Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukutko joka päivä töiden jälkeen päikkärit?

Vierailija
22.05.2018 |

Mä nukun. Puolesta tunnista kahteen tuntiin. Tunti vakio. Teen ensin ruuan ja keittiön pikasiivous ja sitten reipas tunti vällyissä. Sitten urheilua tunti pari ja lapsen kanssa hengailen hetken ja kiireellä nukkumaan. Lapsi siis jo toki 12v.
Tuntuu, etten ehdi tehdä koskaan mitään ja mua ärsyttää nukkua päikkärit. Oon vaan niin väsynyt, että en kykene olemaan hereillä. Vaikka aloittaisin vaan tekemään jotain heti, niin ei auta. Väsy on välillä niin kova, että lysähdän keittiön lattialle itkemään.

Yöunille en ehdi yleensä yhtään aikaisemmin. Nukun 22-23-06. Joskus yritin että en nuku päikkäreitä ja silloin nukuin 19.30-06, mutta lapsen takia ei yleensä onnistu mennä niin aikaisin nukkumaan.

Viikonloppuna nukun yleensä 10h yöunet ja siihen päälle pienet päikkärit.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töistä kotona vasta viiden jälkeen ja nukkumaan menen ennen kymmentä niin ei siinä muutamassa tunnissa kyllä päikkäreitä ehdi. 

Vierailija
22/31 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nuku. Tulee itsellekin se väsymyksen tunne siinä klo 19 aikaan, jolloin ajattelee vain että pitäisi joko nukkua päikyt tai mennä jo yöunille, mutta sitten teen jotain virkistävää, että pysyn hereillä. Jos nukun yhtään tuohon aikaan niin loppuilta menee kärttyisässä koomassa ja yöunet pilalle, toisaalta on liian aikainen alkaa yöunille. Yleensä nukun klo 22-5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 9 - 10 tunnin työpäivät, niin ei oikein viitsi viiden tai kuuden jälkeen illalla mitään päikkäreitä ottaa. Eilinen työpäivä oli 11 tuntia. Silti kävin vasta puolen yön aikaan nukkumaan ja heräsin seitsemältä, vaikka on vapaapäivä. Niitä tulee silloin tällöin pitkien päivien takia. Viikonloppuisin ja lomilla nukun univelkaa pois.

Vierailija
24/31 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan, en saisi päivällä unta. Olen myöskin se, joka ei nukahda minnekään (lentokoneeseen, autoon, junaan) mutta nukun kyllä öisin 8,5 h yöunet, jos nukun riittävästi.

Aina en nuku, saatan nukkua vain 7h ja herätä väsyneenä :( Mutta elimistöni osaa ottaa vajeen takaisin viimeistään kolmen huonosti nukutun yön jälkeen. Vähintäänkin avitettuna (melatoniini, Atarax, Sirdalud tai Opamox. Tai pahimmillaan mirtatsapiini. Varsinaisia uni- tai nukahtamislääkkeitä en käytä).

Jos en katkaise kierrettä jollain noista, ja nukun liian vähän esim. pari viikkoa, en meinaa saada enää nukutuksi öisin tarpeeksi ilman apuja. En tajua, mihin uneni oikein on kadonnut.

Maallikkona kysyn, eikö nuo nimenomaan ole nukahtamislääkkeitä?

Vierailija
25/31 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun aamuvuoroissa töissä päikkärit, kun asiakkaat ovat omissa velvoitteissaan ja yksikkö hiljainen.

Kyllä siihen herää, jos ovikello tai puhelin soi...

Ammatinvalintakysymys.

Vierailija
26/31 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Usein joudun töiden takia heräämään jo kolmen jälkeen aamulla, ja silloin joskus töiden jälkeen nukuttaa. Kuitenkin jos seuraavanakin aamuna on aamuvuoro niin pyrin olemaan ilman päikkäreitä jottei yöunet häiriintyisi. Vaikeaahan se on kun tekee vuorotyötä sekalaisella rytmillä jolloin voi viikko mennä vaikka seuraavasti: aamu-ilta-aamu-vapaa-ilta-aamu-vapaa jolloin unirytmiä ei käytännössä ole. Sit jos päikkäreihin sortuu niin ne venyy usein jopa pariin tuntiin mikä väistämättä vaikuttaa jo yöuniin.

Jos olen saanut normaalit 7-9h yöunet niin en tarvitse päikkäreitä.

Vierailija
27/31 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan nuku päivällä, en pystyisi vaikka tahtoisikin. En myöskään nuku autossa, lentokoneessa tai junassa. Yöunet on 6-7 tuntia. Kadehdin ihmisiä jotka pystyy nukkumaan helposti.

Vau, melkein sanasta sanaan mitä olin itse kirjoittamassa. No, aamuisin pystyn kyllä nukkumaan pidempäänkin (jos olisi aikaa), mutta nukkumaanmenon aikaistaminen on ihan älyttömän työn ja tuskan takana. En ole nukkunut kulkuneuvoissa ihan pienenäkään, vanhemmilla kuulemma meni hermot kun laskettiin oikein matkat tehtäväksi yöllä että lapset nukkuisi, ja minä sitten kukuin hereillä koko matkan.

Vierailija
28/31 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikuisiällä nukkunut päikkäreitä koskaan. Menen sänkyyn lukemaan klo 23, nukahdan yleensä puolen tunnin päästä. Herään kuin nakutettu 6.30 oli pyhä tai arki. Eli nukun n.7 tuntia.

Työpäivän jälkeen juon kahvit, olen lasten kanssa, käyn miehen kanssa lenkillä, tehdään päivällinen, syödään se n.19.00, istutaan ruokapöydän ääressä iltauutisiin. Uutisten jälkeen peitellään lapset nukkumaan. Sitten meillä on vielä kaksi tuntia yhteistä aikaa miehen kanssa.

Vierailija
29/31 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan, en saisi päivällä unta. Olen myöskin se, joka ei nukahda minnekään (lentokoneeseen, autoon, junaan) mutta nukun kyllä öisin 8,5 h yöunet, jos nukun riittävästi.

Aina en nuku, saatan nukkua vain 7h ja herätä väsyneenä :( Mutta elimistöni osaa ottaa vajeen takaisin viimeistään kolmen huonosti nukutun yön jälkeen. Vähintäänkin avitettuna (melatoniini, Atarax, Sirdalud tai Opamox. Tai pahimmillaan mirtatsapiini. Varsinaisia uni- tai nukahtamislääkkeitä en käytä).

Jos en katkaise kierrettä jollain noista, ja nukun liian vähän esim. pari viikkoa, en meinaa saada enää nukutuksi öisin tarpeeksi ilman apuja. En tajua, mihin uneni oikein on kadonnut.

Nukahtamislääkkeillä tarkoitin bentsodiatsepiineja tai niiden johdannaisia, jotka on määrätty unettomuuteen, ja noista Opamox on bentsodiatsepiini, mutta sillä on muitakin käyttötarkoituksia, ja itselläni sitä on määrätty niihin. Melatoniini on unirytmiä säätelevä hormoni, unen tahdistaja, Atarax on ahdistusta lievittävä/allergialääke (sivuvaikutus väsytys), Sirdalud on lihasrelaksantti, ja mirtatsapiini on mielialalääke (sivuvaikutus väsymys). Ataraxia minulle on määrätty uneen, mutta tarkasti ottaen sen käyttö olisi rajattu vain "allergisiin oireisiin liittyvään unettomuuteen".

Vierailija
30/31 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päikkärit kyllä, mutta ennen töistä kotiin lähtöä.

Vierailija
31/31 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukahtamislääkkeillä tarkoitin bentsodiatsepiineja tai niiden johdannaisia, jotka on määrätty unettomuuteen, ja noista Opamox on bentsodiatsepiini, mutta sillä on muitakin käyttötarkoituksia, ja itselläni sitä on määrätty niihin. Melatoniini on unirytmiä säätelevä hormoni, unen tahdistaja, Atarax on ahdistusta lievittävä/allergialääke (sivuvaikutus väsytys), Sirdalud on lihasrelaksantti, ja mirtatsapiini on mielialalääke (sivuvaikutus väsymys). Ataraxia minulle on määrätty uneen, mutta tarkasti ottaen sen käyttö olisi rajattu vain "allergisiin oireisiin liittyvään unettomuuteen".

Ok, kiitos selvennyksestä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi