Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko ihmisten elämä onnellisempaa vuosina 1996-2000 kuin nykyään?

Vierailija
17.05.2018 |

Olin itse niin pieni lapsi silloin, etten muista/tiedä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ihan silloin. Sanoisin, että nousukauden lopulla 2000-2008, oli onnellista aikaa. Nokia oli maailman arvokkain yhtiö ja Suomessa käytännössä täystyöllisyys. Sitten tuli 2008 lama ja romahdus, jonka jälkeen alkoi rumat YT:t lähes joka firmassa. Työttömyyttä, lomautuksia jne. Ehkä nyt vasta, 10 vuotta myöhemmin tilanne alkaa korjaantua. Ysärillä kummitteli vielä 90-l. alun rankka lama.

Vierailija
2/14 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Minä ainakin olen nyt 100 kertaa onnellisempi  kuin noina vuosina.

Vierailija
4/14 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-2010 oli hyvää aikaa. Nyt ollaan huonompaan suuntaan menossa. 

Vierailija
5/14 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei ollut tätä älytöntä somehömppää, missä huomiota kaipaavat esittelevät itseään ja erinomaisia mielipiteitään.

Vierailija
6/14 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Olin silloin 21-25-vuotias, nettiä ei käytetty niin paljon kuin nykyään, miehet oli vielä komeita eikä mitään metroseksuaaleja.

Vierailija
7/14 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somettomuus, vähäisempi netin käyttö,kännykkä ei ollut kasvanut käteen kiinni niin monella jne oli kyllä ehdottomia hyviä puolia.

Vierailija
8/14 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1999 oli ainakin hienoa aikaa 2001 oli vielä markat käytössä hyvää aikaa oli

Vierailija
9/14 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että ihan silloin. Sanoisin, että nousukauden lopulla 2000-2008, oli onnellista aikaa. Nokia oli maailman arvokkain yhtiö ja Suomessa käytännössä täystyöllisyys. Sitten tuli 2008 lama ja romahdus, jonka jälkeen alkoi rumat YT:t lähes joka firmassa. Työttömyyttä, lomautuksia jne. Ehkä nyt vasta, 10 vuotta myöhemmin tilanne alkaa korjaantua. Ysärillä kummitteli vielä 90-l. alun rankka lama.

Jatkan vielä: Silloin akateeminen koulutus tarkoitti sitä, että Nokialle pääsi töihin. Tiedän muutamia bioteknikoita, jotka palkattiin Nokialle tuotekehitykseen. Kaikkien panosta tavittiin ja tuntui, että nyt menee kaikilla hyvin.

Paljon ihmisiä muutti isoihin uusiin omakotitaloihin. Puhuttiin Nurmijärvi-ilmiöstä. Perheillä oli varaa, tilaa ja vapaa-aikaa.

Kaikki kuitenkin muuttui nopeasti huonommaksi 2008. Firmoja meni nurin, isojakin toimijoita lopetti (ml. Nokia). Entinen suomen ylpeys on muisto vain.

Vierailija
10/14 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti oli silloin vielä uusi asia, ja sen tulo täydensi ja helpotti elämää monella tavalla. Mutta ei vielä eletty netin ehdoilla. Esim. henkilökohtaista palvelua sai vielä vanhaan tapaan pankissa, Kelassa jne. Internetin negatiivisia vaikutuksia ei vielä silloin oikeastaan ollut tai tiedetty, eli siltä osin se oli ainakin innostavampaa ja optimistisempaa aikaa.

Vierailija
11/14 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

96-99 oli mahtavia grungevuosia eli musa oli ainakin parempaa. Myös ihmisiin tutustuminen oli jotenkin ihanasti naiivimpaa, tultiin treffeille kun ei niitä voinut peruakaan. Toki silloinkin tehtiin ohareita mutta harvemmin.

Monet tuolloin tutustuneet parit ovat vieläkin yhdessä koska ei oltu vielä niin kertakäyttöisiä. Kauneusihanne ei ollut myöskään mikään duckface pyllysortsi.

Mutta 2010 oli jo tätä samaa kuin nytkin.

Vierailija
12/14 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut. Minä ainakin olen nyt 100 kertaa onnellisempi  kuin noina vuosina.

Varsin 2010-lukulainen vastaus. Kyse oli otsikon mukaisesti "ihmisten elämästä", ei vain sinun elämästäsi.

Vierailija
13/14 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin oli! Nuo ovat ehkä koko ihmiskunnan historian onnellisimmat vuodet. Eli kokonaiset 18 vuotta on ollut jo yhtä paskaa ja jyrkkenevää alamäkeä.

Vierailija
14/14 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun loppu oli parasta aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän