Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukutko joka päivä töiden jälkeen päikkärit?

Vierailija
22.05.2018 |

Mä nukun. Puolesta tunnista kahteen tuntiin. Tunti vakio. Teen ensin ruuan ja keittiön pikasiivous ja sitten reipas tunti vällyissä. Sitten urheilua tunti pari ja lapsen kanssa hengailen hetken ja kiireellä nukkumaan. Lapsi siis jo toki 12v.
Tuntuu, etten ehdi tehdä koskaan mitään ja mua ärsyttää nukkua päikkärit. Oon vaan niin väsynyt, että en kykene olemaan hereillä. Vaikka aloittaisin vaan tekemään jotain heti, niin ei auta. Väsy on välillä niin kova, että lysähdän keittiön lattialle itkemään.

Yöunille en ehdi yleensä yhtään aikaisemmin. Nukun 22-23-06. Joskus yritin että en nuku päikkäreitä ja silloin nukuin 19.30-06, mutta lapsen takia ei yleensä onnistu mennä niin aikaisin nukkumaan.

Viikonloppuna nukun yleensä 10h yöunet ja siihen päälle pienet päikkärit.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan nuku päivällä, en pystyisi vaikka tahtoisikin. En myöskään nuku autossa, lentokoneessa tai junassa. Yöunet on 6-7 tuntia. Kadehdin ihmisiä jotka pystyy nukkumaan helposti.

Vierailija
2/31 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jos en nuku päikkäreitä en saa yöllä unta. Olen niin yliväsynyt, että uni ei illalla tule ilman päikkäreitä. Nukun tunnin verran töiden jälkeen ja yöunille nukahdan keskimäärin 22.30 ja herään 6.30. Näin hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta, ettei yöllä saa unta, jos ei nuku päivällä. Mä olen sitten illalla niin yliväsynyt, ettei tule nukkumisesta mitään. Saatan posottaa ihan kahden tunninkin unia töiden jälkeen. Sitten ilta menee treenailessa ja taas nukkumaan :D

Vierailija
4/31 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun päikkärit ilman töitä.

Vierailija
5/31 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan pakko päästä makuulle suoraan töiden jälkeen. Alan olla töissä jo iltapäivällä aivan loppu. Kaikki energia on pois. Vähemmän väsyneenä luen sängyssä nettiä ja oikein väsyneenä nukun vähän aikaa. Nytkin olen täällä vällyjen alla.

Vierailija
6/31 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan nuku päivällä, en pystyisi vaikka tahtoisikin. En myöskään nuku autossa, lentokoneessa tai junassa. Yöunet on 6-7 tuntia. Kadehdin ihmisiä jotka pystyy nukkumaan helposti.

Mulla valitettavasti sama. Nukun normaalisti vain öisin ja ehdoton max on 7h, mutta etenkin nykyisin näin pikkulapsiarjessa tulee öisin nukuttua yleensä noin 5h, joskus vähemmänkin. Päivällä ei uni tule, ei vaikka lapsetkin olisi muualla. Ja missään liikennevälineessä en voi nukkua. Se tekee pitkistä matkoista kamalia. Esim. kun matkustin Australiaan, niin olin hereillä noin 45 tuntia putkeen. Ihan vain koska en kykene nukahtamaan lentokoneessa. Sitten perillä on pari päivää aivan sekaisin tuosta valvomisesta.

Vierailija
7/31 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma kuin sulla ap silloin kun tein kahdeksantuntista tyäpäivää. Nykyään teen kuusituntista ja elämänlaatu on parantunut tosi paljon, ei tarvii päikkäreitä ja aikaa riittää muuhunkin kuin työhön. Toki rahaa on vähemmän mutta on tämä sen arvoista!

Vierailija
8/31 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä teet työksesi, jos tarvitset yli kymmenen tuntia unta? Olet perusterve?

Toki unentarve vaihtelee, en paheksu siis, vaan olen vaan vähän sinun jaksamisestasi ja terveydestäsi huolissani. Noin kova unentarve voi olla merkki masennuksesta tai jostain muusta perussairaudesta.

Mutta jos tuo systeemi pelittää, anna sen jatkua. Olisihan se kiva ehtiä enemmän, mutta jaksaminen on tärkeä asia.

Minä olen viisikymppinen ja epäsäännöllistä vuorotyötä tekevä nainen. Yöunet ovat vuorotyön takia säännöllisen epäsäännölliset, töihinmenon ajankohdasta riippuen pituus vaihtelee 4-10 h välillä. Keskimäärin 8 h.

Jos olen ollut töissä klo 04-10, nukun yleensä 1-2 tunnin päikyt, koska edellisenä yönä olen nukkunut 4 h.

Mutta muuten en juurikaan päiväunia nuku. Kahvia ja liikuntaa, niin hereillä pysyy.

Vierailija
9/31 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun aina silloin tällöin päikkärit. Ja silloin kun nukun niin se rytmi jää päälle parista päivästä viikkoihin, eli toisin sanoen aina siinä vaiheessa kun pääsen kotiin alkaa väsyttää. Nyt on taas tällainen kausi menossa

Vierailija
10/31 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun jos mene töihin klo 5 tai 6. Muuten en tarvitse. Olen iltavirkku.

Vierailija
11/31 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nukkua. En muuten saa illalla unta, koska olen yliväsynyt.

Vierailija
12/31 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sosiaalityöntekijä, mutta työni ei ole erityisen kuormittavaa ja työkaverit ovat mukavia. Asiakkaat ovat joskus haastavia, mutta mielenkiintoisia.

Saatan kyllä olla uupunut muutoin. Elämässä tapahtunut paljon viime vuosina.

Vierailija
13/31 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta, ettei yöllä saa unta, jos ei nuku päivällä. Mä olen sitten illalla niin yliväsynyt, ettei tule nukkumisesta mitään. Saatan posottaa ihan kahden tunninkin unia töiden jälkeen. Sitten ilta menee treenailessa ja taas nukkumaan :D

Ja mä taas en koskaan nuku päikkäreitä. Illalla nukkumaan mennessä nulahdan heti ja nukun hyvin. Jos herään vessaan yöllä, nukahdan heti uudelleen palattuani sänkyyn.

Vierailija
14/31 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee nukuttua. Neljän tunnin 'päikkärit'.

Vierailija
15/31 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen ei tarvi noin paljoa unta, eli nukut liikaa ja se väsyttää. Sinnittele muutama päivä ilman päikkäreitä niin opit pärjäämään vähemmällä unella.

Vierailija
16/31 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kyllä. Jostain syystä kevyempi työ - > päikyt

Vierailija
17/31 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex nukkui päikkärit aina opetyöpäivänsä jälkeen. Hän nukkui myös viikonloppuisin iltapäivään ja minä sain tehdä kaikki kotityöt. Oli todella rasittavaa kun yksi vain nukkui. 

Vierailija
18/31 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä klo 15 asti, kotona 15:30, tv:tä 15:30-17:30, päikkärit 17:30-19:30, hampaiden pesu ja 19:30 nukkumaan. Tosin olen masentunut joten ei huvita tehdä mitään ja siksi nukun niin paljon. Sos. elämää ei ole ja jokaikinen päivä on samanlainen. Vihaan elämää.

Vierailija
19/31 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä nukuttua,olen kuin uudestisyntynyt päikkäreiden jlk..Herätys joka pvä klo 4.10 ja puoli kolmeen on työpäivä,En ehdi lämmintä ruokaa syömään,banaani yms...Yöllä saan nukuttua myös

Vierailija
20/31 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, en saisi päivällä unta. Olen myöskin se, joka ei nukahda minnekään (lentokoneeseen, autoon, junaan) mutta nukun kyllä öisin 8,5 h yöunet, jos nukun riittävästi.

Aina en nuku, saatan nukkua vain 7h ja herätä väsyneenä :( Mutta elimistöni osaa ottaa vajeen takaisin viimeistään kolmen huonosti nukutun yön jälkeen. Vähintäänkin avitettuna (melatoniini, Atarax, Sirdalud tai Opamox. Tai pahimmillaan mirtatsapiini. Varsinaisia uni- tai nukahtamislääkkeitä en käytä).

Jos en katkaise kierrettä jollain noista, ja nukun liian vähän esim. pari viikkoa, en meinaa saada enää nukutuksi öisin tarpeeksi ilman apuja. En tajua, mihin uneni oikein on kadonnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi