Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Että yksi viidesosa on enemmän kuin yksi kymmenesosa.
Vierailija kirjoitti:
fghfdgdfgh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vbncvvcbn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dfgdfdfgs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä kahvilassa ja verho lasketaan puoliksi alas klo 20.50, paikka sulkeutuu 21.00. Jo paikalla olevat saavat kahvitella loppuun rauhassa, mutta uusia ei oteta. Ja silti joku tulee limbona verhon ali tai puikkii avoimessa tilassa olevan, mutta naruilla rajatun tilan jossa pöydät ja tuolit, läpi tiskille.
No onpas vain hassua, että teille tulee asiakkaita kun kahvila on vielä auki. Äly hoi. Mietippäs nyt uudelleen tätä asiaa. 🙄
Vaikka ovi on auki niin se ei tarkoita, että paikka olisi auki. Jos pitää limboilla verhon alta ja narujen läpi niin luulisi tyhmemmälläkin kellojen soivan että täällä ei ehkä enää palvella?
Kuka muutenkaan lähtee enää kymmentä vaille änkeämään johonkin kahvilaan? Saa pullahammasta kolottaa jo ihan tosissaan.
-Eri
Mitä ihmettä, ovessa aukioloaika x-21.00, ovi on auki. Miksi ei voi ostaa sitä pullaa mukaan? Aukioloajaksi pitää vaihtaa 20.50 ja laittaa ovi lukkoon. Yksinkertaista.
Toinen eri
No ilmeisesti täytyy näin tehdä tässä sarvikuonojen maassa. Sarvikuonot kun änkeävät väkisin asioimaan vielä kymmentä vaille kun eivät millään ole ehtineet koko päivänä.
Niin ja se pitäisi olla täysin ok, että asioi liikkeessä sen aukioloaikana.
No onhan tuossa hyvä pontti kieltämättä ja eri paikoissa on eroja siinä, että pitääkö putiikista olla jo valot pois yhdeksältä vai lopetetaanko palvelu vasta siinä vaiheessa.
Itse kyllä vähän kyseenalaistaisin sitä, että kannattaako mihinkään mennä asioimaan noin viime tingassa, ei siitä ainakaan mitään miellyttävää kokemusta tule koskaan.
Pullan osto pussiin onkin miellytävä kokemus vain silloin, kun sen ostaa vähintään puoli tuntia ennen sulkemisaikaa.
Huomattavasti miellyttävämpi kuin se, että kassa on jo suljettu ja yli jääneet pullat heitetty roskiin.
fghdfghdgfh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
fghfdgdfgh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vbncvvcbn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dfgdfdfgs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä kahvilassa ja verho lasketaan puoliksi alas klo 20.50, paikka sulkeutuu 21.00. Jo paikalla olevat saavat kahvitella loppuun rauhassa, mutta uusia ei oteta. Ja silti joku tulee limbona verhon ali tai puikkii avoimessa tilassa olevan, mutta naruilla rajatun tilan jossa pöydät ja tuolit, läpi tiskille.
No onpas vain hassua, että teille tulee asiakkaita kun kahvila on vielä auki. Äly hoi. Mietippäs nyt uudelleen tätä asiaa. 🙄
Vaikka ovi on auki niin se ei tarkoita, että paikka olisi auki. Jos pitää limboilla verhon alta ja narujen läpi niin luulisi tyhmemmälläkin kellojen soivan että täällä ei ehkä enää palvella?
Kuka muutenkaan lähtee enää kymmentä vaille änkeämään johonkin kahvilaan? Saa pullahammasta kolottaa jo ihan tosissaan.
-Eri
Mitä ihmettä, ovessa aukioloaika x-21.00, ovi on auki. Miksi ei voi ostaa sitä pullaa mukaan? Aukioloajaksi pitää vaihtaa 20.50 ja laittaa ovi lukkoon. Yksinkertaista.
Toinen eri
No ilmeisesti täytyy näin tehdä tässä sarvikuonojen maassa. Sarvikuonot kun änkeävät väkisin asioimaan vielä kymmentä vaille kun eivät millään ole ehtineet koko päivänä.
No onhan tuossa hyvä pontti kieltämättä ja eri paikoissa on eroja siinä, että pitääkö putiikista olla jo valot pois yhdeksältä vai lopetetaanko palvelu vasta siinä vaiheessa.
Itse kyllä vähän kyseenalaistaisin sitä, että kannattaako mihinkään mennä asioimaan noin viime tingassa, ei siitä ainakaan mitään miellyttävää kokemusta tule koskaan.
Pullan osto pussiin onkin miellytävä kokemus vain silloin, kun sen ostaa vähintään puoli tuntia ennen sulkemisaikaa.
Huomattavasti miellyttävämpi kuin se, että kassa on jo suljettu ja yli jääneet pullat heitetty roskiin.
Kassa suljetaan ja pullat roskiin puoli tuntia ennen sulkemisaikaa. Nerokas liikeidea. Ehdottomasti valitaan seuraavaksi Vuoden Yrittäjäksi. Ihan pelkästään jo loistavan asiakaspalvelunkin takia.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinpalvelussa jouduin kertomaan ettei auton kaskovakuutus korvaa parkkisakkoja. Ei vaikka olisi kaikilla herkuilla vakuutus. Onneksi olin todella nuori ja vasta-aloittanut ja täytyi varmistaa kokeneemmalta että onhan asia näin, muuten ei olis pokka pitänyt.
Vakuutus joka suorakorvaisi kaikki sakot olisikin erittäin hyvä lisä huippukaskoihin.
Vierailija kirjoitti:
- Miksi en voi soittaa lääkärille hänen lomansa aikana jonkun potilaan asioissa
- Miksi lääkärin vastaanotolle ei voi tulla vaan vaatimaan, että "kai joku nyt ihan äkkiä voi vilkaista kun ei tässä mene ku viis minuuttia??" Ensinnäkin missään ei koskaan mene vain viittä minuuttia, yksi tuollainen ex tempore -potilas on helposti lääkärille puolen tunnin homma kirjaamisineen kaikkineen, ja kun ko. lääkärin aikataulu on päivältä aivan täyteen lyöty, sellainen nyt vaan ei onnistu. Tällaiset "eikö muka nyt heti pääse?" -potilaat ehkä kiristää pinnaa kaikista eniten.
- Miksi tavalliseen virusflunssaan ei määrätä antibioottikuuria ihan vaan varmuuden vuoksi
- Että jos ilmaannut sinulle varatulle 20 minuutin vastaanottoajalle puoli tuntia myöhässä, se aika on jo mennyt ja lääkärillä on sisällä seuraava potilas, jolloin on täysin lääkäristä kiinni, suostuuko hän "ihan vaan äkkiä vilkaisemaan" sinua vielä jossain välissä. Asia ei myöskään muutu miksikään vaikka kuinka riehuisit minulle.
Olen hoitajana töissä pitkäaikaisyksikössä, ja aina välillä kuulee tarinoita läheiseltä terveysasemalta - joskus meidänkin asukkaista kun ovat vielä olleet terveysaseman asiakkaita. Esim. eräs terveysaseman kanta-asiakas lähestyi lääkäreitä useinkin esim. soittelemalla tai jopa kirjeitse ja ainakin kerran päätti vain eräänä kauniina iltapäivänä ilmestyä lääkärin oven taakse koputtelemaan ilman sen kummempia ajanvarauksia. Ja juu, varmaan oli ihan asiaakin, mutta aina sitten ei ehkä kuitenkaan lääkäriä olisi vaadittu... Ja kun tyypin käynnit ei ihan lyhyitä olleet.
Samoin jonain pyhäinpäivänä terpparin ei kaiketi edes ollut auki, mutta oliko sitten tullut jotenkin hoivakodin kautta heidän ovistaan? Joka tapauksessa lääkäri kertoi olleensa tekemässä siellä kirjallisia hommia, kun yhtäkkiä hän näki naisen lähestyvän. ”Minä näin että sulla on ovi auki ja päätin tulla.” Ahaa... Kaiketi oli todennut, että kun terppariin on lyhyempi matka kuin kaupunkiin päivystykseen, eikä jaksa odottaakaan, niin lähdempä kokeilemaan onneani.
Meilläkin kyllä saa tietty monenlaista selitellä, mutta mitään kovin outoa ei ainakaan tule mieleen... No, olihan se tietysti aika outoa kun tänään jopa kaksi eri hoitajaa peräkanaa sai selittää että omaiselle kyllä, se rollaattori on tuotava sieltä toisesta paikasta tänne, ja kyllä se on teidän huolehdittavana. Vaikka olivat asian jo kertaalleen fysioterapeutin kanssa käyneet läpi.
"mitä itse suosittelisit syötäväksi, mikä on sinun lempparisi?" asiakas kysyi taannoin johon häpeällisesti jouduin vastaamaan "vaikka olen täällä töissä niin en ole siltikään syönyt ikinä täällä"
pikaruokaravintolalainen kirjoitti:
"mitä itse suosittelisit syötäväksi, mikä on sinun lempparisi?" asiakas kysyi taannoin johon häpeällisesti jouduin vastaamaan "vaikka olen täällä töissä niin en ole siltikään syönyt ikinä täällä"
todella typerää asiakaspalvelua. olisithan voinut kertoa haluavasi syhödä jonkun annoksen. Minusta ei ole outoa kysyä suosituksia mitä syö. Joskus ravintoloissa osataan tehdä muutama annos hyvin ja sitten jos tilaa katkaravuleivän niin leipä on kuiva ja katkaravut jäässä ja salaattia ei ole ;D
Vierailija kirjoitti:
fghdfghdgfh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
fghfdgdfgh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vbncvvcbn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dfgdfdfgs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Eri
Toinen eri
Kassa suljetaan ja pullat roskiin puoli tuntia ennen sulkemisaikaa. Nerokas liikeidea. Ehdottomasti valitaan seuraavaksi Vuoden Yrittäjäksi. Ihan pelkästään jo loistavan asiakaspalvelunkin takia.
Ei puoli tuntia ennen, mutta ehkä kymmentä minuuttia ennen. Siitä erostahan tässä puhuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuuluu lounasruokaan kahvi, erikseen maksaa 1,20€ Yksi vanhempi äijä kysyi saako kahvin tilalle eskimopuikon kun se maksaa euron. No kun ei saa, enkä minä voi siitä päättää. Jaksoi hokea siinä yhden puoli tuntia "Mikä logiikka sulla tyttö on, kun tuo jäätelö on halvempi kuin kahvi, tehän tienaisitte rahaa" Ei toimi ihan noin...
En kyllä tajua miksi ette antaneet puikkoa miehelle.
Haloo? Se kahvi on ravintolalle käytännössä ilmaista toisin kuin tukusta tilattavat jäätelöpuikot
No on lounaskahviloilla muutenkin alennuksia joillekin kanta-asiakkaille , joten ei jäätelöpuikko yli 10 euron ruokailussa olisi firmaa kaatanut. Toki on järkevämpää taistella puoli tuntia kuin antaa kerran kymmenessä vuodessa jollekin jäätelö :)
Joskus oikeasti huolestuttaa kuinka tyhmiä ihmisiä suomalaisista osa nykyään on. Lounaan konsepti on se mikä se on, eikä sitä ruveta joka asiakkaalle erikseen räätälöimään. Kahvikuppi on hinnoiteltu 1,20 € mutta oikeasti se on yrittäjälle halvempi antaa kuin jäätelöpuikko. Eihän missään yrityksessä asiakas voi ruveta itse ostamaansa tuotetta hinnoittelemaan. Suomen tuleva ykköhaaste ei ole valtion velka tai työttömyysasiat, vaan lisääntyvä yleinen tyhmyys.
Vierailija kirjoitti:
fghdfghdgfh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
fghfdgdfgh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vbncvvcbn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dfgdfdfgs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Eri
Toinen eri
Meillä laitetaan n. 30min ennen sulkemis aikaa ylijääneet pullat sun mujt lajitelmalaatikoiksi ja myydään hieman halvemmalla pois. Kaksi kertaa jäänyy yli hieman jotka sitten vien kotiin kahvin kanssa nautittavaksi. Eli meillä ei edes ole mitään perus pullaa kahvin kanssa annettavaksi enää sitten kun puolelta aletaan laittamaan lajitelmiin.
Ammattitaidon puutetta jos et osaa suositella, pitäisihän olla käsitys ruuista vaikka niitä ei koko henkilökunnalle syötetäkkään
Että suljemme ihan just ja voin myydä mukaan, mutta kahvilaan ei voi jäädä istuskelemaan. Uskomattoman moni luulee, että jos kahvila sulkee ovensa 20.00 niin on täysin ok tulla tilaamaan 19.50 kakkupala sekä kahvi ja istuskella niiden kanssa täysin tyytyväisenä lehtiä lueskelemassa!
fghfdgfdgh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
fghdfghdgfh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
fghfdgdfgh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vbncvvcbn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dfgdfdfgs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Eri
Toinen eri
Ei puoli tuntia ennen, mutta ehkä kymmentä minuuttia ennen. Siitä erostahan tässä puhuttiin.
Ai, luulin että vastasit minulle, puhuin puolesta tunnista. Mutta en nyt ymmärrä sitäkään, miksei niitä myydä sen kymmenen viimeisen aukiolominuutin aikana, vaan heitetään pois.
menin just laitattamaan uudet ripset.
vartti ennen aikaa ripsiteknikko tekstaa et haittaako jos myöhästyy 20 min kun jonottamassa labraan.
itsellä työpäivä ..no jouduin menemään töihin ilman ripsiä.
se kaikkien vihaama ALV-yritt'äjä
En ole saanut ripsiä tai käynyt kampaajalla 7 kk:teen.
Uni olisi maistunut...ei ollut kynsiteknikolla mikään äkillinen labrakäynti.
annoin vielä 2 viikkoa aikaa ,et ois hälle sopiva aika.....
no takas tilittämään alv:tä valtiolle
Eilen piti selittää monen monta kertaa uutta sähköpostitiliä luovalle asiakkaalle, että siihen käyttäjätunnukseen ei saa laittaa välimerkkiä. Ei vaan millään mennyt jakeluun. "Miksi tää ei hyväksy mun tunnusta?" "Koska sä laitoit siihen välin, älä laita sitä väliä." Ja taas uudestaan.
Mulle aikoinaan tarjoilijana ollessani ravintolan omistaja kertoi mitä tuotteita suositella, jos joku kyselee, olivat tietysti ne joissa oli paras kate :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettikaupasta katsottavaa myymäläkohtaista saatavuutta jouduin selittämään jatkuvasti. Usein samat asiakkaat tuntuivat luulevan, että käymme käsin päivittelemässä myymäläsaldoja nettisivuille. Voin toki aina katsoa onko tuotetta tulossa tai onko sitä lähimyymälöissä, mutta omista virheistään on ihan turha alkaa tuhahdella myyjälle. Virheitä kyllä sattuu, itsekin viime viikolla kävin kysymässä yhtä tuotetta väärästä myymälästä. Olin pari päivää aiemmin katsonut sitä olevan toisaalla ja muistin ostopäivänä myymälän väärin.
Paraus tapaus kyllä oli se, kun asiakas tuli raivoamaan miten meillä ei ole tuotetta x, vaikka "NO SE OLI TEILLÄ LEHDESSÄ, SE OLI TEILLÄ TÄMÄN VIIKON LEHDESSÄ ...TU TAAS TULI TURHA REISSU!" Kahden myyjän voimin yritimme selittää raivoavalle ja kiroavalle asiakkaalle ettei meillä ole kyseistä tuotetta edes myynnissä, ja hän on luultavasti erehtynyt liikkeestä. Lopulta asiakas alkoi itsekin miettimään että "olikohan se sittenkin se Pirjon koti ja tekstiili? Joo, kyllä se muuten oli." Asiakas poistui myymälästä, eikä tietenkään pyytänyt käytöstään anteeksi.
Minä en ole koskaan ollut myyjänä, enkä tietenkään tiedä miten hommat käytännössä toimivat, mutta nuo nettisaldojen paikkansa pitämättömyydet kyllä välillä rasittavat ihan tosissaan. Kerran hain Hankkijalta erästä tuotetta, jota saldon mukaan piti kaupassa olla. Ei ollut, eikä ollut ollut muutamaan kuukauteen enää koko ketjussa, vaikka tosiaan nettisaldot näyttivät plussaa ympäri Suomea. Ei kuulemma kannata yhtään luottaa nettisaldoihin. Luulisi, että nykyään tietojärjestelmiin pystyisi linkittämään nettisivut, varastosaldot ja myynnit niin, että ne nettisaldotkin pysyisivät edes suunnilleen ajantasaisina.
Meillä nuo saldot tulee kyllä suoraan järjestelmästä, mutta niihin tulee virheitä mm. varkauksien johdosta, ja joskus tilaukset päätyvät logistiikkafirman virheen takia väärään tavarataloon, jolloin meillä on saldoilla esim. 20 ylimääräistä tuotetta ja heillä taas 20 liian vähän. Valtavilla tavaramäärillä tällaista sattuu valitettavasti vähän väliä. Myyjänä sille ei voi muuta, kuin ilmoittaa havaitut virheet korjattaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Ammattitaidon puutetta jos et osaa suositella, pitäisihän olla käsitys ruuista vaikka niitä ei koko henkilökunnalle syötetäkkään
😂😂 No toki. Joo kyllähän varmaan jokaisella on ainakin se käsitys, mitä ruokaan tulee, parasta ilmeisesti vain suositukset keksiä omasta päästään, niin ei kukaan pahoita mieltään.
Tai tarkemmin ajateltuna, siitäkin voi pahoittaa. Itse kun en ole ikinä noita suosituksia ymmärtänyt, ihmisten makumieltymykset ovat kuitenkin erilaisia ja sitten kun suosittelee jotain mikä voisi itsestä olla hyvää, mutta ei syöjälle maistukaan niin sitten uhriudutaan urakalla jossain lehdessä ja facessa. Ja ei, en ole itse ravintolassa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuuluu lounasruokaan kahvi, erikseen maksaa 1,20€ Yksi vanhempi äijä kysyi saako kahvin tilalle eskimopuikon kun se maksaa euron. No kun ei saa, enkä minä voi siitä päättää. Jaksoi hokea siinä yhden puoli tuntia "Mikä logiikka sulla tyttö on, kun tuo jäätelö on halvempi kuin kahvi, tehän tienaisitte rahaa" Ei toimi ihan noin...
En kyllä tajua miksi ette antaneet puikkoa miehelle.
Haloo? Se kahvi on ravintolalle käytännössä ilmaista toisin kuin tukusta tilattavat jäätelöpuikot
No on lounaskahviloilla muutenkin alennuksia joillekin kanta-asiakkaille , joten ei jäätelöpuikko yli 10 euron ruokailussa olisi firmaa kaatanut. Toki on järkevämpää taistella puoli tuntia kuin antaa kerran kymmenessä vuodessa jollekin jäätelö :)
Joskus oikeasti huolestuttaa kuinka tyhmiä ihmisiä suomalaisista osa nykyään on. Lounaan konsepti on se mikä se on, eikä sitä ruveta joka asiakkaalle erikseen räätälöimään. Kahvikuppi on hinnoiteltu 1,20 € mutta oikeasti se on yrittäjälle halvempi antaa kuin jäätelöpuikko. Eihän missään yrityksessä asiakas voi ruveta itse ostamaansa tuotetta hinnoittelemaan. Suomen tuleva ykköhaaste ei ole valtion velka tai työttömyysasiat, vaan lisääntyvä yleinen tyhmyys.
Eikä se olisi kerran kymmenessä vuodessa. Jos kerran antaa yhdelle, haluavat heti toisetkin. Sama tyyppi tulee huomenna vääntämään vielä pahemmin: kyllä pitää saada jäätelö kahvin tilalle, "kun ennenkin on saanut!"
Ja mukana on koko perhe, jotka myös olettavat saavansa jäätelön, "kun täältä on ennenkin saanut".
Ja kohta joku vaatii tuuttia, kun "en tykkää tuosta puikosta. Eikös nyt se teille olisi ihan sama, minkä jäätelön saa."
Ja näille meidän kolmosille hei pitäisi muuten saada gluteenittomat ja maidottomat tuutit...
Joten kaiken kunnioitukseni saa alkuperäinen puolen tunnin taiston sankari! Ihanaa, ettei antanut periksi. Jos vaatijoille antaa periksi, siitähän he oppivat, että vaatimalla ja jankuttamalla saa ylimääräisiä etuja.
Että jos maksua ei ole vahvistanut sitä ei ole maksettu. Ja jos kuitissa on jonkin muun firman tiedot me ei hyväksytä sitä, siis sähkölaskun kuitilla ei voi lunastaa lentolippuja