Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä.
Välillä tulee joku yksinkertainen ihminen.
Sovittaa vaatteita..pyytä tiettyä kokoa ..patsastelee peilin edessä, nauttii huomiosta.
Jättää vaatteet mytyksi, sanoo että kulutti vain aikaa ennenkuin kaveri tulee, bussi lähtee ymMiksi....tunnen välillä itseni idiootiksi joka vain huvittaa syrjäytyneitäää
Olet I.d.iootti
Helpottiko senkin Sipilän kaveri
Komppaan
Asiakkaalla on oikeus sovitella hikisenä kalliita vaatteita ja jättää ne tyhmälle YYrittäjälle oiottavaksi
Siis minäkään en oo tienny, et täytyy ostaa jotain jos sovittaa.
Entä jos ei löydy sopivaa tai mieleistä, täytyy ostaa silti?kuule kyllä löytyy..oikein huokaillaan lopux että voi kun ois varaa...
mikä ihmisiä riivaa
Yksi henkisesti vajaa kertoi että sille oli hoivakodissa sanottu et kaupoissa saa käydä ja sovitella..ne on sitä varten
Sit Redille käy niin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä.
Sovittaa vaatteita..pyytä tiettyä kokoa ..patsastelee peilin edessä, nauttii huomiosta.
Jättää vaatteet mytyksi, sanoo että kulutti vain aikaa ennenkuin kaveri tulee, bussi lähtee ymMiksi....tunnen välillä itseni idiootiksi joka vain huvittaa syrjäytyneitäää
Olet I.d.iootti
Komppaan
Asiakkaalla on oikeus sovitella hikisenä kalliita vaatteita ja jättää ne tyhmälle YYrittäjälle oiottavaksi
Entä jos ei löydy sopivaa tai mieleistä, täytyy ostaa silti?
Mitä et käykkään kaupoissa vain sovittamassa ajankuluksesi?
tajuatko että se on nuorison kansanhuvi....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä.
Olet I.d.iootti
Komppaan
Entä jos ei löydy sopivaa tai mieleistä, täytyy ostaa silti?Mitä et käykkään kaupoissa vain sovittamassa ajankuluksesi?
tajuatko että se on nuorison kansanhuvi....
Nytpähän tiedän :)
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelija kirjoitti:
En ole itse asiakaspalvelutyössä, mutta toisinaan käy niin, että asiakaspalvelijat selittävät minulle asiakkaana, mitä kaikkea missäkin vastaavissa asiointitilanteissa ovat joutuneet läpikäymään asiakkaidensa kanssa. Löydän siis itseni jonkinlaisesta asiakaspalvelunasiakaspalvelu-asiakkaan roolista näissä tapauksissa. Olen tulkinnut asiaa siten, että herätän kenties asiakkaana lievää ahdistusta, sekä sitten toisaalta luottamusta, joka mahdollistaa aiempien kokemusten avaamisen.
Kuuntelija: haluaisin ostaa pullon kossua
asiakaspalvelija ahdistuneena: saisinko nähdä henkilöllisyystodistuksen.
Ihmiset yleensä raivoo et näytänkö mä muka 30vuotiaalta, mut
sä vaikutat siltä et sä ymmärrät.Kuuntelija näyttää henkkarinsa: 18 vuotta
asiakaspalvelija: kiitos tässä tää kossu nyt on, suosittelen esim riistan tai possunlihan kanssa nautittavaksi
jääkylmänä aperatiivina.kuuntelija: ???????
Mulla meni nyt ihan ohi.
Siis oliko jutun pointti että myyjä möi Kossua alle 20-vuotiaalle vaikka katsoi henkkarit, vai se että suositteli sitä aperitiiviksi, vai siis mitä? Tää ei nyt vaan avaudu!
Vierailija kirjoitti:
fat girl +a dog kirjoitti:
alepan kassa kirjoitti:
Niin ja kaupankassan kanssa ystävystymisessä pitää muutenkin olla tähtimerkit kohdallaan. Tiedän tämän siksi, että olin itse vuosia pienen kaupan kassalla. Suhteellisen sosiaalisena ja ystävällisenä ihmisenä yritin lukemattomia kertoja aloittaa keskustelua asiakkaiden kanssa, joita nyt useimpia näki kuitenkin monta kertaa viikossa. Todella monta kertaa asiakas vastasi yhdellä sanalla ja mulkoili sen jälkeen vihaisesti :D.
Esimerkki: saman ikäinen tyttö kävi monta kertaa viikossa, hymyili ja tervehti ihan normaalisti. Huomasin että hänellä oli ihana koira, jonka hän jätti odottamaan ulos. Joten sitten 100:n kassatapahtuman jälkeen rohkaistuin sanomaan, "sulla on muuten tosi nätti koira, minkä rotuinen se on?". Vastaus oli: "aussi". Ja tunnelma meni saman tien sata astetta pakkaselle. Hän laski katseensa maahan, pakkasi ostoksensa salamannopeasti ja paineli ovesta niin että törmäsi mummeliin matkalla.
Niin, ei hän halunnut jutella kassan kanssa, vaikka näki minua varmaan enemmän kuin omaa äitiään. Ja vaikka keskimääräisesti koiraihmiset tykkäävät puhua koiristaan. Tämän jälkeen ei puhuttu enää koskaan mitään :D.
Tosi kiva jos joku onnistuu tuosta murtamaan jään ja aloittamaan YHTEISEN LAIHDUTUSPROJEKTIN. :D Rispekt!
Siis ymmärsinkö oiken?
Juttelet lihaville asiakkaille , siinä toivossa että joku alkaisi laihduttamaan kanssasi ??????????
Mikset vastaa? miksi joku haluaisi olla lähikaupan kassan kaveri?
Ootko tyhmä?
Mun lähikauppa on supermarket. Ja mun puoliso (enemmän kuin kaveri) on siellä kassana. Olen mielelläni hänen kaverinsakin toki eikä nololta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelija kirjoitti:
En ole itse asiakaspalvelutyössä, mutta toisinaan käy niin, että asiakaspalvelijat selittävät minulle asiakkaana, mitä kaikkea missäkin vastaavissa asiointitilanteissa ovat joutuneet läpikäymään asiakkaidensa kanssa. Löydän siis itseni jonkinlaisesta asiakaspalvelunasiakaspalvelu-asiakkaan roolista näissä tapauksissa. Olen tulkinnut asiaa siten, että herätän kenties asiakkaana lievää ahdistusta, sekä sitten toisaalta luottamusta, joka mahdollistaa aiempien kokemusten avaamisen.
Kuuntelija: haluaisin ostaa pullon kossua
asiakaspalvelija ahdistuneena: saisinko nähdä henkilöllisyystodistuksen.
Ihmiset yleensä raivoo et näytänkö mä muka 30vuotiaalta, mut
sä vaikutat siltä et sä ymmärrät.Kuuntelija näyttää henkkarinsa: 18 vuotta
asiakaspalvelija: kiitos tässä tää kossu nyt on, suosittelen esim riistan tai possunlihan kanssa nautittavaksi
jääkylmänä aperatiivina.kuuntelija: ???????
Mulla meni nyt ihan ohi.
Siis oliko jutun pointti että myyjä möi Kossua alle 20-vuotiaalle vaikka katsoi henkkarit, vai se että suositteli sitä aperitiiviksi, vai siis mitä? Tää ei nyt vaan avaudu!
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa ystävystyä alepan kassan kanssa?
Miksi ei? Siis ei kenenkään tarvitse väkisin ystävystyä kaikkien kanssa, mutta jos ystävystyy, mitä helvetin väliä ammatilla on.
Missä koulussa kuvaus on ilmainen? Ainahan ne maksaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kaupassa joku eläkeläismies luuli ilmeisesti että kassakone = tietokone ja aloitti kovaäänisen siunailun kun uusi kassa sanoi että joutuu pyytämään kollegan apuun kun oli jotain epäselvää sen kassakoneen kanssa. ”Teille vuosia tuota koulussa opetetaan ja vieläkin sä tarvit apua tuon käytössä?!?” Ei tuntunut uskovan kun kassahenkilö sanoi että ei ole enemmin käyttänyt ja siksi ei vielä osaa.
Mä en tajua miksi eläkeläisillä on välillä vähän eksoottiset kuvitelmat mitä siellä koulussa nykyään opetetaan..?Semmoinen ot että nykyaikainen kassakone nimenomaan on tietokone.
Vanha viesti mutta et ole tainnut olla ikinä kassalla :D
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ihminen, joka ymmärtää että kaupan kassoilla on töissä mm opiskelijoita. Minäkin olin töissä Alepan kassalla kahtena ensimmäisenä opiskeluvuotena, minusta tuli hyväpalkkainen juristi.
Eräälle nuorelle naishenkilölle selitin, miksi Suomessa ei vietetä kiitospäivää, eikä näin ollen ole kalkkunoita tarjouksessa.
Kokemus joka huvittaa itseäni vieläkin. Olin nuorempana töissä kaupan lihatiskin takana. Meillä ei ollut tiskin puolella lappuja, mikä tuote on mikin joten piti opetella ulkoa. No Olin ehtinyt työskennellä muutaman päivän kun vanhempi herra tuli pyytämään jotain paistia. En siinä sitten muistanut että mikä on kulma-, sisä-, tai ulkopaisti, joten pyysin häntä odottamaan hetken että hakisin toisen myyjän takahuoneesta.
Menin takahuoneeseen (joka oli aivan lihatiskin takana) ja pyysin myyjää tulemaan. Takaisin asiakkaan luo ja kertomaan että lihamestari itse tulisi paikalle aivan kohta. Asiakas sai paistinsa parin minuutin sisään siitä kun lähdin hakemaan myyjää, mutta murmutti lähtiessään kuinka kauan joutui odottamaan ja miten en voinut tietää tuotteita.
Syvästi pahoitin hänen mielensä kun halusin varmistaa, että asiakas saa oikean tuotteen. 😂
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirpputorilla ei ole asiakkaan haluamasta vaatteesta muita kokoja tai värejä.
Tämä on yleinen ongelma kirpputoreilla, samoin kuin se että hintalaputtomia tuotteita emme voi myydä.
Ei, et voi jäädä laittamaan pöytääsi sulkemisajan jälkeen.
Olen myös joutunut selittämään useaan otteeseen että käytetyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Eräskin mies oli ostanut sähkövatkaimen kirpputorilta ja testasimme toimivuuden vielä kassalla yhdessä. Parin tunnin päästä mies tulee paikalle ja haluaa palauttaa tuotteen koska vatkain ei vatkannut munia tarpeeksi tehokkaasti. Ystävällisesti selitin herralle että olemme tuotteen toimivuuden testanneet ja kirpputorilla ei yleensäkään ole palautuskäytäntöä emme voi antaa rahoja takaisin. Herra tästä tuohtuneena heitti vatkaimen sekä kuitin kassalle ja lähti kiertämään myymälää ja hetken päästä tuli takaisin, nappasi vatkaimen ja poistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150 sivua asiakaspalvelijoiden vastauksia. Voiko tästä päätellä että vauva.fi käyttäjistä näin moni on matalapalkkaisessa asiakaspalvelutyössä vai että kaikki työ on periaatteessa asiakaspalvelua ainakin jollain tasolla?
Aika moni työssään on asiakkaiden kanssa tekemisissä tai on ainakin joskus ollut sellaisessa työssä.
Ja onhan juristit, lääkärit ynnämuut myös asiakaspalvelutyössä, vaikkei palkka taida olla sieltä asteikon matalammasta päästä.Uskoisin että niitä asiakkaita joille joutuu kaiken vääntämään rautalangasta, löytyy eniten tarjoustalon ja alepan asiakaskunnasta ja satunnaisesti ravintoloista esim raxx.
en usko että joku tietokoneohjemiisto koodaaja joutuu selittämään itsestään selvyyksiä tyyliin : kokeile ottaa pstoke seinästä. asiakkaalleen.
Huomaa, että tämän on kirjoittanut henkilö, joka ei tunne varakkaita ihmisiä. Varsinkin vanhemmat, varakkaat ihmiset ovat yleensä hyvin pihejä ja hakevat mielellään aletuotteensa halvemmista kaupoista. Juuri massin makuun päässeet märkäkorvat saattavat sitten vielä innoissaan törsätä.
Jos olet ostanut autoliikkeestä käytetyn auton vuosi sitte, ei emme autoliiikkeenä korvaa sinulle puhennutta rengasta.
0,5mm ja 0,05mm välisen eron ja yllättävän usein (materiaalin paksuudessa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ihminen, joka ymmärtää että kaupan kassoilla on töissä mm opiskelijoita. Minäkin olin töissä Alepan kassalla kahtena ensimmäisenä opiskeluvuotena, minusta tuli hyväpalkkainen juristi.
Eli jos ihminen tekee koko työuransa kassalla, häneen ei kannata tutustua? Ai niin, sinähän olet juristi. Olen tutustunut moniin pienipalkkaisiin, vaikka itse tienaan 11000 e kuukaudessa. Eihän tuloilla ole merkitystä sen kanssa, että kannattaako tutustua.
Älkää menkö tuon jankkaajatrollin juttuihin mukaan, hän tulee pitkiin ketjuihin haastamaan vain riitaa, ignooratkaa hänet.
Yksi henkisesti vajaa kertoi että sille oli hoivakodissa sanottu et kaupoissa saa käydä ja sovitella..ne on sitä varten