viikkoa että me käydään kotona tyhjentämässä laatikko.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meille postit tulee 99,99%:sti oikein. Yhden kerran 2 vuoden aikana on ollut naapurin (2 laatikkoa vierekkäin) 1 kirje meidän laatikossa, eli erittäin pieni virhe.
Meillä ongelma on sekä kotona että mökillä. Postit miten sattuu, paljon väärissä laatikoissa ja luvattoman paljon katoaa. On sattunut sitäkin että kun on kysellyt jonkin postin perään, se onkin ”löytynyt” avattuna postista.
Lahjaksi tilaamani asia x on myöhässä jo useamman viikon :@ tuo on raivonaama, jos joku ei tiennyt. En ole itse lähettänyt sitä vaan paikka, josta sen tilasin. Vihaan Postia kun mikään ei toimi.
Tiedän tismalleen, miten lajitteluprosessi toimii, koska olen tehnyt sitä itsekin. Siinä on melkoisen vaikeaa tehdä vahingossa virheitä, jotka viivästyttävät postin matkaa. Hieman kyllä luulen, että oma tilaukseni on heitetty väärään lajittelulaatikkoon sen enempiä miettimättä. Osoite on satavarmasti oikein ja ihan selkeästi ilmoitettu.
Posti oli kääntänyt tyttöni osoitteeseen pankin kirjeen, jossa oli mun uuden luottokortin salasana. Tyttö puolestaan oli meillä kesäloman vietossa. Tytön kotoa tuo kirje sitten loman loputtua löytyi. Pari vuotta sitten postista taas luovutettiin mun paketti ihan vieraalle ihmiselle. Onneksi hän oli rehellinen ja palautti sen postiin. Tästä opin sen, etten ikinä reseptilääkkeitä osta nettiapteekista.
Saman huomannut. Kaiken lisäksi ennen posti tuli viimestään kello 12 ja nyt tulee pahimmillaan kello 17 jälkeen. Tiedän tämän, koska olen yrittäjä ja työskentelen kotona ainakin 3 päivää viikossa.
Huomasin ikkunasta miten postinjakaja hengaili TUNNIN taloyhtiön pihalla. Ja se pyörä seisoo siinä samassa kohdassa usein vähintään 45 min. On hidasta toimintaa. Siis ymmärrän kyllä, että on tauot jne., mutta tuskin niitä vietetään hengailemalla yli 10 minuuttia jokaisessa taloyhtiön 3-kerroksisessa talossa.
Vaikutan varmaan ihan kyylätä, mutta olen kiinnittänyt asiaan huomiota, koska tärkeät kirjeet tulee monta päivää myöhässä ja ties mihin aikaan.
Mökillä postinjakaja jakaa paitsi väärin, jättää myös laatikoiden kannet auki. Tosi kiva hakea sitä läpimärkää paikallislehteä sieltä sitten.... koko naapurusto paukuttelee kiinni niitä laatikoita mutta ei sinne nyt sentään laatikon sulkemisvahtia voi palkata.
Meille ei tule keskiviikkoisin lainkaan postia, ei edes lehtiä. Kaksi päivää ilman postia tarkoittaa sitä, että torstaina pitäisi tulla kolmen päivän lehdet (tiistainahan ei postia jaeta) ja kirjeitä, joita meille tulee edelleen 5-10 kpl/vko. Jostain syystä osa kirjeistä viedään naapureille, jotka sitten kiikuttavat niitä meille ja osa lehdistä ei koskaan tule perille. Postia toteaa, että he eivät selvitä saajan tekemiä valituksia, ainoastaan maksajan eli lähettäjän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sattunut sitäkin että kun on kysellyt jonkin postin perään, se onkin ”löytynyt” avattuna postista.
Jos tuo on tositarina, niin tuohan on jo selvää korruptiota.
Thaimaassa tuo on arkipäivää. Paikallinen tuttava esim. kertoi kerran odottaneensa kallista peruukkia jonka osti nettikaupasta. Kävi kyselemässä konttorilla ja sanoivat vaan tylysti ei ole saapinut. Katsoi taas trackingia ja siellä pitäisi olla. Meni uudestaan tivaamaan. Luukulla ollut nainen huokasi ja suuttuneena kaivoi peruukin laatikostaan ja heitti sen luukulta kaverini syliin, ja laittoi luukun kiinni.
Tarpeeksi pikään kun suomalaiset antaa Postin alamäen jatkua, niin päästään tuolle tasolle.
Meille on tullut pari kertaa jonkun henkilön Aku Ankka. Lehden takana lukenut vahingossa vissiin meijän osoite, mutta nimi ollut ihan väärä. Onko se laiskuutta, kun ovessa lukee Väänänen, ja Aku Ankka tulee nimellä Peltola, niin postinkantaja laittaa sen silti menemään kyseiseen osoitteeseen?
Itse ruksasin osoitteen ja kirjoitin, että kyseinen henkilö ei asu täällä. Sitten vein nätisti lähimmälle Postin laatikolle. Tämä tapahtui 2 kertaa. Seuraavalla kerralla Akkarit lentää roskiin, koska veikkaan että ne on lopulta mennyt oikeaan osoitteeseen ja asukas varmasti huomannut että väärä osoite akkarin takana. Toivottavasti.
On niitä muitakin esim edellisen asukkaan lehtiä tullut samalla periaatteella.
Vierailija kirjoitti:
Mökillä postinjakaja jakaa paitsi väärin, jättää myös laatikoiden kannet auki. Tosi kiva hakea sitä läpimärkää paikallislehteä sieltä sitten.... koko naapurusto paukuttelee kiinni niitä laatikoita mutta ei sinne nyt sentään laatikon sulkemisvahtia voi palkata.
Meillä ei mökkiläisillä ole omia laatikoita, postit jätetään meidän laatikkoon, josta sitten lähtee niin paikallislehti kuin Hesarikin muiden matkaan. "Kun me luultiin, että nää on meille", vaikka lehdissä on kulmassa vastaanottajan nimi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei mökkiläisillä ole omia laatikoita, postit jätetään meidän laatikkoon, josta sitten lähtee niin paikallislehti kuin Hesarikin muiden matkaan. "Kun me luultiin, että nää on meille", vaikka lehdissä on kulmassa vastaanottajan nimi...
:-D
Noh, tuohan ei ole Postin vika...
Lukollinen laatikko vaan, jos ei muu auta.
Kannaisiko tehdä reklamaatio postiin eikä rutista täällä?
Monelta päiväpostin pitäisi tulla?
Vierailija kirjoitti:
Meille on tullut pari kertaa jonkun henkilön Aku Ankka. Lehden takana lukenut vahingossa vissiin meijän osoite, mutta nimi ollut ihan väärä. Onko se laiskuutta, kun ovessa lukee Väänänen, ja Aku Ankka tulee nimellä Peltola, niin postinkantaja laittaa sen silti menemään kyseiseen osoitteeseen?
Itse ruksasin osoitteen ja kirjoitin, että kyseinen henkilö ei asu täällä. Sitten vein nätisti lähimmälle Postin laatikolle. Tämä tapahtui 2 kertaa. Seuraavalla kerralla Akkarit lentää roskiin, koska veikkaan että ne on lopulta mennyt oikeaan osoitteeseen ja asukas varmasti huomannut että väärä osoite akkarin takana. Toivottavasti.
On niitä muitakin esim edellisen asukkaan lehtiä tullut samalla periaatteella.
Ei oo välttämättä menneet perille. Edellisen asukkaan muuttaessa postiin tekemä osoitteenmuutos riittää vain kirjelähetysten edelleenlähettämiseen. Ellei hän ole ostanut postilta maksullista muuttopostipalvelua, lehdet ei mee ikinä perille.
Meidän alueella vaihtuu jakaja jatkuvasti. Jotkut tuovat postin ajoissa ja oikeaan osoitteeseen, jotkut jakavat vain yhtenä päivänä viikossa tai sitten posti tulee joskus ilta kahdeksalta. Nykyinen jakaja ei ilmeisesti osaa kirjaimia tai numeroita. Huolestuttaa aina kun tietää että pitäisi tulla jotain tärkeää kuten vaikka uusi pankkikortti.
Edellisessä paikassa Postin jakeluongelmat tuli tutuksi. Omia kirjeitä katosi ja meille tuli väärää postia, ei edes naapurin vaan ihan eri kadulta. Useammankin kerran annoin palautetta Postille. Alkuun toimitin kiltisti väärin meille tulleet postilaatikkoon kunnes mitta tuli täyteen ja soitin postiin että jos haluavat toimittaa ne väärin meille tulleet kirjeet, niitä oli siinä vaiheessa kolme, oikealle vastaanottajalle voivat tulla ne meiltä hakemaan, minä en kiikuta niitä enää minnekään. Postinjakaja kävi ne hakemassa ja siihen loppui meille tulevat väärät kirjeet.
Tämän päivän posti ei ole vieläkään tullut. Eilen tuli kello 19 jälkeen. Miten voi posti liikkua näin hitaasti Helsingissä, jumakauta.
Raivostuttavaa!