Lihavat eivät laihduta siksi koska
Kommentit (21)
Mä tiedän kyllä. Se, mitä en tiedä, on että kuinka päästä eroon syömishäiriöstä. Psyykkinen puoli on paljon haasteellisempaa, kuin opetella ravitsemustiedettä
ja hifistelevät nippelitiedot mikroineen,makroineen ym. järkevään, terveelliseen syömiseen.
Se psyykkinen puoli minut lihottaa.
Tiedän hyvin miten se tehdään. Salilla kolmena päivänä ja uimassa kahtena päivänä viikossa. Kunnon yöunet. Ruuan valmistukseen ja suunnitteluun varattu aikaa.
Olin lapseton.
Kahden pienen lapsen äitinä univaje, tukivertoston kaikkoaminen sekä miehen tinttailu aiheuttaa sen että ei vaan jaksa
Vierailija kirjoitti:
Ei. Useimmat eivät laihduta, koska laihduttamisesta ei tule mitään lisäarvoa elämään. En ole tähän päivään mennessä ainakaan keksinyt miksi yrittäisin saada nämä 12 ylimääräistä kiloa pois.
Tämä paino on ollut minulla jo parikymmentä vuotta ja en keksi yhtään syytä miksi sille mitään tekisin. No joo, parempi ulkonäkö olisi ehkä, mutta kenen mielestä siitä tulisi parempi ja miksi toisten mielipiteet minua kiinnostaisivat?
Teen keskiraskasta fyysistä työtä, olen täysin terve ja hyvässä kunnossa labrakokeiden ja kuntomittausten mittarillakin ja en ole ikinä edes nuhassa. Mies on, perhe on, ystäviä on, joten mitä iloa olisi laihduttamisesta? :)
No minäpä keksin miksi kannattaisi pudottaa ylimääräiset pois. Viskeraalirasva on todellinen terveysuhka josta kannattaa hankkiutua eroon. Ei itseänikään kiinnosta ajatteleeko joku minun painosta jotain mutta yritänkin pudottaa painoa juuri tuosta terveysnäkökulmasta, ja itsekään en ole ollut kipeä vuosiin, mutta ei se tarkoita että siellä pinnan alla olisi kaikki kunnossa. Sitä viskeraalirasvaa ei nimittäin ulos päin näe.
Läskit on reippaita tehopakkauksia, mitä tämän palstan porsaiden juttuja lukee. Tosielämässä ovat laiskan pulskeita vastuun välttelijöitä, joilla on tekosyy asiaan kuin asiaan.
Lihavalla sentään on mahdollisuus laihtua, mutta joka mänttinä syntyy se mänttinä kuolee.
Eivät osaa jättää turhia herkutteluita pois. Vastahan täällä oli aloitus missä parjattii ravintosuosituksia huonoiksi kun paino ei putoa, mutta vedettiin ylimääräisiä herkkuja suositusten lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Eivät osaa jättää turhia herkutteluita pois. Vastahan täällä oli aloitus missä parjattii ravintosuosituksia huonoiksi kun paino ei putoa, mutta vedettiin ylimääräisiä herkkuja suositusten lisäksi.
Suositusruoka on niin ravinnotonta köyhää ruokaa, että ylimääräisen ruuan syöminen mahdollistuu helposti.
Vierailija kirjoitti:
Lihavalla sentään on mahdollisuus laihtua, mutta joka mänttinä syntyy se mänttinä kuolee.
Ei muuten tuo mänttijuttu pidä paikkaansa. Ihminen voi olla mäntti jossain tilanteessa ja loistaa toisessa. Joku voi syntyä mänttinä, kokea henkisen herätyksen, kasvaa ihmisenä ja alkaa ihanaksi filantroopiksi. Joku toinen taas voi mädäntyä mäntiksi, vaikka on syntynyt epämäbttinä sekä ollut kaikkien kansalaisten suitsutuksen sekä ihailun kohde.
Lihava ei laihduta siksi että lohduttaa itseään ruualla ja kun läskiä tulee lisää niin pitää itseään lohduttaa enemmän. Moni sellainen entinen lihava joka on onnistunut laihtumaan ja pysynyt laihtuneena sanoo tajunneensa kuinka kapea-alaisesti ja itseään huijaten eli lihavana. Selityksiä selitysten perään ja ihan suoranaista valehtelua itselleen mm. siitä miten muut suhtautuvat. Kun puoliso sanoo että sun pitää laihduttaa niin lihava ajattelee että se sanoo vaan noin muttei oikeasti sitä tarkoita. Ja jos naapuri sanoo että oot lihava niin se on vaan kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Lihava ei laihduta siksi että lohduttaa itseään ruualla ja kun läskiä tulee lisää niin pitää itseään lohduttaa enemmän. Moni sellainen entinen lihava joka on onnistunut laihtumaan ja pysynyt laihtuneena sanoo tajunneensa kuinka kapea-alaisesti ja itseään huijaten eli lihavana. Selityksiä selitysten perään ja ihan suoranaista valehtelua itselleen mm. siitä miten muut suhtautuvat. Kun puoliso sanoo että sun pitää laihduttaa niin lihava ajattelee että se sanoo vaan noin muttei oikeasti sitä tarkoita. Ja jos naapuri sanoo että oot lihava niin se on vaan kateellinen.
En minä ainakaan itseäni ole mitenkään huijannut lihavana. Lohtusyöppö olen ollut, mutta en ole tekosyitä keksinyt. Itse olen vapaasta tahdostani ruokaa sisääni mättänyt liikaa.
Muiden suhtautuminen on ollut aina aivan sama. Välit pistin poikki joihinkin, joiden jatkuvaa naljailua en viitsinyt kuunnella. Kun 98 %sesti jutunaiheet menevät mun läskeihin, vaikka mistä muusta puhuttais, tajuaa tyhmempikin, että jotain on pielessä.
Aito ystävä hyväksyy, eikä v*ttuile, vaan tukee ja auttaa tarvittaessa. Naapurit eivät ole kateellisia, vaan vastenmielisiä toisten asioihin tunkeutujia. En itsekään arvostele tai solvaa ketään, miksi kenekään muunkaan pitäis, jos fiksu haluaa olla?
Kyllä nyt sitten olisi meikäläiselle kysyntää. T: 48 kiloa laihduttanut
Tuli tässä männä päivänä mieleen, ettei satunnainen ohikulkija voi mitenkään tietää, onko vastaantuleva lihava laihdutuskuurilla ja ehkä jo onnistunut pudottamaan vaikka kuinka paljon painoa. Laihdutuskuurithan tietysti lopulta vain lisäävät painoa, mutta siis aloittanut elämänmuutoksen. On aika veemäistä olla ylpeä itsestään hyvin alkaneen painonpudotuksen takia ja sitten joko kuulla suoria kommentteja tuntemattomilta tai olla halveksivan tuijotuksen kohteena. Joo ei pitäisi lihoa alunperinkään, mutta melkein kenelle tahansa voi niin käydä jos jonkinlaisesta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin,ihan normaalilla ruualla voi lihoa. Ei vaadi sipsejä,karkkeja,limsoja jne. Toisekseen,on suhteellista,mikä kellekin on "turhaa herkuttelua". Joku syö pari pullaa viikossa ja karkkipussin viikonloppuna ja on ylipainoinen. Toinen syö roskaruokaa useamman kerran viikossa,karkkeja lähes jokapäivä,limsaa päivittäin,aina ruuan kanssa jälkiruuan ja on hoikka. Painon kertymiseen vaikuttaa syötyjen kaloreiden lisäksi myös mm.ihmisen geenit ja suoliston bakteerifloora.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin,ihan normaalilla ruualla voi lihoa. Ei vaadi sipsejä,karkkeja,limsoja jne. Toisekseen,on suhteellista,mikä kellekin on "turhaa herkuttelua". Joku syö pari pullaa viikossa ja karkkipussin viikonloppuna ja on ylipainoinen. Toinen syö roskaruokaa useamman kerran viikossa,karkkeja lähes jokapäivä,limsaa päivittäin,aina ruuan kanssa jälkiruuan ja on hoikka. Painon kertymiseen vaikuttaa syötyjen kaloreiden lisäksi myös mm.ihmisen geenit ja suoliston bakteerifloora.
Näin. Mutta nämä totuudet eivät pönkitä ap:n ja kumppaneiden itsetuntoa, joten ne on aina ne "sipsit, hampparit, ranut, majoneesit ja kaikki muu kaloripitoinen ja rasvainen sapuska", mitä lihava syö :D
Eivätkä ylipainoiset käy töissäkään tietenkään, eivätkä peseydy tai pukeudu, ja ainoa liike päivässä on sohvalla tapahtuva kyljen kääntäminen ja tietenkin jääkaapilla käynti.
Jotkut saavat tyydytyksensä näistä sadoista lihava-aloituksista. Nooh, parempi tämäkin addiktio, kuin syöminen. Eihän näitä ole pakko noteerata, vaan antaa heidän jankuttaa samaa, kun eivät näytä millään saavan tarpeekseen, edes tutkimustuloksia eivät usko, eivätkä lihavien kirjoituksia. Vakava ongelma. :D Psykiatrilla töitä.
Hyvä pointti tuo -haukutaan tuntematonta lihavaa, vaikka tämä olisi jo pudottanut reilusti painoa tekemällä elämärempan tai saanut aikaiseksi käydä lihavuusleikkauksessa vuosien kamppailun jälkeen-. Joillekin tämä parjaaminen on sairas hupi. Mielen sairaus on sekin vaikea ja aika yleinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi syödä myös terveellistä ruokaa mutta liikaa kulutuksensa nähden.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän kyllä. Se, mitä en tiedä, on että kuinka päästä eroon syömishäiriöstä. Psyykkinen puoli on paljon haasteellisempaa, kuin opetella ravitsemustiedettä
ja hifistelevät nippelitiedot mikroineen,makroineen ym. järkevään, terveelliseen syömiseen.Se psyykkinen puoli minut lihottaa.
Ravitsemustiede tuntuu aika rankalta väitteeltä jos puhutaan ihan puhtaasti vain ravitsemuksen perusteiden ymmärtämisestä matkalla kohti oikeaa ruokavaliota.
Osa ihmisistä harjoittaa "ideologista ruokavaliota" ymmärtämättä täysin mitä oma elimistö tarvitsee. Heillekään ei olisi pahitteeksi ymmärtää perusasioita.
Liian usein tuo psyykkisen puolen aiheuttama syömishäiriö (ylensyöminen) johtuu korkeahiilihydraattisesta ruokavaliosta joka ei tuo kylläisyyden tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi syödä myös terveellistä ruokaa mutta liikaa kulutuksensa nähden.
Jos ihminen ottaa rasvoja ja proteiineja mukaan ruuokavalioonsa, niin ongelma ylensyönnistä helpottaa koska noilla saadaan helpommin kylläisyyden tunne.
Läskit eivät laihduta, koska se on vaikeaa ja vaatii uhrauksia. Ei se sen monimutkaisempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten tuo mänttijuttu pidä paikkaansa. Ihminen voi olla mäntti jossain tilanteessa ja loistaa toisessa. Joku voi syntyä mänttinä, kokea henkisen herätyksen, kasvaa ihmisenä ja alkaa ihanaksi filantroopiksi. Joku toinen taas voi mädäntyä mäntiksi, vaikka on syntynyt epämäbttinä sekä ollut kaikkien kansalaisten suitsutuksen sekä ihailun kohde.
Mä painoin parikymppisenä 49 km. En todellakaan ollut kovin fiksu silloin. Nyt painan 83 kg. Ja olen paljon fiksumpi ja onnellisempi.
Voisi melkein luulla, että lihomisen myötä tuli järkeä päähän :D.
Ei. Useimmat eivät laihduta, koska laihduttamisesta ei tule mitään lisäarvoa elämään. En ole tähän päivään mennessä ainakaan keksinyt miksi yrittäisin saada nämä 12 ylimääräistä kiloa pois.
Tämä paino on ollut minulla jo parikymmentä vuotta ja en keksi yhtään syytä miksi sille mitään tekisin. No joo, parempi ulkonäkö olisi ehkä, mutta kenen mielestä siitä tulisi parempi ja miksi toisten mielipiteet minua kiinnostaisivat?
Teen keskiraskasta fyysistä työtä, olen täysin terve ja hyvässä kunnossa labrakokeiden ja kuntomittausten mittarillakin ja en ole ikinä edes nuhassa. Mies on, perhe on, ystäviä on, joten mitä iloa olisi laihduttamisesta? :)