Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150 sivua asiakaspalvelijoiden vastauksia. Voiko tästä päätellä että vauva.fi käyttäjistä näin moni on matalapalkkaisessa asiakaspalvelutyössä vai että kaikki työ on periaatteessa asiakaspalvelua ainakin jollain tasolla?
Aika moni työssään on asiakkaiden kanssa tekemisissä tai on ainakin joskus ollut sellaisessa työssä.
Ja onhan juristit, lääkärit ynnämuut myös asiakaspalvelutyössä, vaikkei palkka taida olla sieltä asteikon matalammasta päästä.Uskoisin että niitä asiakkaita joille joutuu kaiken vääntämään rautalangasta, löytyy eniten tarjoustalon ja alepan asiakaskunnasta ja satunnaisesti ravintoloista esim raxx.
en usko että joku tietokoneohjemiisto koodaaja joutuu selittämään itsestään selvyyksiä tyyliin : kokeile ottaa pstoke seinästä. asiakkaalleen.
Miksi kirjoitusvirheet? Ootko joku Alepan asiakas?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette merkitse maidottomaksi?
Eivät keitot usein ole maidottomia koska ne sisältävät kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150 sivua asiakaspalvelijoiden vastauksia. Voiko tästä päätellä että vauva.fi käyttäjistä näin moni on matalapalkkaisessa asiakaspalvelutyössä vai että kaikki työ on periaatteessa asiakaspalvelua ainakin jollain tasolla?
Aika moni työssään on asiakkaiden kanssa tekemisissä tai on ainakin joskus ollut sellaisessa työssä.
Ja onhan juristit, lääkärit ynnämuut myös asiakaspalvelutyössä, vaikkei palkka taida olla sieltä asteikon matalammasta päästä.Uskoisin että niitä asiakkaita joille joutuu kaiken vääntämään rautalangasta, löytyy eniten tarjoustalon ja alepan asiakaskunnasta ja satunnaisesti ravintoloista esim raxx.
en usko että joku tietokoneohjemiisto koodaaja joutuu selittämään itsestään selvyyksiä tyyliin : kokeile ottaa pstoke seinästä. asiakkaalleen.
Miksi kirjoitusvirheet? Ootko joku Alepan asiakas?
Se on porvarissnobi.
En ole itse asiakaspalvelutyössä, mutta toisinaan käy niin, että asiakaspalvelijat selittävät minulle asiakkaana, mitä kaikkea missäkin vastaavissa asiointitilanteissa ovat joutuneet läpikäymään asiakkaidensa kanssa. Löydän siis itseni jonkinlaisesta asiakaspalvelunasiakaspalvelu-asiakkaan roolista näissä tapauksissa. Olen tulkinnut asiaa siten, että herätän kenties asiakkaana lievää ahdistusta, sekä sitten toisaalta luottamusta, joka mahdollistaa aiempien kokemusten avaamisen.
Kuuntelija kirjoitti:
En ole itse asiakaspalvelutyössä, mutta toisinaan käy niin, että asiakaspalvelijat selittävät minulle asiakkaana, mitä kaikkea missäkin vastaavissa asiointitilanteissa ovat joutuneet läpikäymään asiakkaidensa kanssa. Löydän siis itseni jonkinlaisesta asiakaspalvelunasiakaspalvelu-asiakkaan roolista näissä tapauksissa. Olen tulkinnut asiaa siten, että herätän kenties asiakkaana lievää ahdistusta, sekä sitten toisaalta luottamusta, joka mahdollistaa aiempien kokemusten avaamisen.
Kuuntelija: haluaisin ostaa pullon kossua
asiakaspalvelija ahdistuneena: saisinko nähdä henkilöllisyystodistuksen.
Ihmiset yleensä raivoo et näytänkö mä muka 30vuotiaalta, mut
sä vaikutat siltä et sä ymmärrät.
Kuuntelija näyttää henkkarinsa: 18 vuotta
asiakaspalvelija: kiitos tässä tää kossu nyt on, suosittelen esim riistan tai possunlihan kanssa nautittavaksi
jääkylmänä aperatiivina.
kuuntelija: ???????
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelija kirjoitti:
Kuuntelija: haluaisin ostaa pullon kossua
asiakaspalvelija ahdistuneena: saisinko nähdä henkilöllisyystodistuksen.
Ihmiset yleensä raivoo et näytänkö mä muka 30vuotiaalta, mut
sä vaikutat siltä et sä ymmärrät.Kuuntelija näyttää henkkarinsa: 18 vuotta
asiakaspalvelija: kiitos tässä tää kossu nyt on, suosittelen esim riistan tai possunlihan kanssa nautittavaksi
jääkylmänä aperatiivina.kuuntelija: ???????
Jos kyse tavallisesta kossusta niin ei saa myydä alle 20-vuotiaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi mies soitti kysyäkseen vauvanvaippojemme mitoista. Pikkuhiljaa kävi ilmi, että asiakas tarvitsi vaippoja aikuisen käyttöön. Aikuisten suojat vaan ovat niin superkalliita verrattuna markettivaippoihin.
Juteltiin siinä sitten ja kerroin, että mitoista riippumatta vauvojen vaipat on suunniteltu vauvoille, joilla on pieni rakko ja tiheät syömisvälit ja sitäpaitsi vaippojen ulkopinta on usein läpäisemätön, joten aikuisen tarpeisiin vauvanvaipat eivät ehkä toimi vaikka mitoiltaan mahtuisivatkin. Ehdotin sitten ottamaan yhteyttä lääkäriin jos vaikka saisi sopivat suojat kelalta.
Asiakas oli todella ahdistuneen oloinen, tilanne oli selvästi todella vaikea hänelle. Toivottavasti hän sai oikeanlaista apua ja hyvät suojat itselleen.
Pelkästään vaippoihin koulutettuna aspana ja vauvanpissa- asiantuntijana oli kyllä haasteellinen puhelu.
Veikkaan, että oli r*nkkari. Olen entinen th ja meille tuli aika usein näitä vähän erikoisempia kyselyitä, jopa neuvolan puolelle. Ja kyselijät olivat poikkeuksetta keski-ikäisiä miehiä. Kyseltiin esim. lasten unnuttamisesta ja usein tuli fiilis, että kyseessä saattoi jopa olla ihan aito pedofiili. Nämä pissa- kakka-osaston kyselijät olivat sitten oma lukunsa.
🇺🇦🇮🇱
Niin ja kaupankassan kanssa ystävystymisessä pitää muutenkin olla tähtimerkit kohdallaan. Tiedän tämän siksi, että olin itse vuosia pienen kaupan kassalla. Suhteellisen sosiaalisena ja ystävällisenä ihmisenä yritin lukemattomia kertoja aloittaa keskustelua asiakkaiden kanssa, joita nyt useimpia näki kuitenkin monta kertaa viikossa. Todella monta kertaa asiakas vastasi yhdellä sanalla ja mulkoili sen jälkeen vihaisesti :D.
Esimerkki: saman ikäinen tyttö kävi monta kertaa viikossa, hymyili ja tervehti ihan normaalisti. Huomasin että hänellä oli ihana koira, jonka hän jätti odottamaan ulos. Joten sitten 100:n kassatapahtuman jälkeen rohkaistuin sanomaan, "sulla on muuten tosi nätti koira, minkä rotuinen se on?". Vastaus oli: "aussi". Ja tunnelma meni saman tien sata astetta pakkaselle. Hän laski katseensa maahan, pakkasi ostoksensa salamannopeasti ja paineli ovesta niin että törmäsi mummeliin matkalla.
Niin, ei hän halunnut jutella kassan kanssa, vaikka näki minua varmaan enemmän kuin omaa äitiään. Ja vaikka keskimääräisesti koiraihmiset tykkäävät puhua koiristaan. Tämän jälkeen ei puhuttu enää koskaan mitään :D.
Tosi kiva jos joku onnistuu tuosta murtamaan jään ja aloittamaan YHTEISEN LAIHDUTUSPROJEKTIN. :D Rispekt![/quote]
alepan kassa kirjoitti:
Niin ja kaupankassan kanssa ystävystymisessä pitää muutenkin olla tähtimerkit kohdallaan. Tiedän tämän siksi, että olin itse vuosia pienen kaupan kassalla. Suhteellisen sosiaalisena ja ystävällisenä ihmisenä yritin lukemattomia kertoja aloittaa keskustelua asiakkaiden kanssa, joita nyt useimpia näki kuitenkin monta kertaa viikossa. Todella monta kertaa asiakas vastasi yhdellä sanalla ja mulkoili sen jälkeen vihaisesti :D.
Esimerkki: saman ikäinen tyttö kävi monta kertaa viikossa, hymyili ja tervehti ihan normaalisti. Huomasin että hänellä oli ihana koira, jonka hän jätti odottamaan ulos. Joten sitten 100:n kassatapahtuman jälkeen rohkaistuin sanomaan, "sulla on muuten tosi nätti koira, minkä rotuinen se on?". Vastaus oli: "aussi". Ja tunnelma meni saman tien sata astetta pakkaselle. Hän laski katseensa maahan, pakkasi ostoksensa salamannopeasti ja paineli ovesta niin että törmäsi mummeliin matkalla.
Niin, ei hän halunnut jutella kassan kanssa, vaikka näki minua varmaan enemmän kuin omaa äitiään. Ja vaikka keskimääräisesti koiraihmiset tykkäävät puhua koiristaan. Tämän jälkeen ei puhuttu enää koskaan mitään :D.
Tosi kiva jos joku onnistuu tuosta murtamaan jään ja aloittamaan YHTEISEN LAIHDUTUSPROJEKTIN. :D Rispekt!
alepan kassa kirjoitti:
Tosi kiva jos joku onnistuu tuosta murtamaan jään ja aloittamaan YHTEISEN LAIHDUTUSPROJEKTIN. :D Rispekt!
alepan kassa kirjoitti:
Siis ymmärsinkö oiken?
Juttelet lihaville asiakkaille , siinä toivossa että joku alkaisi laihduttamaan kanssasi ??????????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa valitettavasti meiltä puuttui HYLA-tuotteet. Yritä siinä selittää että suurin osa annoksista on laktoosittomia ja hyla on Valion oma merkintä, mutta ei kelvannut ei. Kuulema surkea valikoima.
Asiakas kertoo olevansa vegaani ja ihmetteli miksi meillä ei ole yhtään lihatonta pizzaa. Esittelin sitten listalta muutaman vaihtehdon (toinen perinteinen kasvisversio ja toinen vegaaninen), jonka jälkeen asiakas halusi rakentaa oman valinnan mukaan: tonnikalalla ja kylmäsavulohella. Teki mieli kysyä luokitellaanko nämä juureksiksi vai hedelmiksi mutta olin sitten hiljaa..
Toivottiin sipulitonta annosta. Juttelin keittiön kanssa ja selvisi, että punaviinikastikkeessa on käytetty valkosipulia. Palasin asiakkaan luokse ja kysyin oliko kyseessä siis allergia, tarkoituksena jatkaa kertomusta kastikkeesta. Ennen kuin pääsin seuraavaan lauseeseen asiakas oli jo loukkaantunut ja tokaisi ”mitä se sulle kuuluu”. Niin, kuuluu vähän niin kuin työnkuvan ja olisihan se ihan mukava ettei työvuorossa kukaan kuolisi anafylaktiseen shokkiin.
Voi miten tuttua!
Meillä kaikki tuotteet on ainakin vähälaktoosisia mutta usein kyllä ihan täysin laktoosittomia, mutta kun asiakkaalle käy VAIN hyla.
Selitä siinä sitten että vähälaktoosinen on sama kun hyla ja laktoositon sopii kyllä ihan varmasti vaikka asiakkaalla on laktoosi-intoleranssi.
Mutta ei, asiakas ei voi syödä laktoositonta, vaan täytyy olla hyla tai ainakin vähälaktoosinen, koska hänelle ei laktoosi sovi.
Olenpa saanut pari "oppituntiakin" asiakkailta siitä miten laktoositon ei käy, kun pitää olla mahdollisimman vähän laktoosia, enkö ymmärrä että vähälaktoosisessa on vähemmän laktoosia kun laktoosittomassa, onhan siinä se "vähä" sana, kuinka en sitä muka ymmärrä.
Ja miksi ei voida tehdä hyla/vla ihmisille sopivaa ruokaa, kaikki ruoka kun on "vaan" laktoositonta!!!Tähän samaan aiheeseen liittyen
Meillä merkitään aina kaikki ruuat tyyliin L=laktoositon G=gluteeniton jne, ihan selvyyden vuoksi, jotta asiakas tietää kysymättä mitä voi syödä.
Siis vaikka kyseessä olisi lihakeitto, johon ei muutenkaan tule maitoa tai viljaa, merkitään se L, G jotta asiakas tietää kysymättä sopiiko se hänelle.
Yllättävän usein tulee kuitenkin valituksia tästä, että "miksi ihmeessä lihakeitto on laktoositon, pitääkö sitä laktoosia ihan joka paikkaan tunkea??!" tai "minä en syö mitään gluteenitonta lihakeittoa, eikö teillä ole tavallista lihakeittoa???"
On ihan pakko kommentoida maitoproteiiniallergikkona tähän, että nuo laktoositon -merkinnät kaikessa ruuassa aiheuttaa harmaita hiuksia.
Kyllähän siinä jo omakin järki sanoo, että lihakeitossa tuskin on maitoa, mutta toisaalta lihojen paistamisessa on voitu käyttää voita, joten joudun varmuudelta kysymään, koska mun näkökulmasta se "laktoositon" voi sisältää laktoositonta maitotuotetta. Aika usein saan myös vastauksen "ei ole, se on täysin laktoositon". Okei, mutta onko myös maidoton? Ja sitten juostaan keittiöstä varmistamaan, kun ei tiedetä.
Ihan todella, todella usein kassalla (tai ravintolasalissa) työskentelevät eivät ymmärrä laktoosittoman ja maidottoman eroa. Joudun tätä tenttaamaan usein ja lopulta käy ilmi, että esim. kastikkeessa on kermaa tai keitossa tuorejuustoa - laktoositonta. Mutta kun se laktoosi on vain maidon sokeri, joka laktoosittomasta eli maitosokerittomasta tuotteesta on poistettu/ pilkottu. Tuote ei silloin ole maidoton, pelkästään laktoositon.
Asiakas: "Soitinko mä sinne vai soititko sä tänne?" Toimin asiakaspalvelussa, josta ei soiteta asiakkaille.
Olen yrittäjä.
Välillä tulee joku yksinkertainen ihminen.
Sovittaa vaatteita..pyytä tiettyä kokoa ..patsastelee peilin edessä, nauttii huomiosta.
Jättää vaatteet mytyksi, sanoo että kulutti vain aikaa ennenkuin kaveri tulee, bussi lähtee ym
Miksi....tunnen välillä itseni idiootiksi joka vain huvittaa syrjäytyneitäää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa valitettavasti meiltä puuttui HYLA-tuotteet. Yritä siinä selittää että suurin osa annoksista on laktoosittomia ja hyla on Valion oma merkintä, mutta ei kelvannut ei. Kuulema surkea valikoima.
Asiakas kertoo olevansa vegaani ja ihmetteli miksi meillä ei ole yhtään lihatonta pizzaa. Esittelin sitten listalta muutaman vaihtehdon (toinen perinteinen kasvisversio ja toinen vegaaninen), jonka jälkeen asiakas halusi rakentaa oman valinnan mukaan: tonnikalalla ja kylmäsavulohella. Teki mieli kysyä luokitellaanko nämä juureksiksi vai hedelmiksi mutta olin sitten hiljaa..
Toivottiin sipulitonta annosta. Juttelin keittiön kanssa ja selvisi, että punaviinikastikkeessa on käytetty valkosipulia. Palasin asiakkaan luokse ja kysyin oliko kyseessä siis allergia, tarkoituksena jatkaa kertomusta kastikkeesta. Ennen kuin pääsin seuraavaan lauseeseen asiakas oli jo loukkaantunut ja tokaisi ”mitä se sulle kuuluu”. Niin, kuuluu vähän niin kuin työnkuvan ja olisihan se ihan mukava ettei työvuorossa kukaan kuolisi anafylaktiseen shokkiin.
Voi miten tuttua!
Meillä kaikki tuotteet on ainakin vähälaktoosisia mutta usein kyllä ihan täysin laktoosittomia, mutta kun asiakkaalle käy VAIN hyla.
Selitä siinä sitten että vähälaktoosinen on sama kun hyla ja laktoositon sopii kyllä ihan varmasti vaikka asiakkaalla on laktoosi-intoleranssi.
Mutta ei, asiakas ei voi syödä laktoositonta, vaan täytyy olla hyla tai ainakin vähälaktoosinen, koska hänelle ei laktoosi sovi.
Olenpa saanut pari "oppituntiakin" asiakkailta siitä miten laktoositon ei käy, kun pitää olla mahdollisimman vähän laktoosia, enkö ymmärrä että vähälaktoosisessa on vähemmän laktoosia kun laktoosittomassa, onhan siinä se "vähä" sana, kuinka en sitä muka ymmärrä.
Ja miksi ei voida tehdä hyla/vla ihmisille sopivaa ruokaa, kaikki ruoka kun on "vaan" laktoositonta!!!Tähän samaan aiheeseen liittyen
Meillä merkitään aina kaikki ruuat tyyliin L=laktoositon G=gluteeniton jne, ihan selvyyden vuoksi, jotta asiakas tietää kysymättä mitä voi syödä.
Siis vaikka kyseessä olisi lihakeitto, johon ei muutenkaan tule maitoa tai viljaa, merkitään se L, G jotta asiakas tietää kysymättä sopiiko se hänelle.
Yllättävän usein tulee kuitenkin valituksia tästä, että "miksi ihmeessä lihakeitto on laktoositon, pitääkö sitä laktoosia ihan joka paikkaan tunkea??!" tai "minä en syö mitään gluteenitonta lihakeittoa, eikö teillä ole tavallista lihakeittoa???"On ihan pakko kommentoida maitoproteiiniallergikkona tähän, että nuo laktoositon -merkinnät kaikessa ruuassa aiheuttaa harmaita hiuksia.
Kyllähän siinä jo omakin järki sanoo, että lihakeitossa tuskin on maitoa, mutta toisaalta lihojen paistamisessa on voitu käyttää voita, joten joudun varmuudelta kysymään, koska mun näkökulmasta se "laktoositon" voi sisältää laktoositonta maitotuotetta. Aika usein saan myös vastauksen "ei ole, se on täysin laktoositon". Okei, mutta onko myös maidoton? Ja sitten juostaan keittiöstä varmistamaan, kun ei tiedetä.
Ihan todella, todella usein kassalla (tai ravintolasalissa) työskentelevät eivät ymmärrä laktoosittoman ja maidottoman eroa. Joudun tätä tenttaamaan usein ja lopulta käy ilmi, että esim. kastikkeessa on kermaa tai keitossa tuorejuustoa - laktoositonta. Mutta kun se laktoosi on vain maidon sokeri, joka laktoosittomasta eli maitosokerittomasta tuotteesta on poistettu/ pilkottu. Tuote ei silloin ole maidoton, pelkästään laktoositon.
Varmaan näinkin on jossain, en vaan jaksanut tähän esimerkkiin lisätä kaikkia asioita jotka merkitään, maidotonhan on yksi niistä. Eli merkitään usein M (toiset puhuu täysin maidottomasta myös, sama asia).
Mut ihan pikkusen ihmetyttää että ihminen, jolla on ITSELLÄÄN esim laktoosi-intoleranssi, ei tiedä mitä eroa on vähälaktooisisella, laktoosittomalla, maidottomalla ja hylalla (joka siis Valion vla), ja mitä hän voi syödä.
Samoin ihmetyttää että laktoosittoman luullaan tarkoittavan että on vähän laktoosia.
Paljon on myös asiakkaita jotka haluaa maidottoman, lopulta selviää että tarkoitetaan laktoositonta (harvemmin toisinpäin sekoitetaan)
Useinhan tarjoilijat/kassa tarkistaa asian keittiöstä, ei ole kenenkään etu että aletaan arvailemaan.
Ihmetyttää kyllä jos tosiaan jossain ilmoitetaan tuotteen olevan maidoton, mutta siitä kuitenkin maitoproteiinia löytyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä.
Sovittaa vaatteita..pyytä tiettyä kokoa ..patsastelee peilin edessä, nauttii huomiosta.
Jättää vaatteet mytyksi, sanoo että kulutti vain aikaa ennenkuin kaveri tulee, bussi lähtee ymMiksi....tunnen välillä itseni idiootiksi joka vain huvittaa syrjäytyneitäää
Olet I.d.iootti
Helpottiko senkin Sipilän kaveri
Komppaan
Asiakkaalla on oikeus sovitella hikisenä kalliita vaatteita ja jättää ne tyhmälle YYrittäjälle oiottavaksi
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette merkitse maidottomaksi?
Se oli ihan vaan esimerkki... eka ruoka joka tuli mieleen, kun noista laktoosittomista ja gluteenittomista saa niin usein vääntää.
Yleensä maidottomat ihmiset tietää mitä he saa syödä ja mitä ei.
Lisäksi "maidoton" on muutenkin useimmille asiakkaille selvä mitä se tarkoittaa, laktoositon ja vähälaktoosinen ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä.
Jättää vaatteet mytyksi, sanoo että kulutti vain aikaa ennenkuin kaveri tulee, bussi lähtee ymMiksi....tunnen välillä itseni idiootiksi joka vain huvittaa syrjäytyneitäää
Olet I.d.iootti
Komppaan
Asiakkaalla on oikeus sovitella hikisenä kalliita vaatteita ja jättää ne tyhmälle YYrittäjälle oiottavaksi
Siis minäkään en oo tienny, et täytyy ostaa jotain jos sovittaa.
Entä jos ei löydy sopivaa tai mieleistä, täytyy ostaa silti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä.
Olet I.d.iootti
Komppaan
Siis minäkään en oo tienny, et täytyy ostaa jotain jos sovittaa.
Entä jos ei löydy sopivaa tai mieleistä, täytyy ostaa silti?
kuule kyllä löytyy..oikein huokaillaan lopux että voi kun ois varaa...
mikä ihmisiä riivaa
Uskoisin että niitä asiakkaita joille joutuu kaiken vääntämään rautalangasta, löytyy eniten tarjoustalon ja alepan asiakaskunnasta ja satunnaisesti ravintoloista esim raxx.