Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
581/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaupassa töissä. Joulukinkkuja tuli valkkaamaan nainen ja kysyi kinkuista kaikkea. Kauhuissaan hän oli siitä, että kinkku on tehty sian p.erseestä eli sian pakarasta.

Loistava esimerkki ihmisestä, jotka eivät oikeasti tiedä mitä syövät tai mistä mikäkin syötävä on tehty tai millä tavalla tehty!

Ruoka kuin ruoka, ja sitten yllättyvät tai jopa järkyttyvät, kun totuus paljastuu.

Työssäni olen niin paljon tavannut ihmisiä, jotka eivät esimerkiksi tiedä mistä liivate on tehty tai mistä karkkeihin on tehty väriaine.

Vierailija
582/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kiire ne paketit on saada just tällä sekunnilla? Tyypillistä hetimullenyt-ajattelua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Suomessa ihmetellyt sellaista tapaa, jossa asiakasta ei voida enää palvella vaikka olisi viisi minuuttia sulkemisaikaan, esim. kahvilat, pikaruokapaikat. Ovia kuitenkin pidetään auki siihen kellonlyömään, mutta jos asiakas tulee vaikka viittä minuuttia vaille, niin ei enää palvella. Tämä käytäntö tuntuu hyvin omituiselta, eikä ollenkaa järjelliseltä. Minusta asiakasta pitää palvella, jos hän on tullut liikkeeseen sisään aukioloajan voimassa ollessa. Asiakkaan ei tarvitse olla tietoisia liikkeen henkilökunnan työajoista tai siivouksista tms., eikä asiakasta pidä näillä tiedoilla rasittaa.

No nimenomaan pitää rasittaa. Kun se viimeinen tulee viimeisestä avoimesta ovesta (meillä kolme) ostamaan äkkiä jotain pientä. Eli maitoa kaupan perältä ja mitäs vielä, pitikö ottaa siideriä, ai ei voi ostaa vai, no mitäs mä sitten jne. Pyynnöistä huolimatta ei lähdetä ja alkaa jo vähän henkilökuntaa hiertää. Sitten valitetaan huonosta palvelusta. Pomo vaan nauraa ja kehoittaa tulemaan aikaisemmin. Kummasti nämä sama sankarit aina tulevat uudestaan vaikka alueella on muitakin kauppoja.

Vierailija
584/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että Suomessa ei myydä nuuskaa. Minun ja (ilmeisesti) hiljaittain täysi-ikäistyneen asiakkaan välille lankesi kiusallinen hiljaisuus, kun olin häntä ystävällisesti asiasta valistanut.

Kyllähän ainakin stadissa moni kiska myy sitä. Laitontahan se on mutta siinä kuitenkin myyvät jos osaa kysyä. Ei se ole nykyisin helppoa olla kiskan omistaja kiitos tappiin mitoitettujen franchising maksujen ja vuokrien joitten takia tulos helposti menee miinukselle. Ei pärjää jollei tee vähän muita bisneksiä siinä sivussa.

Ennenpitkää jää kyllä kiinni.

Vierailija
585/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että Suomessa ei myydä nuuskaa. Minun ja (ilmeisesti) hiljaittain täysi-ikäistyneen asiakkaan välille lankesi kiusallinen hiljaisuus, kun olin häntä ystävällisesti asiasta valistanut.

Kyllähän ainakin stadissa moni kiska myy sitä. Laitontahan se on mutta siinä kuitenkin myyvät jos osaa kysyä. Ei se ole nykyisin helppoa olla kiskan omistaja kiitos tappiin mitoitettujen franchising maksujen ja vuokrien joitten takia tulos helposti menee miinukselle. Ei pärjää jollei tee vähän muita bisneksiä siinä sivussa.

Aivan, sun kiska varmaan myy myös pikkubisneksenä piriä ja ihmiskaupan kautta tuotuja lapsia, koska "muutenhan ei pärjää".

Vierailija
586/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen kiire ne paketit on saada just tällä sekunnilla? Tyypillistä hetimullenyt-ajattelua. 

Minua taas ihmetyttää tuo peukutusten määrä ja suhde näissä jutuissa.

Ovatko kaikki jossain suojatyöpaikoissa vai mikä siinä on että tehokas logistiikka ja nopeat toimitukset noin pelottavat?

Vai tiedättekö te että teidän firmanne ei kykene vastaamaan kilpailuun jos Amazon pystyttää Suomeen keskusvaraston ja alkaa ihan oikeasti palvella kunnolla suomalaisia kuluttajia?

Ja nuo "hetimullenyt" -jutut ovat jotain säälittävää, oikeesti nyt hei...

Vierailija
587/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko kaikki jossain suojatyöpaikoissa vai mikä siinä on että tehokas logistiikka ja nopeat toimitukset noin pelottavat?

Vai tiedättekö te että teidän firmanne ei kykene vastaamaan kilpailuun jos Amazon pystyttää Suomeen keskusvaraston ja alkaa ihan oikeasti palvella kunnolla suomalaisia kuluttajia?

Nämä vänkäykset eivät kuulu tämän otsikon alle. Pitäisi myös älytä, että Keski-Euroopassa asuu Suomen kokoisella aluella n 200 miljoonaa ihmistä. Toimitusmatkat ovat vähän lyhyempiä ja pakettimäärät suurempia.

Vierailija
588/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä kaupassa. Työpaikkani on kauempana, joten silloin tällöin joudun käymään toisessa, muutaman metrin päässä sijaitsevassa samaa ketjua olevassa kaupassa ostamassa ne painavimmat ostokset.

Kerran siellä ostoksia tehdessä, nainen seisoskeli hyllyjen välissä etsien jotain ja menin ottamaan sieltä tarvitsemani ostoksen.

Nainen katsoi minua tuntien minut ja sanoi, että näytähän missä se x purkki täällä on ja missä hyllyssä. Katsoin naista ihmeissäni ja tokaisin, että mistä minä tiedän, en ole täällä töissä. Nainen mulkaisi minua vihaisesti huudahtaen, että olethan sinä x kaupassa töissä! Naurahdin, että olen TOISESSA kaupassa töissä, en tässä. Nainen katsoi minua ja totesi, että samaa ketjua se on.

En alkanut väitellä, vaan lähdin jatkamaan ostoksia. Jälkikäteen, kun kauppias vieraili omalla työpaikallani pitämässä palaveria pomoni kanssa, naureskeli että oli saanut palautetta huonosta asiakaspalvelusta myyjältä, joka ei ollut edes henkilökuntaa.

Vasta kuulemma pitkän jauhamisen jälkeen nainen oli alkanut uskoa, etten ollut henkilökuntaa.

Olitko työvaatteet päällä asioimassa siellä toisessa kaupassa? Koska jos et, ja asiakas silti sinut tunnisti, oli kyllä uskomattoman törkeää häiritä sinua vapaa-ajallasi. Ja vielä noin epäkohteliaalla tavalla. Ihmiset eivät tajua, että kun häiritään muita ihmisiä, aloitetaan lause sanalla "anteeksi".

Vierailija
589/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä vänkäykset eivät kuulu tämän otsikon alle. Pitäisi myös älytä, että Keski-Euroopassa asuu Suomen kokoisella aluella n 200 miljoonaa ihmistä. Toimitusmatkat ovat vähän lyhyempiä ja pakettimäärät suurempia.

Toki näin mutta tuntuu että jotkut eivät edes halua palvelutason parantamista.

Ja ruuhka-Suomen alueelle on ihan realistista toivoa nopeita muutaman tunnin toimituksia.

Vierailija
590/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki näin mutta tuntuu että jotkut eivät edes halua palvelutason parantamista.

Ja ruuhka-Suomen alueelle on ihan realistista toivoa nopeita muutaman tunnin toimituksia.

Helsingissä esimerkiksi pitäisi jo nyt onnistua Verkkokauppa tilauksen toimitus saman päivän aikana. Se ei tarvitsisi muuta kuin suoran yhteyden kyseiseen ketjuun Helsingin myymälään jossa myyjä keräisi tilauksen ja lähettäisi välittömästi Kuriirikyydillä asiakkaalle.

Vierailija
591/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas kiikutti marketin kassalle suurehkon leipomokakun. Luin viivakoodin ja ilmoitin hinnan, noin 30 euroa. Asiakas näyttää kyljessä olevaa "parasta ennen 16.2." -tarraa, ja kysyy eikö hinnan pitäisi olla 16,20 euroa. Tästä seurasi useamman minuutin omituinen väittely, jossa asiakas täysin jätti huomiotta "parasta ennen" -tekstin, ja minä yritin selittää tuon 16.2. olevan päivämäärä, jota ennen kakku on parhaimmillaan, ei hinta.

Joo, joskus vuonna nakkisota marketeissa oli paperiset hintalaput joka tuotteessa, mutta tuskin niissä silloinkaan luki "parasta ennen" hinnan edessä.

Vierailija
592/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. Asiakas ei ostanut kakkua.

Vierailija
593/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että 100 g irtokarkkeja maksaa 0,98 senttiä kun kilo niitä irtokarkkeja maksaa 9,80 e.

No sillälailla!! Kumpikohan tuossa oli se tyhmä?

Vierailija
594/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä kirjakaupassa ja keski-ikäinen nainen tuli kysymään onko meillä kirjoja lohikäärmeistä. Sanoin että kyllä tuolla lastenkirjoissa on, katsotaan. Nainen tiuskaisi, että ei kun FAKTAKIRJAA. Totesin, ettei valitettavasti ole.

Toinen asiakas halusi ostaa harpin, joka ulottuisi avaruuteen asti jotta hän voisi mitata x:n ja y:n risteämispisteen siellä. Oli kuulemma Jumalan tahto tämä mittaus. Kollegani kehotti tiedustelemaan toimistotarviketukusta, jotta pääsimme asiakkaasta eroon.

Rosa Liksomin Hytti numero 6 palkittiin Finlandia-palkinnolla ja kirjaa myytiin paljon. Eräs mummo tuli vihaisena palauttamaan kirjan: "Miksi minua ei varoitettu, että tässä kirjassa on väkivaltaa ja seksiä!?"

Täh? Ensimmäinen asiakas varmasti tarkoitti kirjaa, joka käsittelee faktapohjaisesti lohikäärmemyyttien historiaa. Ei hän varmaankaan luullut, että lohikäärmeet itsessään olisivat todellisia.

Vierailija
595/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kampaaja ja entisen työpaikkani, pieni kampaamo jossa olimme töissä vain minä ja omistaja, viereen avattiin Thai-hieronta . Ensin huvitti mutta sitten alkoi ällöttää ja pelottaa kun miehiä tunki silmät kiiluen kyselemään hierontaa ja jopa etsimään thaityttöjä takahuoneesta ! Kerran olin yksin kahvitauolla, kun isokokoinen ja hikinen ukko hyökkää ovesta lähes raamit kaulassa ja huutaa "  Hallo! ai neet ö spesial mässäge!"

Ovet olivat vierekkäin, mutta toisen oven päällä luki välkkyvin kirjaimin "thai " ja toisen  "  Parturi-kampaamo Myrsky" (nimi muutettu). 

Oli vissiin se hieronnan tuska niin kova, että lukutaitokin hävisi..

Eikö niille oikeasti selvinny jo siinä vaiheessa kun astui sisälle että tuskin hierontapaikka tuskin näyttää kampaamolle sisältä

Joillain miehillä ei oikeasti ole yhtään huomiointikykyä:

Olin kerran töissä kassalla tyylikkäässä ja modernissa kahvilassa, joka oli perustettu n. 2,5 vuotta sitten entisen grillin paikalle.

Kerran lounasaikaan sisään lampsi kaksi iäkkäämpää työmiestä, jotka tilas makkaraperunat. Sanoin hiukan hämmentyneenä, ettei meillä ole sellaisia, haluaisitteko vilkaista listalta jotakin muuta. Miehet alkoivat räyhäämään, että on se saaatana kumma kun ei grilliltä makkaraperunoita saa. Koetin selittää, että tässä on kyllä ollut grilli, mutta nykyisin on tämä kahvila. "Vittuako sönkötät, grilli tämä on!" Niin, enhän minä tietenkään työntekijänä tiedä missä olen töissä. Myöskään kakkuvitriini täynnä käsintehtyjä kakkuja, erikoiskahvikone ja tiski, joka oli täynnä marenkeja, muffineita ja cookieita ei riittänyt vakuuttamaan että kyse ei ollut grillistä.

Vierailija
596/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä kirjakaupassa ja keski-ikäinen nainen tuli kysymään onko meillä kirjoja lohikäärmeistä. Sanoin että kyllä tuolla lastenkirjoissa on, katsotaan. Nainen tiuskaisi, että ei kun FAKTAKIRJAA. Totesin, ettei valitettavasti ole.

Täh? Ensimmäinen asiakas varmasti tarkoitti kirjaa, joka käsittelee faktapohjaisesti lohikäärmemyyttien historiaa. Ei hän varmaankaan luullut, että lohikäärmeet itsessään olisivat todellisia.

Minäkin ajattelin heti, että jotain myytti-tarusto-historia-uskonto-symbolikirjaa, esim. Dragons: A Natural History (https://www.amazon.com/Dragons-Karl-P-N-Shuker/dp/0684814439): "An overview of the world of dragons, from ancient Greece and medieval Europe to pre-Columbian America and ancient China, features lore about the origins, feats, and histories of these mysterious beasts." Ei löytyne lastenkirjoista.

Vierailija
597/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin joku kirjoitti, kuinka hän ystävällisesti huomioi sen, että mennessään kauppaan minuutin ennen sulkemisaikaa hän toimittaa asiansa nopeasti, eikä jää kiertelemään pitkäksi aikaa, VAIKKA HÄNELLÄ OLISI SIIHEN OIKEUS. Mistä hitsistä tällainen käsitys on joillekin ihmisolioille tullut?! Jos kauppa tai kahvila menee kiinni kello 20, tarkoittaa se sitä, että ovat suljetaan kello 20. Ei missään laissa, asetuksessa tai ohjeissa sanota, että kun ehtii sisään aukioloajan puitteissa, saa viipyä niin kauan kuin haluaa. Jotkut munattomat esimiehet toki sallivat tämän, ettei kukaan nillittäjä vaan pahoita mieltään. Ja ikävät asiakkaat tietysti käyttävät tilaisuuden hyväkseen välittämättä henkilökunnan pitkäksi venyvästä työajasta. Itse olen kaupassa esimiehenä  ja suljen liikkeen kun aika on ja opastan vaikka kädestä kiinni pitäen viimeiset nysvääjät pihalle. Ja tietysti olen aikaisemmin muistuttanut, että "suljemme viiden minuutin kuluttua" kuten myös "nyt liike suljetaan."

Vierailija
598/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Suomessa ihmetellyt sellaista tapaa, jossa asiakasta ei voida enää palvella vaikka olisi viisi minuuttia sulkemisaikaan, esim. kahvilat, pikaruokapaikat. Ovia kuitenkin pidetään auki siihen kellonlyömään, mutta jos asiakas tulee vaikka viittä minuuttia vaille, niin ei enää palvella. Tämä käytäntö tuntuu hyvin omituiselta, eikä ollenkaa järjelliseltä. Minusta asiakasta pitää palvella, jos hän on tullut liikkeeseen sisään aukioloajan voimassa ollessa. Asiakkaan ei tarvitse olla tietoisia liikkeen henkilökunnan työajoista tai siivouksista tms., eikä asiakasta pidä näillä tiedoilla rasittaa.

Joo, olen samaa mieltä periaatteessa. Aukioloaika pitäisi ymmärtää niin että jos vaikka kahvila menee kiinni klo 20.00, niin kahvilatyöntekijöiden työajan ja palkan pitäisi jatkua sen yli siihen saakka kun se 19.59 sisäänastunut asiakas lähtee.

Todellisuudessa ulkomailla tämä toimiikin, koska asiakas jättää juomarahaa.

Suomessa taas työntekijät voivat saada palkkaa vain klo 20.00 saakka, joten kaikki sen ylimenevä normaali sulkemiseen liittyvä siivous ja järjestelytyö tehdään ilmaiseksi. Sitten jos asiakas tulee sisään klo 19.59, niin hänen palvelemisensakin on palkatonta työtä henkilökunnalle. Todella väärin työntekijöiden osalta.

Joten vaikka asiakkaana näen että minulla on oikeus tulla sisään ja palveltavaksi klo 19.59, en sitä Suomessa tee, koska en halua kannattaa työnantajien epäoikeudenmukaista palkkapolitiikkaa ja teettää ilmaista työtä työntekijöillä. Lisäksi, kun yritys torjuu asiakkaat, niin omistajathan siitä eniten kärsii.

Entä sitte jos silloin 19.59 lampsii sisään hipsteri joka tilaa kahvinsa ja istuu pöytään, avaa macbookinsa ja alkaa naputtaa ja selkeästi asettuu taloksi useaksi tunniksi? Pitääkö se sekin asiakas palvella vaikka yhteen asti yöllä? Koska epäreiluahan se on jos ne just ennen sulkemista tulevat saa huonompaa palvelua.

Vierailija
599/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ei se ole yhtään epäreilua että et saa viipyä kahvilassa pitempään kuin se on auki. Mitäpä jos lähtisit ajoissa kahville?

Vierailija
600/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudoin asia on varmaan se, että kerroin asiakkaalle kuinka noppaa käytetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme