Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velat ja kuolema

Vierailija
19.05.2018 |

Mietin tässä, että kun mulla on tilillä säästöjä n. 10 000 euroa, mutta opintolainaa n. 20 000 euroa, niin onko jotain estettä jos nostan ton kympin pois? Siis sopisin mieheni ja siskoni kanssa, että mies antaa siskolleni noi rahat jos kuolen. Eli pesä olisi ns varaton sitten tämän vuoksi. Tekeekö moni näin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene päivystykseen. 

Vierailija
2/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole estettä jos nostat ja lahjoitat varat ennen kuolemaa. Kuoleman jälkeen tilit ja verkkopalvelut suljetaan, joten sitten ei enää tietenkään voi mitään tehdä. Ja vaikka tekisi, kaikki tulee ilmi. Jos ennen kuolemaa olet hiljattain lahjoittanut varoja, ne otetaan kyllä perunkirjoituksessa esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille rahoilleen saa itse kukin tehdä mitä tahtoo. Harvempi meistä tietää etukäteen kuolevansa. Tosin moni kuolemansairas siirtää vaikka puolisonsta tilille "hautausrahat".

Vierailija
4/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätkemisrikos ja velallisen epärehellisyys rikosnimikkeinä.

Vierailija
5/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
6/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole estettä jos nostat ja lahjoitat varat ennen kuolemaa. Kuoleman jälkeen tilit ja verkkopalvelut suljetaan, joten sitten ei enää tietenkään voi mitään tehdä. Ja vaikka tekisi, kaikki tulee ilmi. Jos ennen kuolemaa olet hiljattain lahjoittanut varoja, ne otetaan kyllä perunkirjoituksessa esiin.

No tätä mä mietin, ettei hän kukaan sitä tiedä että oon ne lahjoittanut. Kun nostan pois ja ainoastaan mies ja sisko tietää, että ne on mulla jemmassa..

t. ap

Vierailija
7/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei ole ihan niin yksinkertainen. Jos kuolet, ja olet hiljattain nostanut 10.000 euroa, verottaja varmasti kyselee, missä rahat ovat. Sisaresi joutuu maksamaan lahjaveron. Perunkirjoitukseen pitää merkitä kaikki omaisuudet, velat ja varat. Älä vielä kuole, koska sinulla on opettelemista rehellisyyden kanssa. Elämä maistuu, kun alkaa tarkkailla omia kieroiluja. Kun olet itse oppinut rehellisyyttä ja totuutta, huomaat miten ihana on hyvä omatunto. Sen jälkeen alat kertoa muillekin, mitä olet kokenut. Älä pidä mitään epäselviä asioita elämässäsi

Vierailija
8/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema kuittaa velat.

Vierailija
9/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia ei ole ihan niin yksinkertainen. Jos kuolet, ja olet hiljattain nostanut 10.000 euroa, verottaja varmasti kyselee, missä rahat ovat. Sisaresi joutuu maksamaan lahjaveron. Perunkirjoitukseen pitää merkitä kaikki omaisuudet, velat ja varat. Älä vielä kuole, koska sinulla on opettelemista rehellisyyden kanssa. Elämä maistuu, kun alkaa tarkkailla omia kieroiluja. Kun olet itse oppinut rehellisyyttä ja totuutta, huomaat miten ihana on hyvä omatunto. Sen jälkeen alat kertoa muillekin, mitä olet kokenut. Älä pidä mitään epäselviä asioita elämässäsi

Ihmettelen vaan ryhtyykö verottaja tutkimaan vainajan tiliotteita. Yleensähän verottajalle menee vain perukirja, jossa näkyy pankkitilin kuolinpäivän saldo.

Ja vaikka verottaja kyselisikin, niin jos nosto on tehty käteisenä, niin mistä omaiset voivat tietää rahojen kohtalosta? Edesmennyt on voinut ostaa jotain, jemmata rahat johonkin tai vaikka jakaa mielivaltaisesti torilla. Eri asia tietysti jos on tehty tilisiirtona.

Vierailija
10/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä kukaan osaa sanoa mihin ne on käytetty/jemmattu jos ne on nostettu tililtä pois. Mutta älä hyvä ihminen tee itselles mitään

Vierailija
11/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onx sun miehelläs ja siskollas jotain säpinää... 

Vierailija
12/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se verottaja kysellä, mutta ei sille kannata kertoa. Jos asiasta tietää vainajan lisäksi vain kaksi henkilöä ja kumpikin osaa pitää suunsa kiinni, mitään ongelmaa ei ole. 

Vierailija
13/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vaan ryhtyykö verottaja tutkimaan vainajan tiliotteita. Yleensähän verottajalle menee vain perukirja, jossa näkyy pankkitilin kuolinpäivän saldo.

Ja vaikka verottaja kyselisikin, niin jos nosto on tehty käteisenä, niin mistä omaiset voivat tietää rahojen kohtalosta? Edesmennyt on voinut ostaa jotain, jemmata rahat johonkin tai vaikka jakaa mielivaltaisesti torilla. Eri asia tietysti jos on tehty tilisiirtona.

Jos laina ja rahat ovat samassa pankissa, niin pankkikin voi olla kiinnostunut penkomaan tiliotteita siinä vaiheessa, kun se on saanut tiedon, että siltä opintolainaa ottanut henkilö on kuollut varattomana.

Vierailija
14/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nostaa ne rahat pikkuhiljaa eri suuruisina erinä niin että näyttää siltä että olet vain itse tuhlannut ne.

Vierailija
15/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viettänyt tällä palstalla liikaa aikaa, kun luulin että tässä on kyse vapaaehtoisesti lapsettomista...

Vierailija
16/23 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen viettänyt tällä palstalla liikaa aikaa, kun luulin että tässä on kyse vapaaehtoisesti lapsettomista...

Mä en kans ymmärtänyt et miten se ettei hanki lapsia, liittyy tähän aloitukseen?

Vierailija
17/23 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostat tietysti kaikki varat käteisenä pois ennen kuolemaasi ja jaat niitä seteleitä. Kiellä vastaanottajaa tallettamasta mitään pankkiin. Näin viranomaiset eivät pysty seuraamaan rahaliikennettäsi.

Vierailija
18/23 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vainajan tilitapahtumia kukaan tutki jälkikäteen.

Perikunnalle/kuolinpesän hoitajalle annetaan kuolinpäivän saldot ja aikaisemmat tilitapahtumat kuuluvat pankkisalaisuuden piiriin ja ne annetaan vain, jos kuolinpesän kaikki osakkaat sitä vaativat.

Vierailija
19/23 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusummien takia ei kannata venkoilla ja menettää yöunia. Taidat olla hivenen lapsellinen.

Vierailija
20/23 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolema kuittaa velat.

Tää oli paras, sitten koko vela- termin keksimisen. Kiteytyy koko vela-ideologia juuri tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi