Millainen nainen pärjää/ei pärjää miehisellä alalla?
"Hyvä jätkä" naiset ainakin, mutta onko se ainoa tapa? Mitkä jutut on täysin no-no?
Kommentit (10)
Kaikki pärjää.
Miehet suhtautuvat yleensä kivasti jos joukossa on yksittäisiä naisia.
Mutta aivan huumorintajuton ei kyllä kannattaisi olla. Miehet tykkäävät huumorista ja jos ottaa kaiken tosissaan niin voi käydä sykkeen päälle - etenkin kun miehet monesti ilmaisevat tykkäämistä ja porukkaan kuulumista pienellä piikittelyllä, josta nainenkin saattaa saada osansa kun tulee tutummaksi.
Miesvaltaisia aloja ja ammatteja on niin erilaisia että mahdotonta sanoa. Sukupuolella ei ole väliä eikä mikään kyky ole siitä kiinni. Yleensä naisia pidetään vieläkin parempina sosiaalisesti, mistä on etenkin nykyään etua.
Kaikki pärjää. Itse olen törmännyt naisten parissa tosi kanamaisiin "bimboihin" kuin kuivakoihin älykköihin, tätimäisiin kanaemoihin sekä "hyviin jätkiinkin". Yleensä sosiaalisuus antaa paljon anteeksi; hiljaisemman hissukan on hyvä olla osaava oikeastikin.
T. Nainen miesvaltaiselta alalta (itse olen ehkä hieman nörttimäinen tapaus)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pärjää.
Miehet suhtautuvat yleensä kivasti jos joukossa on yksittäisiä naisia.
Mutta aivan huumorintajuton ei kyllä kannattaisi olla. Miehet tykkäävät huumorista ja jos ottaa kaiken tosissaan niin voi käydä sykkeen päälle - etenkin kun miehet monesti ilmaisevat tykkäämistä ja porukkaan kuulumista pienellä piikittelyllä, josta nainenkin saattaa saada osansa kun tulee tutummaksi.
Tämä on kyllä totta. Nainen voi olla kåytännössä millainen tahansa, mutta pientä huumoria täytyy kestää. Jos on tosi tiukkapipoinen nillittäjä, voi tulla ikävät oltavat pahimmillaan, tosin sellaisiakin ymmärretään, jos nainen on muuten osaava ja varsinkin, jos hän on kivan näköinen. Muuten kaikki menee ja miehet ovat vain mielissään siitä, että porukassa on naisiakin.
T. Nainen miesvaltaiselta alalta
Silloin ei pärjää, jos pelkää kuollakseen hymyillä miehille, ettei vahingossakaan anna vihreää signaalia. Näitä naisia on paljon varsinkin nuorissa kaunottarissa. Puhutaan vain muille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Silloin ei pärjää, jos pelkää kuollakseen hymyillä miehille, ettei vahingossakaan anna vihreää signaalia. Näitä naisia on paljon varsinkin nuorissa kaunottarissa. Puhutaan vain muille naisille.
Tosin miesvaltaisilla aloilla ne työpaikan miehet alkavat pian tuntua melkein kuin veljiltä, joten eipä siinä kauniskaan nainen enää jännitä.
Suurin osa pärjää. Pitää osata suhtautua miehiin työkavereina ja tasavertaisina eikä esim. pyytää heitä tekemään raskaammat hommat. Jos osaa ja kykenee niin pärjää.
Jos on joku fyysisempi ala niin heikommat naiset eivät pärjää. Muuten ollaan tasavertaisia.
Osaaja pärjää aina. Omat tehtävät on pystyttävä hoitamaan. Itsetuntoa pitää olla senverran että osaa ottaa vastaan palautetta ja rakentavasti ottaa osaa tekemiseen. Saa olla naisellinen ja hauska. Ei tarvitse olla hyvä jätkä. Kunhan on luotettava ja hyvä kaveri. Naisten etuna on empaattisuus ja sosiaalisuus. Heikkoutena arkuus ja huono riskinottokyky.