Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lainaistko autoasi?

Ap
18.05.2018 |

Lainaisitko autoasi kavereillesi tai sukulaisille? Millä perustein?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parille kaverille kyllä, muille en. Nämä pari kaveria on niin mukavia, että auttaisin, jos olisi tarve.

Vierailija
2/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamalle hyvälle kaverille ja omille lapsilleni lainaisin ja lainaankin, jos tulee tarvetta. Esim. työkaverin auto oli pois pelistä, saatoin auttaa lainaamalla omaani, sillä hetkellä en sitä tarvinut itse. Myös pojilleni lainaan autoani, kun he tarvitsevat. Ovat opiskelijoita ja asuvat keskustassa, eivät tarvitse omaa autoa vielä tai ehkä koskaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi. Koska se on mun autoni. En myöskään lainaile toisten autoja.

Vierailija
4/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi, autossa on niin paljon hienoa elektroniikkaa ja herkkuja, ettei sillä osaa monikaan ajaa.

Lisäksi se on niin sairaan nopeakin..

Vierailija
5/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sun muittenkaan autoja kannata kenellekään lainata. 

Vierailija
6/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
7/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies saa vapaasti käyttää mun autoa. (on mun oma, miehellä useampi omia, joita saan vapaasti käyttää). Vanhemmilleni voisin lainata, siskolleni myös.

Jos jollekin muulle lainaisin, niin melkoinen hätätilanne täytyy olla. Ei ole kiva, kun auto tulee lainasta paskaisena ja tankki tyhjänä, vaikka siistillä autolla ja tankki täynnä on lainaan lähtenyt. Aika harva on auton lainasta valmis mitään maksamaan, kun ihan vähän vaan lainaa. 

Vierailija
8/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä ja ajotyylistä. Muutama kaveri on jäänyt lapsen tasolle ja ajotyyli on kaahaileva. Renkaat ulvovat välillä jyrkissä käännöksissä jne. Pelkäisin autoni puolesta, joten en lainaisi. Muille kavereille voisin kyllä lainata, he ajavat maltillisesti liikenteessä.

Vierailija
9/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimmille vain: Siskoille, parhaille ystäville, miehen parhaalle kaverille. Muille sanoisin vain, että "oijoi, kun mun pitää silloin viedä sitäjatätätonne, hirvee kiire".

Kuskiksi voisin ehkä lähteä kertaluontoisesti, jos olisi oikeasti polttava tarve.

Vierailija
10/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille lapsille lainataan, vävyille ja miniöille myös. Lapsenlapsilla ei ole vielä ikää ajokortteihin. Muille ei ole lainattu eikä ole ollut tarvettakaan.

Ja lainaaminen on mahdollista vain jos emme itse ole juuri tarvitsemassa autoa kysyttynä päivänä.

Vierailija
11/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono.

Vierailija
12/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lainaan autoa aikuisille lapsilleni ja voisin lainata muuillekkin. Lähtökohtaisesti suhtaudun varsin kielteisesti lainailuun, mutta omat lapset on tietysti poikkeus ja kavereita pitää joskus auttaa ja autoni oli kaverilla viikon lainassa, kun omansa oli korjattavana.

Naapuri lainasi myös kerran minulle autoa, kun omastani oli aamulla akku tyhjä ja piti vieldä lapsi hammaslääkäriin.

Oletuksena on tietysti että lainaan autoa vain sellaisille jotka osaa ajaa ja kunnioittaa toisen omaisuutta.

Autoa lainaan helpommin kuin esimerkiksi työkaluja. Jos ihmisellä ei itsellään ole työkaluja, niin todennäköisesti hän ei myöskään ole pahemmin käyttänyt niitä, eikä osaa käyttää.

Harvoin tavara paranee lainassa.

Vierailija
13/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono.

Niin oli perustelukin. Miksi-siksi-tyyppinen. 

Vierailija
14/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennen lainannut mutta nykyistä autoa en lainaa. Kenellekään. Tullut huomattua että toisen omaisuudella ei paljon väliä ole, en halua autoani vanteet solmussa takaisin..

Vierailija
15/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole autoa, mutta jos olisi, toisille lainaisin helpommin kuin toisille. Ihmisen luonne vaikuttaa.

En luottaisi autoa sellaisille ihmisille, jolla on tapana juoda ja "pitää hauskaa" välittämättä seurauksista ja jotka ei ole ennenkään olleet ikinä mistään mokasta pahoillaan vaan suhtautuu kaikkeen "älä jaksa saarnata" -tyylillä.

Sellaiselle lainaisin, joka ottaa aina muut huomioon. Esim. jos on käynyt mulla kylässä ja siivoaa aina omat jälkensä, luottaisin tällaiselle ihmiselle auton lainaan, mutta sellaiselle joka lähtee joka kerta jättäen sotkun perässään, en luottaisi.

Riippuu tietysti kokonaisuudesta, mutta nämä oli esimerkkejä siitä, minkä perusteella arvioisin miten tuo ihminen kohtelisi autoani ja käsittelisi mahdolliset vahingot.

Vierailija
16/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi. Voisin kyllä muuten, mutta vakuutus ei ole voimassa kuin nimetyillä kuskeilla. Jos joku tarvitsee ehdottomasti juuri minun autoani, niin sitten lähden kuskiksi itse, jos se on mahdollista.

Vierailija
17/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielelläni kellekään, mutta oikeessa tarpeessa läheisille sukulaisille ja ystäville kyllä.

Vierailija
18/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalleni lainaan aina kun hän pyytää ja jos en itse silloin tarvitse. Usein ollaan myös käyty porukalla hoitamassa molempien talouden ostokset ja asiat.

Poika osaa ajaa hyvin ja palauttaa auton aina tankattuna ja vähintään yhtä siistinä kuin auto oli noudettaessa.

Vierailija
19/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa.

Ketuttaa tyypit, jotka kehuskelee kuinka pärjää ilman autoa ja säästää rahaa, mutta jo seuraavassa hetkessä ovatkin lainaamassa autoa tai pummaamassa kyytiä.

Vierailija
20/22 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lainaisi, autossa on niin paljon hienoa elektroniikkaa ja herkkuja, ettei sillä osaa monikaan ajaa.

Lisäksi se on niin sairaan nopeakin..

=D joo niinkai... sit sä heräsit!