Ovatko eläinaktivistit oikeasti kasviksia?
Kommentit (11)
Mikä siinä asiassa on niin vaikea hyväksyä, että kalat todella ovat tuntevia ja ajatteleviakin olentoja? Ihan puolueettomat tutkimuksetkin tämän ovat osoittaneet.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/529015-vihreat-huolissaan-hyo…
Vihreät ovat myös huolissaan hyönteisten syönnistä kun ne ovat liian älykkäitä.
onko kaikilla kaloilla identiteetti myös muikuilla? jos kaikkien kalojen annettaisiin elää eikä niitä pyydystettäisi ollenkaan,, olisiko meri täynnä kaloja ja happi menisi kunnes kuolleita miljardeja kaloja kelluisi rannalla? tai voitaisko kaloja kouluttaa etteivät tapa toisiaankaan? onko hauki kalojen murhamies?
vihreät ovat huolissaan myös kukkien syömisestä, koska kukilla on tunteet, kohta mitään ei saisi syödä. ainoa mistä vihreät eivät ole huolissaan on mu--sulmaanien tuomisesta Suomeen,koska antaa kaikkien kukkien kukkkia vaan, paitsi kristittyjen, koska kristityt ovat vihollinen samoin Isr-ael
"kaikkien muiden kukkien syömistä kannattaa välttää, paitsi hampun. Kukilla on tunteet, hampulla ei."
- Vihreiden puheenjohtaja Kaali Viherjuurikas
Pottuja.
No mutta jokainen kala pitäisi todellakin lopettaa heti kalastuksen jälkeen, sen nyt ei pitäisi olla ongelma kenellekään.
AndymcCoys kirjoitti:
jos kaikkien kalojen annettaisiin elää eikä niitä pyydystettäisi ollenkaan,, olisiko meri täynnä kaloja ja happi menisi kunnes kuolleita miljardeja kaloja kelluisi rannalla? tai voitaisko kaloja kouluttaa etteivät tapa toisiaankaan? onko hauki kalojen murhamies?
Meret ja kalat ovat pärjänneet aivan mainiosti omalla painollaan ennen ihmistä. Ihminen se loinen on tässäkin tapauksessa. Liikakalastus varmistaa sen, että kalakannat eivät ehdi uusiutua. Pahimmillaan liikakalastus voi johtaa kalakantojen häviämiseen ja lajien sukupuuttoon. Nykyisen liikakalastuksen syynä ovat kalan suuri kysyntä ja nykyaikaiset pyyntimenetelmät: suurilla, tehokkailla kalastusaluksilla kaloja voidaan pyytää hyvin syvältä tiheäsilmäisillä verkoilla, ja kalaparvet voidaan paikantaa kaikuluotaamalla.
Vertaatko oikeasti itseäsi haukeen? Sinulla on vaihtoehto olla syömättä kalaa, hauki ei järkeile tämmöisiä asioita. Kamoon mies, yritä ees.
Jokaisen Suomessa asuvan pitää tajuta, että täältä saatavalla ravinnolla ei vegaani elä. Ruoan tuominen on negatiivinen ilmastoteko.
Ehdotan, että kaikki veget muuttavat rehellisyyden nimissä sinne, missä valittu elämäntapa on luontaista eli Aasiaan esim. Siellähän on muutenkin paljon väkeä ja ei tarvisi suomalaisesta nurkkakuntaisuudesta kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen Suomessa asuvan pitää tajuta, että täältä saatavalla ravinnolla ei vegaani elä. Ruoan tuominen on negatiivinen ilmastoteko.
Ehdotan, että kaikki veget muuttavat rehellisyyden nimissä sinne, missä valittu elämäntapa on luontaista eli Aasiaan esim. Siellähän on muutenkin paljon väkeä ja ei tarvisi suomalaisesta nurkkakuntaisuudesta kärsiä.
Ruokaa tuodaan ennen kaikkea niille eläimille. Esim. 80 % Suomeen roudatusta soijasta ei menekään, yllätys yllätys, vegaanien suihin, vaan niiden tuotantoeläinten. Eläintuotanto on se negatiivinen ilmastoteko, sillä on suurempi vaikutus kuin liikenteestä aiheutuvalla päästöllä, vaikka niitä kasviksia tuotaisiin rahtilaivakaupalla Suomeen, silti eläintuotannon päästöjä ei pysty päihittämään.
Et sillai.
miksi kalat ja ilmasto pitäisi edes pelastaa tai eläimet?
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
Ilm. 21:1
Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
Ilm. 21:2
Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
haluasitko sinä Andy eläinaktivistin vaimoksi?vegaanius pitää laihassa kunnossa mutta sinähän olet muutenkin.
itse syön särkkeä, se kasvattaa järkeä