Onko tällainen henkilö rikas?
Omistaa 300 ha metsää, kaksi kesämökkiä, joista toisessa 200 metriä omaa rantaa, kerrostalohuoneisto pienellä paikkakunnalla, n. 100 000€ arvoinen osakesalkku.
Tiedän, että omaisuuden tarkan arvon määrittämiseen pitäisi kertoa paikkakunta ja että onko metsä minkä ikäistä, mutta ei nyt mennä niin tarkalle asteelle, koska mua kiinnostaa vaan yleisellä tasolla.
Kommentit (11)
Tottakai on jos ei kaikki ole velkaa. Kaikki jotka tienaa keskiarvoa (3000€/kk/br) enemmän on rikkaita, tai joilla on omaisuutta muutakin kuin tuulen pyyhkimä takapuoli ja vanha auto. Kun on velaton asunto alkaa olla jo rikas. Köyhillä ei ole mahdollisuutta ottaa velkaa ja hommata sitä omaa velatonta asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tolla metsä määrällä.
Hyvä tietää. Olen miettinyt, että onko toi normi määrä metsänomistajille, mutta ilmeisesti ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Omistaa 300 ha metsää, kaksi kesämökkiä, joista toisessa 200 metriä omaa rantaa, kerrostalohuoneisto pienellä paikkakunnalla, n. 100 000€ arvoinen osakesalkku.
Tiedän, että omaisuuden tarkan arvon määrittämiseen pitäisi kertoa paikkakunta ja että onko metsä minkä ikäistä, mutta ei nyt mennä niin tarkalle asteelle, koska mua kiinnostaa vaan yleisellä tasolla.
Ei mammona eikä maallinen omaisuus tee ketään rikkaaksi. Todellinen rikas on se jolla on paljon henkistä omaisuutta ja läheisiä ympärillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mammona eikä maallinen omaisuus tee ketään rikkaaksi. Todellinen rikas on se jolla on paljon henkistä omaisuutta ja läheisiä ympärillään.
Olet tavallaan oikeassa, mutta mua kiinnostaa tässä enemmän se, että onko tuo ihminen mammonan suhteen rikas.
Ap
On.