Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Vierailija kirjoitti:
Joo, arvasinkin että joku viisastelija tarttuu tuohon. No, ei kauaa kestänyt. Eli sosiaaliturvatunnus tietenkin. Ja sotu, ei hetu...
No ei vieläkään mennyt oikein.
En tiedä onko tämä omituista, mutta silloin tällöin joudun selittämään asiakkaalle, että meiltä ei löydy korjaajaa vuotavalle vessanpytylle ja joskus asiakkaan on vaikea ymmärtää, että meillä ei todellakaan ole työkaluja tai työntekijöitä sellaiseen. Ehkä paras kommentti on "mitä te sitten oikein teette", jolloin selitä kärsivällisesti, että teemme ohjeita asentajille rakennus- ja remonttikohteisiin. T. LVISA-alan suunnittelutoimiston sihteeri/assistentti.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä omituista, mutta silloin tällöin joudun selittämään asiakkaalle, että meiltä ei löydy korjaajaa vuotavalle vessanpytylle ja joskus asiakkaan on vaikea ymmärtää, että meillä ei todellakaan ole työkaluja tai työntekijöitä sellaiseen. Ehkä paras kommentti on "mitä te sitten oikein teette", jolloin selitä kärsivällisesti, että teemme ohjeita asentajille rakennus- ja remonttikohteisiin. T. LVISA-alan suunnittelutoimiston sihteeri/assistentti.
Niin ja tottakai ohjaan heidät johonkin putkifirmaan, mulla on lista numeroita työpöydälläni.
Asiakas halusi hakea lainaa autoa varten 15 000e. Olen töissä pankin puhelinaspassa. Ei millään ymmärtänyt, miksi lainaa myöntäessä kriteerinä on palkka/eläketulo. Hän sai pelkkiä kelan etuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Johtunee todennäköisesti siitä että hyvin usein suunnittelu ja toteutus palvelut saa samalta yritykseltä.
Olin jakamassa postia pyörällä ja oli hyvin tuulinen päivä. Sattui voimakas tuulenpuuska ja pyörä kaatui muutaman metrin rinnettä alas ja postit levisi. Siinäpä kiva selitellä postiaan hakemaan tulleelle asiakkaalle, että eipä löydy kirjettä, vaan pitää mennä takaisin lajittelukeskukselle laittamaan kaikki oikeaan järjestykseen...
Kaikenlaisia "tyhmiä" ja vähemmän tyhmiä kysymyksiä tulee kyllä, melkeinpä päivittäin. Olen asiakaspalvelussa sairaalassa töissä. Ei kuitenkaan tulisi mieleenikään alkaa täällä niitä repostelemaan! Oikeasti hävetkää! Erityisesti te, jotka olette sairaalassa, terveydenhuollossa, vakuutusyhtiössä tai pankissa töissä ja nauratte asiakkaille jotka oikeasti kysyvät neuvoa. Hyi että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtunee todennäköisesti siitä että hyvin usein suunnittelu ja toteutus palvelut saa samalta yritykseltä.
Kyllä suunnittelijat ja asentajat on yleensä ihan eri työnantajan/yrityksen palvelussa. Toki jossain isossa suunnittelutoimistossa voi olla myös asennus- ja huoltopalvelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suunnittelijat ja asentajat on yleensä ihan eri työnantajan/yrityksen palvelussa. Toki jossain isossa suunnittelutoimistossa voi olla myös asennus- ja huoltopalvelut.
Kummallakin tyylillä toimivia löytyy, mutta fiksu yrittäjä tarjoaa molemmat palvelut jotta asiakas saa kaiken samalta luukulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallakin tyylillä toimivia löytyy, mutta fiksu yrittäjä tarjoaa molemmat palvelut jotta asiakas saa kaiken samalta luukulta.
Tässä esimerkki vakioprovoilijasta, joka vastaa tällä tyylillä melkein kaikkiin aloituksiin ja kommentteihin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia "tyhmiä" ja vähemmän tyhmiä kysymyksiä tulee kyllä, melkeinpä päivittäin. Olen asiakaspalvelussa sairaalassa töissä. Ei kuitenkaan tulisi mieleenikään alkaa täällä niitä repostelemaan! Oikeasti hävetkää! Erityisesti te, jotka olette sairaalassa, terveydenhuollossa, vakuutusyhtiössä tai pankissa töissä ja nauratte asiakkaille jotka oikeasti kysyvät neuvoa. Hyi että.
Tyhmille on naurettu maailmansivu ja tosikoille kans
Vastaan vaihteessa puheluihin, päivittäin käy sitä, että soittaja kysyy jotain puhelinnumeroa/laskun tilinumeroa/viitenumeroa/jotain muuta ja kun alan sitä luetella niin "odota mä etsin kynän ja paperia" ja sitten odotellaan ja odotellaan että löytyisi kynä jostain. Jos soittaa kysyäkseen numeroa, niin eikö soittaja tajua etukäteen, että haluaa kirjoittaa sen muistiin? Voisi valmiiksi etsiä kynän ja paperin ennen kuin soittaa. Vai tuleeko se jotenkin yllätyksenä että kysyessä sen numeron myös saa?
Meidän ketjussa se kummallisin kyselijä voi olla mysteeriostaja. Sitten saat lukea raportista kuinka asiakaspalvelijalla oli kyllästynyt ilme. Tziisus mitä työajanhukkaa!
Jokainen aspa tunnistaa varmaan nämä kynien etsijät. Soitetaan paikkaan, jossa varmasti täytyy puheun aikana jotain laittaa ylöskin ja sitten aletaan etsiä sitä kynää, " Ehheh, kun ei oo kynää missään, en minä voi nyt laittaa sitä ylös".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan asiakkaat karttavat tällaisia yrityksiä LVISA-alalla, varsinkin isommissa kohteissa. Eikä valita sähköön ja LVI-suunnitteluun aina edes samaa yritystä, vaikka usein samat saisi joltain muulta. Tässä kaupungissa on yksi sellainen, mistä saa molemmat. Homma kun menee niin, että urakkatarjouspyynnöt tehdään suunnitelmien perusteella ja vähän huono homma, jos suunnitelman tekijä ja urakoitsija on samasta paikasta -> fuskausmahdollisuus moninkertaistuu. Pienissä projekteissa nyt vähän eri asia, mutta ei vessanpytyn korjaukseen mitään suunnitelmia edes tarvita.
Selluliittihoito/ vartalon muokkaushoito onnistui hyvin , kiloja karisi ja ympärysmitta pieneni. Asiakas kuitenkin reklamoi muutaman kuukauden päästä hoitojen päätyttyä että poikaystävä ei nyt tykkää kun kaikki muodot hävisivät. Hän kysyi voisiko muotoja palauttaa mitenkään?
Vähän olin huuli pyöreenä siinä, että mitä tuohon nyt voin vastata. No, jos haluaa rasvaa takaisin, niin syömällä energiapitoisia ruokia vaan. Mutta suosittelin toki terveellisiä elämäntapoja ja liikuntaa, punttisalia ja proteiinia
Itselle sattui tälläinen tapaus:
Olin melko hyvän hotellin keittiön vuoromestari, tuolloin oli pikkujoulukausi menossa ja ruoat olivat buffetpöydässä tarjolla.
Työn jako oli se, että minä "edustan" eli olin jatkuvasti bufeepöydän lähellä, tervehdin asiakkaat, kerroin mitä ruuat sisältävät ja ilmoitin kokeille, mitä tarvitaan lisää.
No sitten ilmaantui vanhempi herra...
Herra: Miksi teidän lihahyytelö on tuon näköistä?
Minä: Tuota, se on maalaishyytelöä, ja siksi näyttää tälläiseltä.
Herra: SINÄ ET TIEDÄ, SINÄ OLET KAUPUNGISTA! Minä tiedän, MINÄ OLEN MAALTA!
Minä: No anteeksi nyt, mutta ei pidä paikkaansa.
Herra: No jokatapauksessa, tuo kinkku on väärän väristä!
Minä: Minkähän väristä pitäisi olla?
Herra: No Ruskeaa!
Minä: Kinkku on nyt tuollaista hieman "punaista" koska, se ei ole harmaasuolattua joulukinkkua. Käytämme tälläistä tuotetta, ja olen pahoillani, jos olette tottuneet tähän eri tavalla valmistettuun kinkkuun.
Herra: SINÄ ET TIEDÄ! SINÄ OLET NUORI! MINÄ TIEDÄN!
Minä: Selvä.
Kävelin pois :D
Erään operaattorin aspassa olin joskus töissä,soitti mies asiakas vihaisena. Ensimmäiseksi mainitsi että on muuten tuomari tms tärkeä henkilö ja hyvin hyvin vihainen. Laskulla oli paljon soittoja 118 ja 020202 numeroihin, ja näistä tuntuva lasku. Hän ei ymmärtänyt että nämä palvelut maksavat. Ei kiistänyt,etteikö näihin olisi soittanut. Hinnat näille olimme aspan tyttöjen kanssa kuulemma kiusalla laitettu hänen laskulle. Hyvityksiä ja mielipahasta lahjoja olisi pitänyt saada. Sai luuria korvaansa.
Työskentelen paikallisessa juottolassa ja outoja asioita saa olla vähän väliä selittämässä asiakkaille. Viimeisin menee kuitenkin kärkeen heittämällä: Hiljaisempina aikoina (esim. alkuillasta) meillä on salin seinällä telkkari auki omaksi ja asiakkaiden iloksi. Erään kerran tuli sitte vanhempi herrasmies käymään "yhdellä" ja katsomaan telkkaria. Sain ihan tosissani selittää hänelle miksi en voi vaikuttaa siihen kuinka tiheään maikkarilla tulee mainoskatko ja kuinka kauan se kerrallaan kestää ja mitä mainoksia siinä näytetään.
Kanaako tosiaan, vai broileria?