Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Vanhempi mies meni hämilleen deodoranttien paljoudesta, ja tarvitsi neuvoa. Deodorantti ei sopinut, ja anti-perspirantti ärsytti hänen ihoa. Joten hän olisi halunnut semmosen perspirantin, siis ei anti-perspiranttia.
Vierailija kirjoitti:
Kun ostat kupin kahvia, se ei tarkota että saat toisen ja kolmannen kupin kahvia ilmaiseksi. Miksi meillä olisi erikokoisia- ja hintaisia kuppeja edes myynnissä jos pienen hinnalla saisi vetää vaikka litran :D
OT mutta Burger Kingissä on tämä hassu systeemi käytössä: ilmaiset refillit kuuluvat hintaan, ostit sitten minkä kokoisen juoman tahansa. :D
Etten tod ala etsimään mitään leipäpakettia kun kahvitaukoon on enää 15min.
Työskentelin erään maksu-tv-palvelun puhelinasiakaspalvelussa keväällä 2012, jolloin Helsingissä järjestettiin jääkiekon mm-kisat. Tuolloin valokoimaan kuului kanavapaketti, johon sisältyi ne urheilukanavat, joilta kaikki ottelut esitettiin. Kesken kisojen sain puhelun vähän vanhemmalta henkilöltä, joka halusi antaa palautetta Hartwall-areenan kameroiden sijoittelusta. Kuulemma kamerat olivat aivan liian korkealla hallin katossa eikä asiakas nähnyt pelaajien numeroita, kun kuvattiin koko kaukaloa ylhäältä päin. Hän siis käytännössä toivoi, että olisimme voineet henkilökohtaisesti mennä paikanpäälle laskemaan kameroita alaspäin hänen mielikseen.
Myötäelin tätä ongelmaa ja lupasin laittaa palautetta, vaikka ongelma todennäköisesti olikin herran oman telkkarin ruudun koossa. En vain nuorena ja kilttinä kehdannut tätä hänelle sanoa.
Tulin aamulla töihin kuormaa purkamaan ja tajusin että katosta valuu vettä suoraan esittely töllöjen päälle. Hälytin apua, sähköt saatiin pois ja muuta tavarat siirrettyä turvaan. Työkaveri tuli vuoroon vähän myöhemmin ja saatiin vielä esteet paikoilleen, ettei kukaan liukastu ja varoituslaput printattua. Eka asiakas oli tärkeilevä ukko, joka tuli ostamaan TV:tä ja vaati että hänen on saatava katsella miltä kuva näyttää. Ei sitten millään uskonut että meillä oli iso vesivahinko ja töllöjen sähköistäminen olisi todennäköisesti saanut puoli taloa oikosulkuun. Lopulta taisin tokaista, että on sama kuin iskee naulan pistokkeeseen paljain käsin, kuin jos nyt yrittää kytkeä virrat veden vallassa olevaan hyllyrivistöön. Yritti vielä että emmekö voisi hakea jatkojohtoa siihen yhteen tv:seen... joka sekin oli kastunut.
että 30 päivän lippu on voimassa 30 päivää :D
Kosovolainen nuorehko "yrittäjä" mies jolta koulut oli jääneet kesken kotimaassa muuton takia.
Hänellä oli Mercedes jonka hyvitys oli 12.000euroa ja rahoitusyhtiön loppuvelka 10.000euroa.
Ei ymmärtänyt että rahaa autokauppaan on käytettävissä 2.000euroa.
Hän vain intti että sä sanoit että hyvitys on 12.000euroa niin mihin se raha muka katoaa. Ja minä yritän sumuttaa häntä. Väänsin rautalangasta että ethän ole ikinä siinä maksanut kun paritonnia käsirahaa niin miten se yhtäkkiä muuttuisi 12.000euroksi mutta ei se mennyt jakeluun.
Ei tosin ymmärtänyt hänen isäkään joka istui vieressä ja jolle sanomiseni tulkattiin.
Kyllä tyhmä on tyhmä oli sitten mistä maasta vain kotoisin tosin koulujen käymättömyys ei varmaankaan auttanut tässä asiassa.
Sittemmin kaverin yritys meni konkurssiin joskin kerkesi se vuoden ajan postata facebookkiin "Mercedes life, High Life, Rolex must have, Luxus" kommentteja ja päivityksiä.
Se mikä laulaen tulee se viheltäen menee
Ei, en voi kääntää sinulle satunnaista sanalistaa ilman minkäänlaista asiayhteyttä. Tai toki voin, mutta todennäköisesti menee pieleen, kun esim. "lehti" voi olla "leaf" tai "newspaper" tai vaikka magazine. Vähän joudut nyt kertomaan mistä on kyse.
Ei, kun olen kääntänyt sinulle luettelon, joka suomeksi on aakkosjärjestyksessä, se ei ole kohdekielellä enää aakkosjärjestyksessä. Voin aakkostaa sen sinulle, mutta sitten tieto tulee eri järjestyksessä. Asia ei muutu, vaikka kuinka valitat.
Pankki ei anna asuntolainaa käteisellä...
Extra-kassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raahh kirjoitti:
Asiakas oli vihainen, kun hänen vastaanottoaikansa oli jouduttu peruuttamaan samana päivänä, sillä vastaanottaja (fysioterapeutti tms.), oli sairastunut. Yritin selittää hänelle, että ei kai sairastumiselle mitään voi, pahoittelin asiaa tosin. Hän halusi puhua ylimmälle johdolle....
No kyllä varsinkin isoissa yrityksissä pitäisi olla varajärjestelmä jolla sairastunut työntekijä pystytään korvaamaan.
Meinaat, että yrityksillä on varaa pitää vaikka lääkäreitä tai fysioterapeutteja varalla jos joku sattuu sairastumaan?
No ei varalla pito ole esimerkiksi kaupoillekaan mikään ongelma. Tehdään vaan työntekijän kanssa nollasopimus ei kutsutaan hänet töihin silloin kun joku on sairaana tai kun on ruuhkahuippu ja paljon kysyntää.
Pelkkä ajatuskin kauhistuttaa, me maksetaan se varakassa kaupantuotteissa, ei ihan halpaa lystiä Suomessa ja jos lääkäritkin olisi reservissä niin kuinkahan paljon maksaisi sitten lääkärissä käynti?! Ei kiitos, otan mieluummin vastaan peruutuksen!
Eivät asiakkaat sitä varakassaa maksa, sillä kauppa maksaa hänelle vain silloin kun hänet on kutsuttu töihin. Muulloin hän saa työttömyyskorvausta.
Pidin yksityisessä musiikkikoulussa soittotunteja ja oppilaina oli enimmäkseen aikuisia. Muutamankin kerran sai selittää, että jos on sovittu että vaikkapa 45-minuuttinen soittotunti alkaa klo 15.30, niin mulla todella tulee seuraava oppilas klo 16.15 ja kun myöhästyt vartin, niin ei, en pidennä tuntiasi sieltä toisesta päästä!!!
Enkä pidentäisi vaikkei seuraavaa oppilasta tulisikaan, koska mun palkka on vain sen 45 minuuttia, ja tulin tänne paikalle sua odottamaan klo 15.30. Työaikani ei siis ala sillä hetkellä kun astut ovesta, vaan siitä hetkestä mikä me ollaan sovittu. Tätä oli niiiiin vaikea joidenkin tajuta. Koska he saavat kuukausipalkkaa vaikka vain istuisivat omalla työpaikallaan kahvilla. Mutta minä tulen paikalle kun on sovittu ja työaikani alkaa siitä - ajatelkaas, jos pitäisin vaikka 6 kpl 45-minuuttista oppituntia päivässä, ja jokainen oppilas myöhästyisi 15 minuuttia... Yllätys, työpäiväni olisikin ollut 1,5 tuntia pidempi - palkattomasti.
Hirveän monelle asiakkaalle tulee "yllätyksenä", että en voi mennä toisen henkilön tietoja katsomaan hänelle. Ei auta vaikka kuinka selittää, että Matti on antanut luvan/Mattihan on minun hyvä ystävä/poika/isä yms. En siltikään saa mennä katsomaan hänen tietojaan ilman valtakirjaa tai, että Matti on itse mukana... Ja tästähän saa aina haukut päälle ja on huonoa asiakaspalvelua! Ei myöskään auta jos yrität selittää, että tykkäisikö tämä henkilö itse jos joku soittelisi ja kyselisi hänen henk.koht. asioitaan. Yleensä vastaus on, että ei minua haittaisi jos äiti/lapsi/hyvä ystävä näitä tiedustelee. Noh, kun kaikille se ei ole ihan sama...
Vierailija kirjoitti:
Hirveän monelle asiakkaalle tulee "yllätyksenä", että en voi mennä toisen henkilön tietoja katsomaan hänelle. Ei auta vaikka kuinka selittää, että Matti on antanut luvan/Mattihan on minun hyvä ystävä/poika/isä yms. En siltikään saa mennä katsomaan hänen tietojaan ilman valtakirjaa tai, että Matti on itse mukana... Ja tästähän saa aina haukut päälle ja on huonoa asiakaspalvelua! Ei myöskään auta jos yrität selittää, että tykkäisikö tämä henkilö itse jos joku soittelisi ja kyselisi hänen henk.koht. asioitaan. Yleensä vastaus on, että ei minua haittaisi jos äiti/lapsi/hyvä ystävä näitä tiedustelee. Noh, kun kaikille se ei ole ihan sama...
Liittyykö työsi terveydenhuoltoon vai kenties pankkiasioihin?
Vierailija kirjoitti:
Kirjastossa, kauan ennen digiaikaa: asiakas ei voinut millään ymmärtää, miksi jokainen kirja pitää erikseen lainata. Miksei henkilökunta voinut laittaa kaikkiin kirjassa oleviin taskuihin eräpäivälappuja aamulla valmiiksi, niin asiakas voisi kävellä kirjoineen suoraan ovesta ulos?
:D Tää oli tän ketjun paras!!
Vierailija kirjoitti:
Pidin yksityisessä musiikkikoulussa soittotunteja ja oppilaina oli enimmäkseen aikuisia. Muutamankin kerran sai selittää, että jos on sovittu että vaikkapa 45-minuuttinen soittotunti alkaa klo 15.30, niin mulla todella tulee seuraava oppilas klo 16.15 ja kun myöhästyt vartin, niin ei, en pidennä tuntiasi sieltä toisesta päästä!!!
Enkä pidentäisi vaikkei seuraavaa oppilasta tulisikaan, koska mun palkka on vain sen 45 minuuttia, ja tulin tänne paikalle sua odottamaan klo 15.30. Työaikani ei siis ala sillä hetkellä kun astut ovesta, vaan siitä hetkestä mikä me ollaan sovittu. Tätä oli niiiiin vaikea joidenkin tajuta. Koska he saavat kuukausipalkkaa vaikka vain istuisivat omalla työpaikallaan kahvilla. Mutta minä tulen paikalle kun on sovittu ja työaikani alkaa siitä - ajatelkaas, jos pitäisin vaikka 6 kpl 45-minuuttista oppituntia päivässä, ja jokainen oppilas myöhästyisi 15 minuuttia... Yllätys, työpäiväni olisikin ollut 1,5 tuntia pidempi - palkattomasti.
Tästä on vain muutama viikko aikaa, kun olin mammografiassa. Olin paikalla hyvissä ajoin, noin vartti ennen aikaani. Uusi paikka, joten menin ajoissa, että löydän perille. Ajat kai on jotain vartin välein. Hoitaja kävi pari kertaa huutelemassa jotain toista nimeä, mutta sitten kun näki minut, arvasi, että olen seuraava ja pääsin sisälle 5 min ennen omaa aikaani. Jälkeeni ilmeisesti tuli se seuraava, myöhässä. Hän tuntui olevan vihainen siitä, että ei otettu heti sisälle kun tuli, vaikka hän oli myöhässä. Hoitaja siinä tuntui sanovan, että he eivät tiedä, tuleeko myöhässä oleva ollenkaan, joten jonojen välttämiseksi otetaan se, joka on paikalla. Kauhea haloo, kun häntä ei odotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on vain muutama viikko aikaa, kun olin mammografiassa. Olin paikalla hyvissä ajoin, noin vartti ennen aikaani. Uusi paikka, joten menin ajoissa, että löydän perille. Ajat kai on jotain vartin välein. Hoitaja kävi pari kertaa huutelemassa jotain toista nimeä, mutta sitten kun näki minut, arvasi, että olen seuraava ja pääsin sisälle 5 min ennen omaa aikaani. Jälkeeni ilmeisesti tuli se seuraava, myöhässä. Hän tuntui olevan vihainen siitä, että ei otettu heti sisälle kun tuli, vaikka hän oli myöhässä. Hoitaja siinä tuntui sanovan, että he eivät tiedä, tuleeko myöhässä oleva ollenkaan, joten jonojen välttämiseksi otetaan se, joka on paikalla. Kauhea haloo, kun häntä ei odotettu.
No niinpä, hirveä haloo vaikka itse on mokannut. 🙄 Ei niitä aikoja kuitenkaan turhaan jaeta, kun aina on muitakin tulijoita ja kaikki vuoron varanneet pitäisi hoitaa. Jos myöhästyy, ei pitäisi olla niin iso homma vaikka soittaa ja ilmoittaa, että olen nyt myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset kokevat odottamisen jotenkin nöyryyttävänä. Tämän takia joka paikkaan tullaan myöhässä, jotta ei varmasti joutuisi odottamaan, vaan tätä ihmistä odotettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset kokevat odottamisen jotenkin nöyryyttävänä. Tämän takia joka paikkaan tullaan myöhässä, jotta ei varmasti joutuisi odottamaan, vaan tätä ihmistä odotettaisiin.
Ahaa? Mielenkiintoista. Olisiko sinulla lisää tietoa tästä?
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä huonekaluliikkesssa jossa asiakas sai halutessaan maksullisen kotiinkuljetuksen, jonka yhteydessä veime tarvittaessa entisen vastaavan huonekalun (kuten sohvan, sängyn, kirjahyllyn , jne) pois entisen tieltä. Toimitimme nämä sitten edelleen kaatopaikalle, jossa maksoimme näistä normaalin jätemaksun. Joku saattoi tästä tietysti ajatella, että se vanhojen tavaroiden poisvienti on jonkinlainen maksuton ilmaispalvelu, vaikka senkin kustannukset oli huomioitu siinä kuljetuksen hinnassa.
Tasaisin väliajoin tuli soittoja, joissa jotkut kyselivät, että voisimmeko hakea heiltä vanhoja huonekaluja pois kuskattaviksi. Maksutta tottakai. Valitettavasti emme voineet, vaikka olisihan se ilmaisen jätteenkuljetuspalvelun tarjoaminen varmasti monelle kelvannut.
Tätä palvelua pitäisi tarjota maksullisena. Sille on tarvetta ja kysyntää.
On se mukava huomata, ettei kaikki idioottiasiakkaat ole osuneet vain minun kohdalle. Ja kun noita vastauksia "miksi asiakaspalvelija ei tässä tilanteessa tehnyt näin tai noin, että asiakas olisi tyytyväinen" kertoo, että niitä idiootteja todellakin riittää tässäkin maassa pilvin pimein. Että jaksamisia meille alipalkatuille asiakaspalvelijoille.