Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset nyt vaan tuppaavat käymään aina samalla fysioterapeutilla, jolla on se hoitohistoria hallussa. Itse en ainakaan menisi toiselle, jos omani sattuisi sairastumaan. Siinähän menisi jo tunnin aika siihen kun kartoitetaan uuden ihmisen kanssa että missä mennään.
Oletko koskaan kuullut tietojärjestelmistä missä on se potilaan hoitohistoria? Luuletko todellakin, että se sinun fysioterapeuttisi muistaa mikä juuri sinua vaivasi ja mitä viime kerralla teitte? :-D
Jouduin selittämään eräälle äidille kuinka sukkahousuja käytetään lapsella...Tämä äiti ei tajunnut niiden käyttötarkoitusta, kysyi että laitetaanko nämä housujen alle vai päälle ja ja mites sitten nilkkasukka, laitetaanko se sukkahousujen alle vai päälle????? Oikeesti, tämmösiä vanhempia on, ei minkäänlaista maalaisjärkeä. Terveisin lastenvaatekaupan myyjä.
Se että et saa uutta jugurtti/viili /rahka/kermaviilipurkkia ilmaiseksi tilalle, kun se on ostoskorissasi mennyt rikki (kun olet laittanut kahvipaketin sen päälle nurkka edellä) ja sanot: tää oli rikki, mä halua uuden!
Kun lukee näit vastakommentteja täs ketjussa, ei ihmettele miks kassahenkilöt on joskus vähä ärsyyntyneen näkösiä!
Vierailija kirjoitti:
Kynää pitää painaa siitä toisesta päästä ennen kuin se toimii
Saisikohan aikaiseksi ikiliikkujan jos sinulle antaisi kynän jonka terä tuleekin esille sitä kiertämällä eikä päästä painelu auta mitään?
Vierailijaen pelkää ryöstöä (meillä aikaviiveboksit ja vartija).[/quote kirjoitti:
Mitä ihmettä kuvittelet sen vartijan auttavan jos joku teidät ryöstää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen verkkokaupassa, jonka toimitusaika on suunnilleen 5 päivää. Silti saan viikoittain vihaisia puheluita siitä, miten toimitus voi kestää niin kauan. Vaikka kaikki mainitaan moneen kertaan tilausvaiheessa. Aina sama selitys siitä, miten kauppa X toimittaa paketit vuorokaudessa. Vähintään kerran viikossa tulee yhteydenottopyyntö esimiehelle, koska Pirkko-Liisa TARVITSEEE!!! paketin vuorokaudessa perille. Millään ei mene ymmärrykseen, ettei tämä ole mahdollista.
Millähän etanan kyydillä tämä kyseinen kauppa toimittaa tilauksensa jos matka Suomessa kestää viisi päivää?
eka päivä: tilaus tulee ja tulostetaan ja toimitetaan tavarankerääjälle
toka päivä: kerääjä kerää tilausten kamat, pakkaa laatikoihin ja laittaa pakettien päälle osoitetarrat yms.
kolmas päivä: paketit kuskataan postiin
kolmas-neljäs-viides päivä: posti kuskaa paketit ja toimittaa joko automaattiin, perille tai konttorille riippuen paketin koosta ja siitä mitä asiakas on halunnut.
Uskomattoman surkeaa logistiikkaa! Se missä kuuluisi mennä yksi päivä menee teillä kolme päivää?
Tilaus pitäisi tulostua automaattisesti tavarankerääjille, kun tilaus tuolee ja hänen tulisi lähteä keräämään tavarat samantien ja tilaukset pitäisi toimittaa joka päivä päivän lopuksi postiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettikaupassa ei voi maksaa käteisellä. Valitettavasti.
Miksi ei? Olen minä esim. verkkokaupasta tilannut tavaraa ja maksanut kaiken käteiselle, kun hain paketin postista?
Silloin maksoitkin Postin toimipisteessä, et siellä verkkokaupassa.
Eikä muutenkaan taida juuri mikään verkkokauppa tarjota postiennakkoa ostotapana.
Ostin tuotteen verkkokaupasta ja heille se raha meni. Jos yrität viilata sitä pilkkua, että olin postin toimipisteessä enkä verkkokaupassa niin kerro minulle minne menet jotta voin olla siellä verkkokaupassa joka sijaitsee internetissä?
Lähes jokainen verkkokauppa josta ostan tavaraa tarjoaa postiennakkoa ostotapana. Sinulla ei taida taaskaan olla tietoa asiasta josta puhut?
Voi piruparka, sinähän se tässä aloit pilkkua viilata väittämällä, että teknisesti voi kyllä maksaa postiennakolla.
Jolloin se maksaminen ei edelleenkään tapahdu verkkokaupaSSA, vaikka meneekin verkkokaupan yritykseLLE :D
Että hanavettä kannattaa juoda ennemmin kuin kuolla janoon. Olin aikoinaan ruokakaupassa töissä ja siellä oli kotiinkuljetuspalvelu kahtena päivänä viikossa. Vanha miesasiakas otti tavakseen soitella just niinä päivinä kun palvelua ei ollut ja tilata 10 litraa vichyä. Kun sitten selitin, että huomenna seuraava kuljetusmahdollisuus, niin mies alkoi meluta, että "mutta minä kuolen janoon, ymmärrättekö! En juo hanavettä ja kuolen täällä pian janoon!"
On aina antoisaa kertoa kallista Subway-sämpylää maksavalle asiakkaalle etten ole vastuussa tämän ketjun hinnoittelusta. Tiedän, että hinnat nousivat juuri taas ja kokonainen leipä maksaa melkein kympin, mutta en silti ole itse päättänyt asiasta.
Ei ole päivää jolloin en joutuisi museossa vierailioille sanomaan että esineisiin ei saa koskea.
Lapset eivät koskaan koske, hädintuskin uskaltavat nauhoja hipaista, kun taas vanhusket kiipeävät kaiteiden yli ja alkavat vääntämänä jokaista kampea ja nuppia mitä löytävät.
Selitys on aina jotain"Voi kuule TYTTÖNEN, meillä oli tällänen muorin torpassa KAUAN ennen kuin olit syntynytkään!" Ei auta vaikka kuinka sanot esineiden olevan hauraita, heti kun käännät selkäsi on mallinukelta otettu hattu ja isketty omaan päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettikaupassa ei voi maksaa käteisellä. Valitettavasti.
Miksi ei? Olen minä esim. verkkokaupasta tilannut tavaraa ja maksanut kaiken käteiselle, kun hain paketin postista?
Silloin maksoitkin Postin toimipisteessä, et siellä verkkokaupassa.
Eikä muutenkaan taida juuri mikään verkkokauppa tarjota postiennakkoa ostotapana.
Ostin tuotteen verkkokaupasta ja heille se raha meni. Jos yrität viilata sitä pilkkua, että olin postin toimipisteessä enkä verkkokaupassa niin kerro minulle minne menet jotta voin olla siellä verkkokaupassa joka sijaitsee internetissä?
Lähes jokainen verkkokauppa josta ostan tavaraa tarjoaa postiennakkoa ostotapana. Sinulla ei taida taaskaan olla tietoa asiasta josta puhut?
Voi piruparka, sinähän se tässä aloit pilkkua viilata väittämällä, että teknisesti voi kyllä maksaa postiennakolla.
Jolloin se maksaminen ei edelleenkään tapahdu verkkokaupaSSA, vaikka meneekin verkkokaupan yritykseLLE :D
Ohis. Minä vain kerroin, että olen ostanut tuotteen verkkokaupasta ja maksanut sen käteisellä. Ei asiassa ole mitään epäselvää.
Muutama vuosi sitten kun olin töissä pankin kassapalveluissa, iäkäs naishenkilö nosti käteistä tililtään, johon käyttää säästökirjaa. Noston yhteydessä pankkitulostin päivittää merkitsemättömät panot ja otot kirjalle. No, esitin tätä säästökirjaa asiakkaalle, että viime kuun eläkkeet kirjautui tähän ja vaihdan sivua ”ja loput näkyy täällä seuraavalla sivulla.” Asiakas muuttui kiukusta punaiseksi ja rupesi huutamaan että olen varastanut hänen eläkkeensä koska ne eivät näy siinä uudella välilehdellä... ei auttanut vaikka kuinka yritti selittää että eläkkeet näkyvät siellä ed.sivulla..
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vaikein, mutta usein ei ymmärretä.
Jos kilpailuttaa sähkön kulutuksen muulle firmalle kuin siirtoyhtiö, niin silloin tulee kaksi eri laskua.
Monet ovat vihaisia kun *laskutetaan kahteen kertaan*.
Tai eivät vaan ymmärrä että sähkönsiirron ei voi maksaa vain siihen paikkakunnan yhtiöön jossa laskutuskohde sijaitsee.
Ehkä se suuttumus tulee siitä, että ne sähköyhtiöt on alunperin olleet ne, jotka on soitelleet perään ja saaneet vaihtamaan ja kannustaneet kilpailuttamaan... sitten tympäisee se, kun lopputulos on alkuperäistä sekavampi. Just tuon takia sanonkin aina sähköyhtiöille ei... siirto on se mikä maksaa eikä pienellä erolla kulutuslaskussa ole vähintäkään merkitystä.
Nuorena kesätyössä mansikanmyyjänä selitin asiakkaalle, että mansikkaa ei saa samaan hintaan kuin edellisenä vuonna samaan aikaan, koska myyntiin tulevan mansikan määrä riippuu sadon määrästä ja satoon taas vaikuttaa sää, joka on eri vuosina edellinen. Aiempi vuosi oli ollut hyvä satovuosi ja se vuosi poikkeuksellisen huono, mutta silti mansikkaa olisi pitänyt saada edellisen vuoden hinnoilla tai ainakaan korotus hinnassa ei olisi saanut olla niin suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useampi kukkamyyjä täällä vissiin... Harvoin mitään erikoisempaa, mutta joskus olen ihmetellyt tarkkoja vaatimuksia,että kasvin pitäisi pysyä samankokoisena ja näköisenä aina. Että se kasvin elossaolo ja kasvaminen tulee yllätyksenä jotenkin. Joskus esim yrittäjät haluaisivat kasvin vain rekvisiitaksi, ei kasvamaan ja kukkia varistamaan. Tekokukka olisi helpompi silloin.
Pitäisihän sun ammattilaisena tietää, että jotkut kasvavat vuosiakin hitaasti, sitten voi sanoa, että joka vuosi kun napsaiset vain 10 senttiä latvasta, niin se on siinä.
Sinkkumies
Etkö jo rouva tai neiti ole kyllästynyt trollaamaan Sinkkumies nimimerkillä?
Vierailija kirjoitti:
Että ne muovipussit eivät ole maksullisia siksi, että liikkeemme hyötyisi siitä.
On niissä pusseissa katteet aika kohdallaan, ja tuskin niistä saatuja varoja ohjataan luonnonsuojelutyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen verkkokaupassa, jonka toimitusaika on suunnilleen 5 päivää. Silti saan viikoittain vihaisia puheluita siitä, miten toimitus voi kestää niin kauan. Vaikka kaikki mainitaan moneen kertaan tilausvaiheessa. Aina sama selitys siitä, miten kauppa X toimittaa paketit vuorokaudessa. Vähintään kerran viikossa tulee yhteydenottopyyntö esimiehelle, koska Pirkko-Liisa TARVITSEEE!!! paketin vuorokaudessa perille. Millään ei mene ymmärrykseen, ettei tämä ole mahdollista.
Millähän etanan kyydillä tämä kyseinen kauppa toimittaa tilauksensa jos matka Suomessa kestää viisi päivää?
eka päivä: tilaus tulee ja tulostetaan ja toimitetaan tavarankerääjälle
toka päivä: kerääjä kerää tilausten kamat, pakkaa laatikoihin ja laittaa pakettien päälle osoitetarrat yms.
kolmas päivä: paketit kuskataan postiin
kolmas-neljäs-viides päivä: posti kuskaa paketit ja toimittaa joko automaattiin, perille tai konttorille riippuen paketin koosta ja siitä mitä asiakas on halunnut.
No teidän verkkokauppanne tulee kuolemaan. Oikeasti homma nykyaikaisessa verkkokaupassa menee näin:
eka päivä: tilaus tulee jolloin se siirtyy säköisesti kerääjälle (esim. tabletti tai jotain ammattimaisempaa), kerääjä kerää tavarat ja pakkaa ne ja ne laitetaan välittömästi esim. postille. Tai toimivassa hommassa ihan mille tahansa muulle firmalle kuin postille. Kuljetus sitten vie ehkä sen yhden yön jolloin tavara on perillä seuraavaksi päiväksi.
toka päivä: asiakas on tyytyväinen. Jos toimitus ei tullut postin kautta.
Mietipä että isoimmissa kaupungeissa Amazon lupaa kotiin toimituksen tilauksesta parissa tunnissa. Tosin ei eksoottisemmille tuotteille jotka joudutaan hakemaan kauemmasta varastosta joten menee yön yli.
Siis tottakai tilaus kannattaisi saada lähtemäänkin saman päivän aikana mutta tuo oli versio tällaisesta harrastelijaverkkokaupasta joka tosiaan tulee menemään nurin heti kun joku vakavastiotettava kilpailija rupeaa myymään samaa kamaa sekä halvemmalla että nopeammin.
Tämä verkkokaupanpitäjä (tai joku trolli) jänkkäsi tuossa vastaan että kun heidän toimitusaikansa on 5 päivää ja asiakkaan on vaan syytä siihen sopeutua ja piste. Tuo on niin surkea asenne että ehkä helpompi lopettaa yrittäminen heti kuin vasta sitten kun on mennyt rahat ja omaisuus.
Tämä pikkuverkkokauppa jossa olen töissä tekee miljoonien eurojen voittoa joka vuosi, joten ei kait se heti kaadu. Vaikka kuinka aspalle, eli minulle, huudetaan. Jokainen asiakas on toki oikeutettu vaihtamaan kauppaa.
Niin varmasti :-D 0/5 tästä yrityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntien kirjaaminen tuntuu olevan joillekin aivan ylitsepääsemätön ongelma. Törmään jatkuvasti siihen, että ei osata merkata tunteja oikein. Kun ollaan oltu töissä kahdeksan tuntia ja viisikymmentä minuuttia, merkataan 8.50h ja puoli tuntia taas merkataan 0.30, Vartti 0.15 jne... Sitten ihmetellään niitä yhteen laskettaessa että mikä tässä nyt mättää.
Osa ei tunnu millään ymmärtävän, että tunnista puolikas on 0.5 eikä 0.3.Eikös niissä töissä missä tunnit täytyy kellottaa niin ole käytössä jonkinsorttinen kellokorttijärjestelmä joka automaattisesti merkitsee tunnit ylös? Missä enään tarvitsee käsin laittaa työtunteja ylös?
Monessa firmassa on työajanseurantaohjelmisto, johon kirjataan joskus jopa vartin tarkkuudella (onneksi itse on tarvinnut kirjata korkeintaan puolen tunnin tarkkuudella) tehdyt työt. Tyyliin projektia 1 yhteensä 4,5 h, palaveri aiheesta x 2 h, asiakaspalvelua asiakkaalle y 2,25 h.
Jopa vartin tarkkuudella? Kyllä nykyiset systeemit hoitavat homman ihan minuuttien tarkkuudella.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko seä tosiaan että muut kuin pienipalkkaiset vähän koulutetut yksilöt (eli helposti korvattavat) suostuvat tällaiseen järjestelyyn? Ehkä jossain sairaalassa on pakko sitoutua, mutta kai päivystysvuorosta esim. lääkärille maksetaan rahaa ja ne on työvuorolistaan merkittyjä./quote]
Ollaan niin tietävinään mutta sitten ehkä jossain... mutta kai... :-D