Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4v tyttö luuli että päiväkodin tädit asuu päiväkodissa

Vierailija
16.05.2018 |

mitä lie kotona puhuttu asiasta. Sanoin tytölle että lähdemme kotiin kun kaikki lapset on haettu, hän oli ihan ihmeissään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kotona ei ole puhuttu asiasta ja tyttö vaan itse olettaa? Miksi heti olet syyttämässä vanhempia kun lapsi puhuu puuta heinää, normaali atuossa iässä?

Vierailija
2/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset keksii kaikenlaisia juttuja ja vielä aika erikoisella logiikalla, tuskin vanhemmat olivat näin hänelle kertoneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mun 4-v poikakin olettaa. Onhan siellä sängyt ja siellä saa ruokaa, joten tottahan siellä asutaan?

Tätini on aikoinaan ollut pph. Yksi lapsista kerran tokaisi, että onneski sinulla Merja ei ole töitä, niin voimme tulla tänne hoitoon kun äiti ja isi menee töihin.

Vierailija
4/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei saisi puhua päiväkodin tädeistä. Se on alentavaa sillä koulutuksella. Pitäisi puhutella nimeltä tai ammattinimikkeellä, kiitos.

Vierailija
5/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vielä mitään. 

Iltapäiväkerhossa ekaluokkalainen luuli, että asumme rakennuksessa. Ihmetteli kovin, kun kuuli, että saamme jopa palkkaa. 

Uskoisin, että nelivuotiaalle täysin tyypillinen uskomus tuo. Jos asiaa ei ole varta vasten kotona/päiväkodissa selitetty, niin oletusarvo pienelle on tämä. 

Vierailija
6/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lapset luulevat noin. Olin itsekin kerran päiväkodissa töissä ja lapset olivat ihan ihmeissään, kun sanoin lähteväni työpäivän jälkeen kotiin. Hauskaa. :D

Vierailija
7/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on suloisia noissa ajatuksissaan.

Multa on moni päiväkotilapseni kysynyt "Missä sä oot töissä"?

Vierailija
8/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mun 4-v poikakin olettaa. Onhan siellä sängyt ja siellä saa ruokaa, joten tottahan siellä asutaan?

Tätini on aikoinaan ollut pph. Yksi lapsista kerran tokaisi, että onneski sinulla Merja ei ole töitä, niin voimme tulla tänne hoitoon kun äiti ja isi menee töihin.

Melkein sama, minulta kerran yksi hoitolapsi kysyi, että miksen minä koskaan käy töissä, niinkuin muut aikuiset. ;)

pph

Vierailija
9/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3-vuotias kysyi kerran kotona, että miksi hän on yölläkin päiväkodissa. 

Olin kovin ihmeissäni, koska käy ihan tavallisesti päiväpäiväkodissa. Haastateltuani selvisi, että luuli yöksi nukkumisaikaa päiväunilla :D Liitti nukkumisen vain yöhön, koska kotona ei pitkään ollut enää nukkunut päivisin. 

Eli lapsila on vaikka mitä olettamuksia, joita ei edes ole tullut ajatelleeksi ja näin ollen ne eivät tule korjatuiksi kuin vasta lapsen puhuessa asiasta. 

Vierailija
10/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ei ehdi enää puhua lastensa kanssa kun pitää räplätä kännykkää.

Vierailija
11/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä lie kotona puhuttu asiasta. Sanoin tytölle että lähdemme kotiin kun kaikki lapset on haettu, hän oli ihan ihmeissään.

Onko ap päiväkodintäti? No eipä sitten ihmetytä kommentti. Ja vielä lasten kanssa tekemisissä. Ei tuon vertaa lapsista ymmärrä. Että olisi kotona puhuttu? Mitä ihmettä. Tietenkin lapsi luulee niin, se on aivan luonnollista. Ärsyttää, että päiväkodintätien ulostulot ovat aina tätä samaa. Kirjoitusvirheitä ja tuon tason kommentteja.

Vierailija
12/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodintädit ovat aina niin täynnä itseään.

Vierailija
13/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää ei saisi puhua päiväkodin tädeistä. Se on alentavaa sillä koulutuksella. Pitäisi puhutella nimeltä tai ammattinimikkeellä, kiitos.

Buu! He ovat päiväkodin tätejä. Sillä selvä.

Vierailija
14/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa monta ihmeellistä asiaa..

Vierailija
15/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet aikuisetkin luulevat, että myyjät asuvat kaupoissa.

Vierailija
16/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein sama, minulta kerran yksi hoitolapsi kysyi, että miksen minä koskaan käy töissä, niinkuin muut aikuiset. ;)

pph

Minulta myös useampi lapsi kysynyt miksi en käy töissä. Ei ole käynyt mielessäkään, että vanhemmat olisi sellaista lapselle puhuneet. Eivät lapset sitä ilmettään kysele. Ollaan sitten aina keskusteltu, että minun työ on hoitaa lapsia omassa kodissani.

T.pph

Vierailija
17/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin "täti" ei ymmärrä tuon enempää lasten ajatusmaailmasta? Ei se lapsi tiedä, jos sille ei kerro.

Vierailija
18/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on päiväkodin täti, niin olen kyllä aika järkyttynyt. Etkö ymmärrä mitään lapsista? Toihan on ihan normaalia lapsen logiikkaa. Ja kuulostaa siltä, että lapsen kommentin vuoksi loukkaannuit yhtäkkiä hänen vanhemmilleen?!?!? Oletko hieman herkkähipiäinen?! Etsi uusi ammatti tai yritä edes joskus nähdä maailma lapsen silmin, ehkä opit ymmärtämään heitä hieman paremmin. Ja kasvata itsetuntoas.

Vierailija
19/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään suositellaan, että lapset opetetaan sanomaan "varhaiskasvatuksen maisteri" eikä "täti".