Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
1961/4751 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidin yksityisessä musiikkikoulussa soittotunteja ja oppilaina oli enimmäkseen aikuisia. Muutamankin kerran sai selittää, että jos on sovittu että vaikkapa 45-minuuttinen soittotunti alkaa klo 15.30, niin mulla todella tulee seuraava oppilas klo 16.15 ja kun myöhästyt vartin, niin ei, en pidennä tuntiasi sieltä toisesta päästä!!!

Enkä pidentäisi vaikkei seuraavaa oppilasta tulisikaan, koska mun palkka on vain sen 45 minuuttia, ja tulin tänne paikalle sua odottamaan klo 15.30. Työaikani ei siis ala sillä hetkellä kun astut ovesta, vaan siitä hetkestä mikä me ollaan sovittu. Tätä oli niiiiin vaikea joidenkin tajuta. Koska he saavat kuukausipalkkaa vaikka vain istuisivat omalla työpaikallaan kahvilla. Mutta minä tulen paikalle kun on sovittu ja työaikani alkaa siitä - ajatelkaas, jos pitäisin vaikka 6 kpl 45-minuuttista oppituntia päivässä, ja jokainen oppilas myöhästyisi 15 minuuttia... Yllätys, työpäiväni olisikin ollut 1,5 tuntia pidempi - palkattomasti.

Tästä on vain muutama viikko aikaa, kun olin mammografiassa. Olin paikalla hyvissä ajoin, noin vartti ennen aikaani. Uusi paikka, joten menin ajoissa, että löydän perille. Ajat kai on jotain vartin välein. Hoitaja kävi pari kertaa huutelemassa jotain toista nimeä, mutta sitten kun näki minut, arvasi, että olen seuraava ja pääsin sisälle 5 min ennen omaa aikaani. Jälkeeni ilmeisesti tuli se seuraava, myöhässä. Hän tuntui olevan vihainen siitä, että ei otettu heti sisälle kun tuli, vaikka hän oli myöhässä. Hoitaja siinä tuntui sanovan, että he eivät tiedä, tuleeko myöhässä oleva ollenkaan, joten jonojen välttämiseksi otetaan se, joka on paikalla. Kauhea haloo, kun häntä ei odotettu.

Jotkut ihmiset kokevat odottamisen jotenkin nöyryyttävänä. Tämän takia joka paikkaan tullaan myöhässä, jotta ei varmasti joutuisi odottamaan, vaan tätä ihmistä odotettaisiin.

Jotkut ihmiset eivät osaa suunnitella ajankäyttöään. Etuajassa ollessa ehtii aina vaikkapa lukemaan sähköpostia jne. Kannattaa myös muistaa ettei paikasta toiseen siirtyminen käy aina mutkattomasti.

Vierailija
1962/4751 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin Rossossa 11 vuotiaan siskoni kanssa.

Sanoivat että siskoni ei ole lapsi...?

Kyl määkin Rossossa...tuon ketjun ravintoloissa on todella outo palvelukulttuuri. Aivan umpipaska siis.

Menimme seurueen kanssa Rossoon. Aikaa meillä oli vain puoli tuntia, joten kysyimme ennen pöytään istumista, josko tarjolla olisi jotain todella nopeaa. Kokemukset Rossosta olivat jo ennestään aika surkeat, mutta halusimme nyt vain yksinkertaista ja nopeaa ravintoa, ei mitään kikkailuja. Tarjoilija halusi tietää mitä nopeaa haluaisimme. Selitimme että mitä tahansa ruokaa jonka saisi toimitettua ja syötyä puoleen tuntiin. Hän ei ymmärtänyt vieläkään. Selostimme asian uudelleen. Hän halusi esimerkkejä jostain ruokalajista ja kertoisi sitten saisiko sen puoleen tuntiin. Kerroimme uudelleen, että aivan sama mitä ruokaa olisi kunhan sen saisi nopeasti. Joku heitti siinä esimerkin että "on se sitten vaikka lihapullat ja muusi, kunhan sen saisi puoleen tuntiin". Nyt tarjoilija kertoi että kyllä heiltä saa tuotakin annosta nopeasti. No sitä sitten siis kaikille...

Ravintola oli erittäin hiljainen ja keittiössä ei silti tuntunut tapahtuvan yhtään mitään. Kymmenen minuuttia kului ja kävimme varmistamassa, että saanhamme me ne annokset ajoissa. Aikataulun toteutuminen oli edelleen itsestäänselvyys, ei mitään hätää, annokset ovat tulossa. Meitä alkoi todellakin arveluttamaan kuuman muusin lappaminen kiireessä kitalakeen. Kun puolet ajasta oli mennyt, saimme edelleen rauhoittavan vastauksen. Alkoi ketuttamaan koko homma.

Kaksikymmentä minuuttia oli kulunut ja aloimme tekemään lähtöä. Ilmoitimme tarjoilijalle, että emme ehdi enää syömään. Hän pyysi meitä vielä jäämään. Jäimme hetkeksi päivystämään kassalle ja siitä käsin pystyimme toteamaan, että suunnitelma ei tulisi onnistumaan aikataulussa. Tässä vaiheessa meillä alkoi äänensävy kiristymään, koska tiesimme jäävämme nälkäisiksi ja loppupäivän aikataulu pysyisi siitä huolimatta kireänä. Päätimme lähteä. Tämä ei kuitenkaan käynyt, koska ruuat oli tilattu ja ne piti maksaa. Emme suostuneet, koska emme saisi ruokaakaan. Tarjoilija lupasi pakata ne mukaan.

Puoli tuntia alkoi kulua ja ei-kiireisin meistä (minä) jäi odottamaan ruokia (muut siis "keikkapaikalle" ennakkoon).  Maksoin annokset, jotta voisin vain ottaa valmiit soosit matkaan niiden valmistuessa. Täysi hinta - en jaksanut enää väitellä, koska sekin hidastaisi... Homma oli tarjoilijan mukaan kestänyt koska olimme tilanneet listan ulkopuolelta (tämä kommentti vitutti niin paljon että alkoi melkein kouristelemaan).

35 minuuttia kului ja annokset pakattiin styroksirasioihin. Muovipussikin löytyi jostain. Lopultakin siis matkaan. Pyysin vielä kertakäyttöhaarukoita ja veitsiä. "Meillä ei ole kertakäyttöaterimia". ????!!!!! Löysää pussimuusia ja säilykelihapullia styroksiastiassa. Miten helv**ssä se pitäisi syödä sormin? Kerroin tämän sillä äänen intensiteetillä, että se kuului koko ravintolaan.

Herkuttelin ajatuksella siitä, miten voisin tehdä tuon tarjoilijan kenties jopa työttömäksi. Annoin palautteen (jokseenkin vuolaampana ja yksityiskohtia tarjoilevampana kuin tämä) Rosson asiakaspalveluun. Minkäänlaista vastausta sieltä ei kuulunut. Tämän jälkeen Rosso on saanut joka ainoa kerta negatiivista julkisuutta kun ko. ketju on tullut vastaan.

😂😂😂😂😂😂😂😂

Tää oli huvittava. Ei taida ihan potkujen syyksi riittää tuo, kyllä siihen jonkun ihan oikeasti pätevän perustelun tarvitsee eikä niitä potkuja edes tuosta noin vain palautteen perusteella jaeta, vaan myös toisen osapuolen näkemys otetaan huomioon.

Ja miksi herrantähden, jos on oikeasti kiire, ette menneet kauppaan ja ostaneet jotain valmista ruokaa, kyllä on tyhmyys huipussaan. Kyllä se nyt on aika itsestäänselvyys, että jos paukkaatte kaukana ravintolaan ja vaaditte, että tästä puoli tuntia eteenpäin, annosten pitäisi olla jo syödyt. Ja myös puhelin on keksitty, ei tullut mieleen tehdä tilausta vaikka etukäteen.

Eikös jutun ydin ollut, että työntekijän olisi kuulunut kertoa asiakkaille, mikä on mahdollista ja mikä ei. Jos ruokailu ei tule onnistumaan käytettävissä olevassa ajassa, niin kerrotaan se heti. Tai että vain päivän keitto tai pizza margarita onnistuu niin nopeasti. Varmaankin hyvin kokematon tarjoilija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1963/4751 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

rtyerytrreyerty kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aspa apina kirjoitti:

Asiakas soittaa vihaisena aspaan, koska oli maksanut laskut väärällä viitteellä ja nyt tuli 5€ kehoitusmaksu. 

Asiakkaan mukaan oli edustamani yrityksen vika että lasku on maskettu väärällä viittellä, koska laskua maksettaessa verkkopankki ei ilmoittanut että viitenumero on väärä. 

-Yritin selittää että kehoitusmaksu on täysin aiheellinen koska suoritus ei näkynyt ajoissa, johtuen siitä että as oli maksanut sen väärällä viitteellä. 

-Yritin selittää että pankin laskujen maksuun liittyvä tarkistus ei pois sulje sitä etteikö voisi väärällä viitteellä maksaa, vaikka se osan virheellisistä viitteistä pystyykin rajaamaan pois.

Ei menny jakeluun, as lupasi vaihtaa yhtiötä =) 

Jos yrityksellä olisi ollut tässä tilanteessa pelisilmää olisi luopunut tuosta kehotus maksu vaatimuksista sillä rahat olivat jo sen tilillä. Verkkopankki todellakin yleensä ilmoittaa jos viite on väärä ja kyllähän vastaanottajakin sen huomaa jos rahaa on tullut jollakin todella oudolla viitteellä.

Pankeilla ei ole mitään tietokantaa kaikkien yritysten kaikista viitenumeroista, joten verkkopankki ei todellakaan osaa ilmoittaa väärästä viitenumerosta kuin joissakin ääritapauksissa. Itse asiassa useimmiten maksun saa menemään läpi vaikka kokonaan ilman viitenumeroa. Yritys, johon maksetaan tuhansia laskuja kuukaudessa, ei todellakaan seuraile sieltä ihmisten laittamia viitenumeroita käsin, vaan tietokone ohjaa maksut oikeisiin paikkoihin ja tämän takia jos viite on väärin niin maksu jää limboon odottamaan.

Viitenumero ei ole mikään koriste, vaan sen tehtävä on ohjata maksamasi summa juuri sille laskulle, jota numero koskee. Aikuisen ihmisen luulisi pystyvän hoitamaan niin yksinkertaisen asian kuin laskun maksamisen asianmukaisilla tiedoilla. Jos ei pysty, kannattaa laittaa vaikka e-lasku automaattisella veloituksella. Eikä ainakaan kannata alkaa vinkua, että se on rahan vastaanottajan vika kun ei itse osaa maksaa laskua oikein.

Jos maksan toisen henkilön nimellä lähetetyn laskun omalta tililtäni, alkuperäistä viitenumeroa käyttäen, tunnistetaanko maksuni oikeaa laskua koskevaksi?

Vierailija
1964/4751 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rtyerytrreyerty kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aspa apina kirjoitti:

Asiakas soittaa vihaisena aspaan, koska oli maksanut laskut väärällä viitteellä ja nyt tuli 5€ kehoitusmaksu. 

Asiakkaan mukaan oli edustamani yrityksen vika että lasku on maskettu väärällä viittellä, koska laskua maksettaessa verkkopankki ei ilmoittanut että viitenumero on väärä. 

-Yritin selittää että kehoitusmaksu on täysin aiheellinen koska suoritus ei näkynyt ajoissa, johtuen siitä että as oli maksanut sen väärällä viitteellä. 

-Yritin selittää että pankin laskujen maksuun liittyvä tarkistus ei pois sulje sitä etteikö voisi väärällä viitteellä maksaa, vaikka se osan virheellisistä viitteistä pystyykin rajaamaan pois.

Ei menny jakeluun, as lupasi vaihtaa yhtiötä =) 

Jos yrityksellä olisi ollut tässä tilanteessa pelisilmää olisi luopunut tuosta kehotus maksu vaatimuksista sillä rahat olivat jo sen tilillä. Verkkopankki todellakin yleensä ilmoittaa jos viite on väärä ja kyllähän vastaanottajakin sen huomaa jos rahaa on tullut jollakin todella oudolla viitteellä.

Pankeilla ei ole mitään tietokantaa kaikkien yritysten kaikista viitenumeroista, joten verkkopankki ei todellakaan osaa ilmoittaa väärästä viitenumerosta kuin joissakin ääritapauksissa. Itse asiassa useimmiten maksun saa menemään läpi vaikka kokonaan ilman viitenumeroa. Yritys, johon maksetaan tuhansia laskuja kuukaudessa, ei todellakaan seuraile sieltä ihmisten laittamia viitenumeroita käsin, vaan tietokone ohjaa maksut oikeisiin paikkoihin ja tämän takia jos viite on väärin niin maksu jää limboon odottamaan.

Viitenumero ei ole mikään koriste, vaan sen tehtävä on ohjata maksamasi summa juuri sille laskulle, jota numero koskee. Aikuisen ihmisen luulisi pystyvän hoitamaan niin yksinkertaisen asian kuin laskun maksamisen asianmukaisilla tiedoilla. Jos ei pysty, kannattaa laittaa vaikka e-lasku automaattisella veloituksella. Eikä ainakaan kannata alkaa vinkua, että se on rahan vastaanottajan vika kun ei itse osaa maksaa laskua oikein.

Jos maksan toisen henkilön nimellä lähetetyn laskun omalta tililtäni, alkuperäistä viitenumeroa käyttäen, tunnistetaanko maksuni oikeaa laskua koskevaksi?

Toisen tilin käyttö ei ole ongelma. Lasku yhdistetään maksajaan nimenomaan viitenumerolla (jos sellainen laskussa on).

Joskus ainakin verkkopankissa oli myös kohta "Maksaja, jollei tilin omistaja", johon saattoi kirjoittaa sen nimen, jolle lasku oli tullut. En muista, onko tuota kohtaa enää. Eikä tosiaan väliä, vaikka ei olisikaan, koska viitenumero on ainoa, jolla on merkitystä maksujen yhdistämisessä laskutettuihin.

-eri

Vierailija
1965/4751 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut naputtamaan tilinumeron viitenumeron kohdalle ja se meni läpi. Viitteet ovat asiakkaan, ei pankin ja niihin on laskukaava, miten ne lasketaan. Jos laitat toimivan viitenumeron, mutta väärän, lasku ei välttämättä kuittaudu asiakkaalle maksuksi ollenkaan. Pankki tunnistaa muutamia tilinumeroita, mutta vain muutamia. Viitenumeroita ne eivät tunnista.

Vierailija
1966/4751 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveän monelle asiakkaalle tulee "yllätyksenä", että en voi mennä toisen henkilön tietoja katsomaan hänelle. Ei auta vaikka kuinka selittää, että Matti on antanut luvan/Mattihan on minun hyvä ystävä/poika/isä yms. En siltikään saa mennä katsomaan hänen tietojaan ilman valtakirjaa tai, että Matti on itse mukana... Ja tästähän saa aina haukut päälle ja on huonoa asiakaspalvelua! Ei myöskään auta jos yrität selittää, että tykkäisikö tämä henkilö itse jos joku soittelisi ja kyselisi hänen henk.koht. asioitaan. Yleensä vastaus on, että ei minua haittaisi jos äiti/lapsi/hyvä ystävä näitä tiedustelee. Noh, kun kaikille se ei ole ihan sama...

Joskus takavuosina olin paikassa töissä, missä tukihakemukset tarkistettiin, maksuun ne meni keskitysti muualle.. Ei maksettu, tarkistettiin vain. JAtkuvasti tuli soittoja täysi-ikäisten nuorten äideiltä, että mitäs se meidän JesseJanica nyt sai tukea ja voisiko sen maksaa etuajassa. Ei, ei kerrota sinulle, koska kyseessä ei ole edunvalvonnan alainen nuori, tietoja ei muutenkaan anneta puhelimessa ja maksupäivistä emme päätä.

Vierailija
1967/4751 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Lidlissä joskus töissä ja siellähän myydään välillä vähän kaikennäköistä tavaraa. Kerran yksi vähän sellainen laitapuolenkulkijan oloinen, mutta kuitenkin harmiton iäkkäämpi nainen kysyi minulta ja työkaveriltani että jos hän ostaa maton voimmeko tuoda sen hänen kotiinsa työpäivämme jälkeen. Työkaverini selitti kohteliaasti, ettemme voi tehdä sellaista, mutta kohta hän oli ostamassa mattoa ja sanoi että tuommehan sen sitten hänen kotiin kun hän asuu melkein kaupan naapurissa.

Ei, emme vieneet mattoa.

Taas olisi mahdollisuus erottua kilpailijoista palvelulla, vaikkapa maksullisella ja toimittaa ostokset asiakkaille kotiin. Vanhukset ja kiireiset sekä vaikkapa pienten lasten vanhemmat voisivat hyvinkin tarvita tällaista apua/ palvelua.

Vierailija
1968/4751 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Voihan lääkärinsäkin valita. Jos on jotain alapäävaivoja, niin tuskin kukaan valitsee nuorta mieslääkäriä, ellei ole ihan pakko. Mitä mieslääkäri edes tekee töissä tuollaisessa paikassa?

Kattelee varmaan pilluja.

Tai sitten on oikeasti kiinnostunut aiheesta niin paljon että on valinnut alansa vaikka on joutunut varmaan kuuntelemaan ihan tarpeeksi ennakkoluuloja kaltaisiltasi ihmisiltä.

Jos mieshenkilö synnytyslääkärinä tai kätilönä tms. saa suuren osan potilaista vaivaantuneeksi, ainakin aluksi, niin kumpi on tärkeämpää: potilaiden etu ja hyvinvointi vai ko. miehen oikeus harjoittaa itseään kiinnostavaa ammattia?

Vierailija
1969/4751 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onnistunut naputtamaan tilinumeron viitenumeron kohdalle ja se meni läpi. Viitteet ovat asiakkaan, ei pankin ja niihin on laskukaava, miten ne lasketaan. Jos laitat toimivan viitenumeron, mutta väärän, lasku ei välttämättä kuittaudu asiakkaalle maksuksi ollenkaan. Pankki tunnistaa muutamia tilinumeroita, mutta vain muutamia. Viitenumeroita ne eivät tunnista.

Pankkiohjelma tunnistaa viitenumerot sillä tavalla, että tarkistenumeron (eli sarjan viimeisen) täytyy täsmätä kaavaan, jolla se lasketaan. No siihenhän on 10 eri vaihtoehtoa. Se ei vielä takaa, että se olisi saajan ohjelmassa oikea viitenumero.

Vierailija
1970/4751 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin Lidlissä joskus töissä ja siellähän myydään välillä vähän kaikennäköistä tavaraa. Kerran yksi vähän sellainen laitapuolenkulkijan oloinen, mutta kuitenkin harmiton iäkkäämpi nainen kysyi minulta ja työkaveriltani että jos hän ostaa maton voimmeko tuoda sen hänen kotiinsa työpäivämme jälkeen. Työkaverini selitti kohteliaasti, ettemme voi tehdä sellaista, mutta kohta hän oli ostamassa mattoa ja sanoi että tuommehan sen sitten hänen kotiin kun hän asuu melkein kaupan naapurissa.

Ei, emme vieneet mattoa.

Taas olisi mahdollisuus erottua kilpailijoista palvelulla, vaikkapa maksullisella ja toimittaa ostokset asiakkaille kotiin. Vanhukset ja kiireiset sekä vaikkapa pienten lasten vanhemmat voisivat hyvinkin tarvita tällaista apua/ palvelua.

Eikös monilla ruokakaupoilla ole jo kotiinkuljetus? Mutta tuossa tilanteessa nyt ei mitään olisi voinut tehdä, jos sitä ei ole, työaikana kun on siellä työpaikalla työt tehtävänä ja työajan jälkeen tuskin kukaan lähtee vapaaehtoisesti mitään kotiinkuljetuksia harrastamaan omaan piikkiinsä.

Vierailija
1971/4751 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, emme vieneet mattoa.

Eikös monilla ruokakaupoilla ole jo kotiinkuljetus? Mutta tuossa tilanteessa nyt ei mitään olisi voinut tehdä, jos sitä ei ole, työaikana kun on siellä työpaikalla työt tehtävänä ja työajan jälkeen tuskin kukaan lähtee vapaaehtoisesti mitään kotiinkuljetuksia harrastamaan omaan piikkiinsä.

Moni ei tunnu ymmärtävän et ketjupaikoissa tehdään niinku on määrätty, ei siellä voi lähtee sooloilemaan vaikka kuin hyvä lisämyynnin paikka ois...

Vierailija
1972/4751 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, emme vieneet mattoa.

Se olisikin tietenkin kauppiaan tehtävä katsoa, mitenkä asia hoidetaan, ei työntekijän. Kauan sitten olin kesätöissä pienessä ruokakaupassa, jossa tällaista joustavuutta harrastettiin. Kannoin ostoksia kotiin varsin lähellä asuville ihmisille.

Vierailija
1973/4751 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, emme vieneet mattoa.

Se olisikin tietenkin kauppiaan tehtävä katsoa, mitenkä asia hoidetaan, ei työntekijän. Kauan sitten olin kesätöissä pienessä ruokakaupassa, jossa tällaista joustavuutta harrastettiin. Kannoin ostoksia kotiin varsin lähellä asuville ihmisille.

Mutta sinä kai siitä sait palkkaa, jos sellainen palvelu kaupassa oli käytössä? Jos ei ole, silloin siihen halukas joutuu sen tekemään ihan ilmaiseksi vapaaehtoistyönä.

Vierailija
1974/4751 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaan on joskus vaikea tajuta, että me emme anna uutta tuotetta tilalle, jos hän rikkoo vanhan tai se varastetaan häneltä. Emme silti, vaikka tuote onkin kallis.

Vierailija
1975/4751 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaan on joskus vaikea tajuta, että me emme anna uutta tuotetta tilalle, jos hän rikkoo vanhan tai se varastetaan häneltä. Emme silti, vaikka tuote onkin kallis.

Tai osarilla ostettu tuote on maksettava loppuun asti vaikka sen aivan itse paskoisi tuhannen säpäleiksi.

Vierailija
1976/4751 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, emme vieneet mattoa.

Tämmönen palvelu on jo keksitty... Esim. Keskon verkkokaupasta ostetut voi joko noutaa itse (kerätty valmiiksi) tai ottaa kotiin toimitettuna. 

Vierailija
1977/4751 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, emme vieneet mattoa.

Mutta sinä kai siitä sait palkkaa, jos sellainen palvelu kaupassa oli käytössä? Jos ei ole, silloin siihen halukas joutuu sen tekemään ihan ilmaiseksi vapaaehtoistyönä.

Olettaisin että työajalla on kantanut ostoksia ja saanut siitä ihan tuntipalkan. Tommonen olis varmaan mukavaa vaihtelua kaupassa työskentelyyn kun sais välillä lähteä kävelylle :D Voisin kuvitella että mummoilta ja papoilta tulisi mahdollisesti tippiäkin.

Vierailija
1978/4751 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1979/4751 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen jatkuvasti, miksi ihmiset eivät noudata varattuja aikoja. Kyseessä konferenssipalvelut. Oudoin asia on siis se kun joudun kertomaan asiakkaalle, että pitäisi poistua kun aika on tullut täyteen.

Vierailija
1980/4751 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri on määrännyt 200 tablettia ja asiakas on ostanut kahteen kertaan 100 tablettia, resepti on tyhjä ja se täytyy uusia. Sillä ei ole merkitystä, että se on voimassa kaksi vuotta. Se tarkoittaa sitä, että asiakkaalla on kaksi vuotta aikaa hakea ne määrätyt 200 tablettia.

Apteekki ei uusi reseptiä, sen tekee lääkäri. Apteekki voi lähettää uusintapyynnön lääkärille. Apteekki ei lähetä niitä kysymättä ja automaattisesti, vaan ainoastaan jos näin sovitaan asiakkaan kanssa. Pyyntö menee terveyskeskuksen järjestelmään monien, monien pyyntöjen jonon hännille. Jonon pituus on 5 minuuttia - 3 viikkoa, riippuen kyseisen terveyskeskuksen potilas- ja lääkäritilanteesta. Apteekki ei välttämättä tiedä jonon pituutta, eikä voi siihen vaikuttaa. Lääkäri uusii reseptin kun ehtii, jos hän katsoo sen edelleen tarpeelliseksi. Apteekin henkilökunnalla ei ole pääsyä potilastietoihin eivätkä he ole mukana vastaanotolla, joten he eivät tiedä, miksi lääkäri on määrännyt eri lääkettä kuin naapurille, tai vain 30 tablettia kun potilas olisi halunnut enemmän.

Aikuisen ihmisen tulee huolehtia lääkkeidensä riittävyydestä ja reseptin voimassaolosta itse ja hyvissä ajoin. Jos resepti on loppu ja lääkkeet myös, apteekki ei voi asialle mitään juuri siinä hetkessä, vaan asiakkaan täytyy kääntyä terveydenhuollon pariin.

Muista syistä kuin asiakkaasta itsestään riippuvat epäselvyydet apteekki toki selvittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi