Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy mitä vain kuurolta!

Vierailija
22.05.2018 |

Taustoista sen verran, että kuurouduin 10-vuotiaana aivokalvontulehduksen seurauksena. Kysykää mitä vain!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetko huulilta salaa muitten ihmisten keskusteluja pelkästä uteliaisuudestasi, heidän itsensä tietämättään.

Vierailija
22/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraatko jotain ohjelmia, mitä?

Ikäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hyvä lukemaan elekieltä tai tunnistamaan valehtelua?

Vierailija
24/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiotko hankkia sisäkorvaistutteen ?

Tottakai tahtoisin, mutta rahat eivät taida riittää.

Ap

Julkiselta puolelta tuo kyllä pitäisi onnistua.Varsinkin jos olet korvaklinikan potilas.Kannattaa selvittää tuo jos siitä olet kiinnostunut. Itse olen huonokuuloinen ja käyn korvaklinikalla niin siksi tiedän nuo jutut.

Todellako? On siitä jo monia vuosia, kun viimeksi niiden perään kyselin, ja silloin kerrottiin korkeasta hinnasta ja päätin, että ei onnistu. Kun sen jälkeen minulta ollaan kysytty, olenko kiinnostunut, olen sanonut vain ei. Tulipas tyhmä olo, otan selvää ja katson asiaa uudestaan!

Ap

Kannattaa ihmeessä selvittää se, sillä yhteiskunta maksaa sisäkorvaistutteen ja sen leikkauksen.Itse en tuosta vielä ainakaan ole kiinnostunut kun pärjään kuulolaitteella.

Vierailija
25/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palovaroittimia ja ovikelloja yms löytyy tärinähälyttimellä ja vilkkuvalolla. Herätyskelloon on samanlainen täristin patjan alle ja se sitten hälyttää ovikellon ja palovaroittimen hälyttäessäkin.

Vierailija
26/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen palovaroitin sinulla on? Välkkyykö se, vai miten saat tietää, että on palohälytys?

On välkkyvä varoitin ja lisäksi minulla on tyynyni alla värisevä tärinähälytin. Päivisin pidän taskussa.

Ap

Vierailija
27/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jon kirjoitti:

Kun näet unia, onko niissä äänet? Soiko sinulla ikinä mikään kappale mielessä? 

Yleensä unissa on ääniä. Ja joskus harvoin, kun muistan jonkin lastenlaulun saattaa soida päässä. Muistan kuitenkin yhä suunnilleen, miltä kuuleminen tuntuu.

Ap

Vierailija
28/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatko lapsuudesta ääniä?

Muistan kyllä paljon ääniä. Ovikellon, koiran haukun, vanhempien ja sisarusten äänet yms.

Ap

Vierailija
29/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetko huulilta salaa muitten ihmisten keskusteluja pelkästä uteliaisuudestasi, heidän itsensä tietämättään.

Olen ehkä pari kertaa, mutta usein se on todella vaikeaa, kun pitää kuitenkin olla näköyhteys molempien suuhun kuitenkin niin, että puhujat eivät huomaa tuijotustani.

Ap

Vierailija
30/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sopeuduit kuulon menettämiseen? Tapahtuiko se vähitellen vai yhtäkkiä mainitsemasi sairauden johdosta?

Vierailija
31/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraatko jotain ohjelmia, mitä?

Ikäsi?

En seuraa aktiivisesti mitään ohjelmia, satunnaisesti kun niissä on tekstitykset tai viittomakielen tulkki nurkassa. Katson muutenkin aika harvoin televisiota. Ikä on viidenkympin paremmalla puolella.

Ap

Vierailija
32/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hyvä lukemaan elekieltä tai tunnistamaan valehtelua?

Olen oppinut lukemaan keskivertoa paremmin ihmisten ilmeitä, koska minulla ei ole äänensävyä ja muuta tukemassa ihmisten tulkintaa. Valehtelijoiden tunnistaminen... riippuu ihmisestä, jos tunnen hyvin, hoksaan valehtelun silmänräpäyksessä. Tuntemattomissa tai tutuissa riippuu siitä, onko hän hyvä valehtelija.

Ap

Vierailija
33/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kuurolla olla sokeaa ystävää niin kuin Wilderin ja Pryorin 80-luvun komediassa See no evil, hear no evil?

Vierailija
34/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä kuuron ihmisen kohtaamiseen asiakkaana ravintolassa, kaupassa ymv.? Onko jotain, mikä tyypillisesti ärsyttää tai jotain mikä ilahduttaa?

Vierailija
35/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko kuurolla olla sokeaa ystävää niin kuin Wilderin ja Pryorin 80-luvun komediassa See no evil, hear no evil?

Kai se teoriassa olisi mahdollista, mutta olisihan se haastavaa. Ehkä, jos kommunikoinnissa olisi apuna näkevä ja kuuleva välikäsi, voisi onnistuakin.

Ap

Vierailija
36/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkejä kuuron ihmisen kohtaamiseen asiakkaana ravintolassa, kaupassa ymv.? Onko jotain, mikä tyypillisesti ärsyttää tai jotain mikä ilahduttaa?

Kuurot eivät ole yleensä vajaa-älyisiä tai lapsen tasolla. Vaikka meille kannattaa puhua hiukan selkeämmin, on turhaa alkaa vääntää turhaan rautalangasta, kuten: "Tuossa on pöytä. Tuon pöydän ääreen voitte istua." kun voisi sanoa: "Tässä on teidän pöytänne." Ärsyynnyn juurikin tuollaisesta. Toinen asia, mikä on ärsyttävää, on se, että kun olen jonkun ihmisen kanssa vaikka ostamassa MINULLE jotain, asiakaspalvelija puhuu vain seuralaiselleni ja kohtelee minua kuin ilmaa. Ilahdun siitä, kun minulta kysytään erikseen, että osaanko lukea huulilta tai haluanko tehdä näin, sen sijaan että tehdään asioita kysymättä minulta ensin.

Ap

Vierailija
37/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aiheutti aivokalvontulehduksen?

Vierailija
38/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko mitään yhteyttä huonokuuloisiin vai vaan toisiin kuuroihin?

Vierailija
39/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä aiheutti aivokalvontulehduksen?

Tietääkseni jonkinsortin bakteeri. Minulle ei silloin paljoa kerrottu enkä ole ottanut selvää.

Ap

Vierailija
40/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörittelijä kirjoitti:

Tunnetko mitään yhteyttä huonokuuloisiin vai vaan toisiin kuuroihin?

Kyllä minulla on tunne, että olemme samassa veneessä. Samanlaista yhteyttä kuin täysin kuuroihin.

Ap