Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas oli edellisenä iltana ostanut mekon liikkeestäni.
Viipynyt tunnin ja höpötellyt omiaan.
Seuraavana päivänä tuli tuomaan mekkoa takaisin.
En ottanut.Mitä mieltä?
Suomen kauppalaki sanoo että tavaroilla on 14 päivän palautusoikeus
Koskee vain puhelin- ja nettikauppaa. Kivijalkakaupoilla ei ole mitään velvollisuutta ottaa tuotepalautuksia vastaan. Viallisen tuotteenkin he voivat korjata/vaihtaa uuteen halutessaan.
Että muovipussi ei ole ilmainen. Ja että vaikka ostaisit 200 €:n ostokset, minulla ei ole valtuuksia antaa sitä maksullista muovipussia sinulle ilmaiseksi.
Luulisi, että jokainen nykyään tajuaa, miksi muovipussit maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas oli edellisenä iltana ostanut mekon liikkeestäni.
Viipynyt tunnin ja höpötellyt omiaan.
Seuraavana päivänä tuli tuomaan mekkoa takaisin.
En ottanut.Mitä mieltä?
Suomen kauppalaki sanoo että tavaroilla on 14 päivän palautusoikeus
Jospa ottaisit aapisen kouraan ja koittaisit tavata sen avulla tuon Suomen kauppalain uudelleen läpi, varsinkin kohdan, jossa kerrotaan mitä tuo 14päivän palautusoikeus tarkoittaa. 😂
Että tulostimen mustan mustekasetin ei kuulukaan sopia rummun paikalle, vaan siihen pitäisi ostaa... ...rumpu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että muovipussi ei ole ilmainen. Ja että vaikka ostaisit 200 €:n ostokset, minulla ei ole valtuuksia antaa sitä maksullista muovipussia sinulle ilmaiseksi.
Luulisi, että jokainen nykyään tajuaa, miksi muovipussit maksavat.
vedä pussi päähäsi, ympäristö kiittää
Taidatkin olla yksi näistä pussinarisijoista :D Ympäristö kiittäisi kyllä vielä enemmän, jos sinä vetäisit sen pussin päähäsi.
En tiedä onko tämä oudoin, mutta ekana tulee mieleen alennusten pyytäjät, jotka kysyvät voinko antaa heidän ostamistaan normaalihintaisista tuotteista alennusta. Näitä asiakkaita on yllättävän paljon. Meillä on myymälässä siis erikseen aleosasto ja näiden aletuotteiden alennukset määräytyvät ylhäältä käsin, kaikkia manuaalisia alennuksia pystytään seuraamaan kassajärjestelmästä. Jos siis antaisin asiakkaille muista kuin aletuotteista alennusta oman mieleni mukaan, lentäisin aika äkkiä pihalle.
Tätä kaikkea en tosin alennusten pyytäjille kassalla selitä, sanon vain että en voi itse päättää tuotteiden alennuksista.
Tuote"uskollisuus" tulee mieleen, siis se että asiakas luulee että koska on tilannut/käyttänyt tuotetta "X" 30 vuotta putkeen niin hänellä on joku erityisoikeus tai pitäisi kohdella jollain tavalla paremmin tms.
Eivät ihmiset tunnu tajuavan että he ovat vain rahaa firmalle, ei se firma itsessään välitä teistä vaikka oletekkin uskollisia brändille usean vuoden.
Luulen, että näin on vastattu jo ainakin 676380357 kertaa, mutta vastaan silti, että ne ääliömäiset aasiakkaat kaikkine idioottimaisine kysymyksinen ovat sellaisia, jotka...
Joskus joutui selittämään asiakkaille, että i-tarra ei tosiaankaan ole osa tuotteen designia, eikä meillä ollut mitään velvollisuutta korvata asiakkaalle uutta tuotetta tai ”antaa tarroja”, jos ne olivat esim. pesukoneessa irronneet.
Sinällään nyt mikään kovin omituinen asia, mutta kuitenkin omituisin jonka olen joutunut selittämään asiakkaalle. Olen töissä pelikaupassa(nimi jääköön mainitsematta), joku arvoilta 70-75 pappa tuli ostamaan lapsenlapselle Sims 4 peliä ja kyseli moneen otteeseen että kai siinä sitten on ihmiset mukana siinä pelissä eikä vain tyhjiä taloja ja ihmiset tulee jonkun toisen pelin mukana joka pitäisi samalla sitten ostaa.
Sims peleihinhän on jos jonkinmoista lisäosaa niin ei kyllä sinällään ole mikään ihme että jotakuta saattaa mietityttää onko peruspelissä ihmiset mukana.
Siis ylipäätään se, miten aukioloajat toimivat. Meillä on aukioloajat merkattu ihan selvästi myösoviin, mutta silti asiakkaat tulee paljon aikaisemmin ryskyttämään ovia ja ihmettelemään, miksi ne ovat kiinni ja liike pimeänä. Vastaavasti iltaisin asiakkaat tulee 20 minuuttia merkitystä elokuvan alkamisajankohdasta paikalle ja kiukuttelee, kun meillä on jo ovet kiinni ja kassa tilitetty pois, eli ei voida enää myydä lippuja - mitä ei kyllä muutenkaan yleisesti ottaen tehdä, jos asiakas on sen 20 minuuttia myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus joutui selittämään asiakkaille, että i-tarra ei tosiaankaan ole osa tuotteen designia, eikä meillä ollut mitään velvollisuutta korvata asiakkaalle uutta tuotetta tai ”antaa tarroja”, jos ne olivat esim. pesukoneessa irronneet.
Justiinsa juu 😁
Täällä paikallinen varaosaliike pitää kovaa "listahintaa" ja aina naputtelee kovat alennukset. Esim. 70-72e osa ja jäi hintaa 60e. Netistå vertaamalla hinnat pyöri 50-60e ja joissain harvoissa liikkeissä sen 70e.
Eli asiakas kokee saamansa hyvät alennukset ja loput tiedättekin.
Pientä offtopiccia, mutta sallittakoon?
Kahvila-ravintolassa: Olen joutunut selittämään miten en / että en pysty saamaan jo pöytään tuodusta lohikeitosta "jotenkin tätä sipulia pois."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuplamäärä kossua maksaa tuplasti. Asiakas ei siltikään ymmärtänyt vaan jankkasi asiasta tunnin.
Häh! Kokonaisen tunninko suostuit kuuntelemaan? Salli mun epäillä...
Juu, ei toki siinä putkeen jankannut mutta kävi aina välillä pöydässä ja tuli jankuttamaan että miksi häneltä veloitettiin tuplahinta. Tilanne oli mielestäni lähinnä hassu, halusin nähdä mihin se johtaa.. :D
Olin henkilöstö ravintolassa töissä. Kalapihvit tulivat meille pakasteena ja me vain paistoimme ne uunissa.
Kerran yksi nainen tuli järkyttyneenä huutamaan, että pihvissä oli pieni kalanruoto!
Koitin selittää hänelle että joskus kalatuotteista saattaa löytyä ruotoja, mutta hänen mielestään meidän olisi kuulunut käydä kaikki 400 pihviä läpi, ettei vaan tälläistä tapahtuisi :D
Hassua että jotkut on niin vieraantuneita luonnosta että yksi kalanruoto pilaa koko päivän..
Hissistä pääsee ulos työntämällä oven auki. Tämän olen kertonut käsittämättömän monelle asiakkaalle. Väki on niin tottunut automaattisesti avautuviin oviin, että eivät löydä enää ulos hissistä, jos ovea pitää ihan itse liikuttaa. Jotenkin nämä samat ihmiset kyllä pääsevät hissiin sisälle vetämällä oven auki.
Eritoten kirjoitti:
Tuote"uskollisuus" tulee mieleen, siis se että asiakas luulee että koska on tilannut/käyttänyt tuotetta "X" 30 vuotta putkeen niin hänellä on joku erityisoikeus tai pitäisi kohdella jollain tavalla paremmin tms.
Eivät ihmiset tunnu tajuavan että he ovat vain rahaa firmalle, ei se firma itsessään välitä teistä vaikka oletekkin uskollisia brändille usean vuoden.
Tuo on yrittäjän myyjän typeryyttä, jos ei tajua että uuden asiakkaan hankkiminen firmalle maksaa lähes poikkeuksetta enemmän kuin vanhan pitäminen. On tutkittu, että vuosittain yritykset menettävät noin kymmenen prosenttia sen hetkisistä asiakkaistaan. Vähentämällä asiakasmenetyksiä viidellä prosentilla, yritykset voivat kasvattaa voittoaan jopa 25–85 prosenttia alasta riippuen (Kotler 2005b).
En tiedä kuinka usein olen joutunut selittämään asiakkaille että työt hoidetaan työaikana.
Eli siis kun maanantaisin tulen töihin niin monesti odottaa perjantaina illalla lähetetty viesti, ja sen jälkeen lauantaina laitettu "Miksei teillä vastata sähköposteihin?!" viesti. Ollaan siis alalla jossa ollaan poikkeuksetta viikonloput kiinni.
Kaiken huippu oli kun eräs sunnuntai oma puhelimeni soi, ja asiakas ilmoitti että hänellä olisi tämä kiireellinen asia josta oli koittanut soittaa työnumeroon, mutta koska ei ollut saanut vastausta oli etsinyt minun henkilökohtaisen numeroni. Siinä vaiheessa kiehui yli, ja sanoin aikalailla suorat sanat. Sen jälkeen meni numero salaiseksi.
ppp