Kannattaako pojan mennä lukioon vai kauppikseen?
Kaikki meidän suvussa ovat käyneet lukion ja niin haluaisin itse että myös oma poikani menisi lukioon. Tämä kuitenkin haluaa mieluummin mennä kauppikseen, mikä tarkottaisi amikseen menemistä. Kumpaan pojan kannattaisi mennä opiskelemaan?
Kommentit (7)
Poika menee minne haluaa. Mutta mieluummin amikseen että saa ammatin ja heti töitä.
Hän sen päättää. Jos pärjää kauppiksessa hyvin, voi niillä papereilla jatkaa vaikka kauppakorkeaankin, jos mielenkiintoa jatko-opintoihin on.
Anna mennä kauppikseen jos haluaa. Halutessaan voi suorittaa kaksoistutkinnon. Itse kävin kauppiksen peruskoulun jälkeen ja hyvin olen elämässäni pärjännyt. Kauppiksen jälkeen voi hakea amk-tradenomiopintoihin, jos opintointoa vielä riittää.
kannattaa käydä lukio ja saa lisää aikaa miettiä mitä haluaa. Varsinkin jos on hyvä koulussa mm matematiikassa jne
Lukioon! Amiksessa oppii vaan laiskaksi puolipäiväkoulussa ja kaikenlaisia muita huonoja tapoja. Lukiolaiset pidetään tiukasti koulurytmissä kiinni ja työssä, luokkatoverit urheilee ja elää terveellisemmin. Amiksesta saa huonoja vaikutteita helposti.
Mahdoton sanoa näillä tiedoilla.