Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekemistä olette keksineet vanhuksille työssä?

Vierailija
22.05.2018 |

Hei! Olen 16-vuotias tyttö, ja olen saanut kesätyöpaikan vanhainkodista. Työn kuvaani kuuluu keksiä vanhusten kanssa tekemistä ja erilaista aktiviteettia. Jos olet ollut itse työssä/kesätyössä vanhainkodissa, mitä kaikkea kivaa olette ikäihmisille keksineet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tykkää, jos heille luetaan. Joidenkin kanssa voit ehkä lähteä ulos. Jos ovat toimintakykyisiä ja saatavillla on uuni, annan heidän leipoa. Mummuni tykkäsi kovasti siitä, kun kampasin hänen hiuksensa ja hoidin käsiä, laitoin käsivoidetta ja kynsilakkaakin. Yksinkertaista, mutta vähän semmoista luksusta kumminkin. Mummuni oli lähes liikuntakyvytön eikä juuri puhunut, mutta tuli kyllä selväksi, että se oli hänestä ihanaa.

Vierailija
2/7 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan ajan tanssimusiikkikin on monelle mieleistä kuunneltavaa. Ja ihan sekin toimii, että kuuntelet, jos joku on juttutuulella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolijumppaa, jos netissä on jotain simppeliä ohjetta?

Vierailija
4/7 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on vähänkin lauluääntä, niin opettele vanhoja lauluja ja laulatte yhdessä. Lähes kaikki tykkäävät ja parantaa esim. muistisairaiden muistamista.

Vierailija
5/7 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä eivät ole dementikot, myös palapelit, muistipelit ja joku tietovisatyyppinen juttu voi sopia. Jos saat käyttöösi edes jauhojen, öljyn ja suolan edestä rahaa, tee iso lootallinen taikataikinaa tai vastaavaa kotitekoista muovailumassaa. Käsien pesu ja rasvaus jälkikäteen vain on huolehdittava, suola taikinassa kuivattaa vanhusten herkkää ja ohutta ihoa.

Vierailija
6/7 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteislaulut, hieronta, rentoutus, tuolijumppa, mielikuvajumppa, lehden luku, muistelu, askartelu, leivonta, kukkien istutus+hoito

Vierailija
7/7 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan