Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuinalueet Helsingissä meren rannalla?

Vierailija
22.05.2018 |

Lapsiperhe kaipaisi meren lähettyviltä kotia. Emme tunne sen tarkemmin Helsingin aluetta joten ehdotuksia kauniista asuinalueista meren lähettyvillä?
Olemme varautuneet maksamaan enemmän ja luopumaan neliöistä. Tämä ei siis ole ongelma.

Nyt kaikki kertomaan ja vinkkailemaan mistä päin kannattaisi lähteä asuntoa etsimään! :)
(Missä on uudisrakentamista yms)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvg.

Vierailija
2/18 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabianranta, Lauttasaari, Kulosaari, Katajanokka, Ullanlinna, Eira, Töölö jne. Ja lisää tietysti netistä löytyvistä kartoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudisrakentamista on etenkin Jätkäsaaressa, Kalasatamassa ja Kruunuvuorenrannassa.

Vierailija
4/18 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaari, Herttoniemenranta myös voivat olla osin edullisempia alueita.

Vierailija
5/18 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsingissä on myös edullisia alueita meren rannalla. Pitäisi tietää vähän budjettia. Kantakaupungin ranta-alueet on kaikki hyviä, mutta kallita. Jätkäsaari ja Kalasatama myös kalliita.

Vierailija
6/18 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa asunto jossa on juokseva vesi ja viemäröinti niin ei tarvitse juosta joka päivä rannassa pesulla ja tiskaamassa.

Anteeksi vain mutta en tajua ihmisiä jotka maksavat senttiäkään preemiota "meren läheisyydestä" ja päätyvät keskelle jotain itähelsinkiläistä elementtilähiötä.

Omarantaisen omakotitalon tapauksessa ymmärrän kovemman hintatason takana olevaan taloriviin verrattuna mutta mikä ihmeen ilo jostain rannan "läheisyydestä" on maassa jossa jokainen asuu kävelymatkan päässä jonkin sortin meren, järven, joen tai lammen rannasta vaikka ei olisi laittanut senttiäkään ylimääräistä luukun hintaan.

Vierailija
7/18 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro mitä asunto saisi maksaa?

Vierailija
8/18 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerro mitä asunto saisi maksaa?

Tämä on oleellista!

Vierailija
9/18 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkka, Kaivari, Eira, Ullanlinna, Katajanokka, Hietaniemi, Hernesaari, Jätkäsaari, Lauttasaari, Merihaka, Marjaniemi, Herttoniemenranta, Vuosaari, Laajasalo, Kulosaari, Talinranta, Arabianranta, Tammisalo, Kuusisaari, Lehtisaari, Meikunranta, Kalasatama

Vierailija
10/18 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollas, Kulosaari ja tammisalo. En tajua miten voi pistää paremmaksi. Jätkäsaari, kalasatama ja kruunuvuorenranta nykyajan touhuja. En tajua miksi kukaan muuttaisi vapaehtoisesti noille alueille.

Vierailija
11/18 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollas, Kulosaari ja tammisalo. En tajua miten voi pistää paremmaksi. Jätkäsaari, kalasatama ja kruunuvuorenranta nykyajan touhuja. En tajua miksi kukaan muuttaisi vapaehtoisesti noille alueille.

Onko kirjoittaja kän nissä, 12-vuotias vai kehit ysvammainen?

Vierailija
12/18 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max. budjetti, min. neliöt?

Miksi meren rantaan, haluatteko merinäköalat vai haluatteko ulkoilla rannalla?

Kerros-, rivi-, vai omakotitalo?

Mitä tarkoitat kauniilla? Minun silmiini mikään uusi asuinalue ei ole kaunis.

Itse tykkään asua Töölössä, helpot yhteydet ja hyvät palvelut. Meri on lähellä, kivoja lenkkeilyreittejä.

Tärkeintä minulle on melko yhtenäinen, vanha rakennuskanta ja kauniit puistot sekä hyvät koulut ja päiväkodit.

Vierailija
13/18 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suostun asumaan vain Laajasaalossa tai Vuosaaressa Aurinkolahdessa tai Kallahdessa, Ramsinniemikin ehkä. Minulle on tärkeää että voi pulahtaa kesällä mereen vain parin minuutin kävelyn jälkeen. Ja että melkein kotiovelta pääsee upeisiin kauniisiin luontomaisemiin. Monet alueet Helsingissä ovat myös merellisiä, mutta uimaranta ei ole niin lähellä tai sitten liikenne on omaan mieleeni liian kovaäänistä esim. itä-väylällä. Myös Herttoniemenrannassa on kiva uimaranta mutta mieluummin viihdyn Laajasalossa tai Vuosaaressa.

Vuosaaressa on upeampi luonto, googlaa Uutela, kallahdenniemi, ramsinniemi, mustavuori, mutta myös Laajasalo on upea meren ympäröimä paikka josta löytyy uimarantoja ja puistoja. Monien mielestä Vuosaaressa on häiriöitä enemmän mutta itse olen viihtynyt. Laajasalo taas on monien mielestä syrjässä mikä on ihan puppua. Sinne kai tulee ratikkakin keskustaan. 

Laajasalossa on uudisrakentamista Kruunuvuorenrannassa, itse ehkäpä joskus vielä muutan tuonne. Vuosaaressa Aurinkolahdessa on tyylikkäitä uusia kerrostaloja ja upea rantabulevardi. Jos olisi varaa/tarvetta  omakotitaloon niin katselisin Laajasaloa ja Jollasta.  

Lauttasaari on myös merellinen paikka, mutta käsittääkseni hieman vanhempaa rakennuskantaa.

Melkeinpä jos minulla olisi lapsiperhe ja tulisin muualta, katselisin Laajasaloa, se on rauhaisa oma saarensa. Ainoa huonopuoli on että ruuhka-aikoina autoväylä ainakin pois päin vetää huonosti.

Vierailija
14/18 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajasalo!

Vierailija
15/18 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa nämä keskituloisten vaatimuslistat, joilla ollaan olevinaan jotain maailmanomistajia.

Vierailija
16/18 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoholahti. :)))

Vierailija
17/18 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on keskituloinen, niin eikö saa olla mitään vaatimuksia asuinalueelle? Jossain Lauttasaaressakin voi helposti asua ilman autoa, jos työpaikat metron varrella. Siinä jo voi laittaa asuntoon auton hinnan lisää.

Vierailija
18/18 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa todellakin käydä tutustumassa alueen ilmapiiriin ihan paikan päällä. Meren rannalla Helsingin alueella voi tarkoittaa hyvin erilaisia asuinympäristöjä. Välttäisin uudistuotantoalueita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi