Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tatuoidut, saako niistä tatuoinneista kysellä?

Vierailija
20.05.2018 |

Yhdellä tutulla on näkyvässä paikassa tekstitatuointi. Erehdyin sitten kysymään miksi hänellä on ko. teksti ja hän sitten loukkaantuikin, sain takaisin aika kipakan vastauksen tyyliin ei kuulu sinulle. Menin ilmeisesti rikkomaan jotain etikettisääntöä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut samaa. Eli onko epäkohteliasta, tungettelevaa tai tahditonta kysyä tatuoinneista (näkyvillä) ?

Vierailija
2/17 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ainakin saa - kerään tietynlaisen aiheen kuvia iholleni (liittyy läheiseen ja rakkaaseen harrastukseen, joten varmasti joudut kuuntelemaan ummet ja lammet aiheesta :D ). 

Tuosta tuttavasi reaktiosta tosin saa sellaisen käsityksen, että se liittyy johonkin hyvin henkilökohtaiseen. Mahdollisesti kuolleeseen sukulaiseen, kuolleeseen puolisoon, kuolleeseen lapseen (moni lapsensa menettänyt haluaa itselleen pysyvän muiston lapsestaan), raskaaseen elämänvaiheeseen... 

Tekstejä ei yleensä oteta iholle kevyistä syistä, joten niitä ei kannata mennä tökerösti ja töksähdellen kommentoimaan tai utelemaan suoraan, mihin ne liittyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ole, enkä ole koskaan loukkaantunut kyselyistä. Väsyneitä kysymyksiä "oletko miettinyt et toi on tossa ikuisesti" en jaksa kommentoida.

Vierailija
4/17 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne kuvat sitä varten laiteta, että niitä muille näytellään niin miksipä niistä ei sitten voi kysellä, kysele pois.

Tietty ainahan ne kuvia kantavat sanoo, et ihan itseä varten on laitettu, muisto sieltä toinen täältä. Tosiasiassa muille näyttäminen on se juttu, ei kait ne peilistä itseään sentään kaiken päivää kuvineen ihaile. Ne tribalit on melkosen hauskoja, ei mitään logiikkaa, vetästään vaan kivan näköistä viivaa ruhoon :D

Vierailija
5/17 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ainakin saa kysellä. En omasta mielestäni kuulu mitenkään jotenkin erikoisesti tatuoitujen jengiin enkä tiedä miten niistä pitäisi ajatella ja mitä ne muille merkitseävt. Eikä kiinnostakaan mitä mieltä muut ja varsinkaan minua ei kiinnosta tatuoijien alakulttuuri ja tatuoijien mielipiteet.

Itsekin tatuoin, mutta se on vaan homma, jota silloin tällöin teen, enkä välitä paskaakaan tatuoijien yleisistä arvoista.

Vierailija
6/17 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on näkyvällä paikalla tekstitatuointi, se on siinä jotta näen sen itse koko ajan. En halua avata tekstiä tai sen merkitystä itselleni kenellekään, koska se ei todellakaan kuulu muille. Kysyjille vastaan kohteliaasti, että se on yksityisasiani.

Niille, jotka tarraavat käsivarteeni kiinni ja alkavat udella en vastaa enää kohteliaasti, koska se kynnys että minuun käydään kiinni on siinä kohtaa ylitetty.

Kyllä, on ihmisiä jotka ottavat tatuoinnin ihan vain itseään varten eikä esitelläkseen sitä muille.

Vierailija
7/17 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ainakin saa, ja vastaan mielelläni vaikka tatuointieni taustalla ei mitään mielenkiintosta olekkaan.

Vierailija
8/17 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa noloa huomionhakua ensin tatuoida jotain näkyvälle paikalle ja sitten vielä loukkaantua jos joku kysyy. Minä minä minä.

Vierailija
9/17 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on menty utelemaan, että ”hassusti sanottu/jännä että sulla on tollanen tatuointi, miks sulla on tollanen”, niin harvemminpa sellaiseen vastaa.

Mulla on iso tatuointi mistä osa on jätetty tyhjäksi, mutta jos tullaan osoittelemaan ja ”hei tohon on unohdettu laittaa väriä”, niin en kyllä sellaisille edes kerro miksi näin olen tehnyt. Sitten taas niille yleensä kerron, jotka kysyy, että ”hei saanko kysyä mikä tarina sun tatuoinnilla on”.

Vierailija
10/17 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa noloa huomionhakua ensin tatuoida jotain näkyvälle paikalle ja sitten vielä loukkaantua jos joku kysyy. Minä minä minä.

Öh, ei sitä toisten luomista tai arvistakaan kysellä, miksi jollain muulla muka on oikeus tietää mitä ihmisen OMALLA iholla tapahtuu?

Vierailija
11/17 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tatska on paikassa joka näkyy vain muille, esim niska ja selkä, niin minusta se on tehty muita varten ja pitää kysyä. Kun se on laitettu paikkaan jonka hän itse aina näkee, esim peukalon taive, niin siitä ei pidä kysellä.

Vierailija
12/17 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä tutulla on näkyvässä paikassa tekstitatuointi. Erehdyin sitten kysymään miksi hänellä on ko. teksti ja hän sitten loukkaantuikin, sain takaisin aika kipakan vastauksen tyyliin ei kuulu sinulle. Menin ilmeisesti rikkomaan jotain etikettisääntöä?

Et mennyt. Tatuoinnilla on tarkoitus viestiä jotain itselleen tärkeää asiaa ja se on oman persoonan jatke. Otse erehdyin kerran kysymään mitä eräs kiehkura tatuointi merkitsi ja niin sain kuula tatuointi kerrallaan tyypin koko elämänkerran. Taisi vain innostua kun menin ja kysyin.

Vierailija
13/17 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitähän ne just odottaa.

Vierailija
14/17 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne kuvat sitä varten laiteta, että niitä muille näytellään niin miksipä niistä ei sitten voi kysellä, kysele pois.

Tietty ainahan ne kuvia kantavat sanoo, et ihan itseä varten on laitettu, muisto sieltä toinen täältä. Tosiasiassa muille näyttäminen on se juttu, ei kait ne peilistä itseään sentään kaiken päivää kuvineen ihaile. Ne tribalit on melkosen hauskoja, ei mitään logiikkaa, vetästään vaan kivan näköistä viivaa ruhoon :D

Minulla on niskassa tatuointi tapaturmaisesti kuolleelle, juuri siksi että olisi aina mukana, mutta ettei jatkuvasti muistuttaisi. Näen sen kyllä peilistä ja kuvista. Ei kiinnosta liikaa kertoa ventovieraille.

Vierailija
15/17 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on niskassa tatuointi tapaturmaisesti kuolleelle, juuri siksi että olisi aina mukana, mutta ettei jatkuvasti muistuttaisi. Näen sen kyllä peilistä ja kuvista. Ei kiinnosta liikaa kertoa ventovieraille.

On näköjään katottu L.A inkkiä

Vierailija
16/17 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On näköjään katottu L.A inkkiä

En kyllä ole koskaan katsonut, enkä tiedä kyseistä ohjelmaformaattia. Yleensä otan tatuointini ihan omin ideoin, tatuoijan kanssa suunnitellen. :)

Vierailija
17/17 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisiin kysymyksiin kyllä, asiattomat jätän huomiotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän