Pelkään että joudun sektioon :(
Vauvan painoarvio laskettuna aikana on kuulemma n. 5000 g, eikä välttämättä mahdu tulemaan alakautta. EN halua sektiota enkä uskaltaisi mennä sellaiseen :(( Miten sanoa lääkäreille, että haluan synnyttää ehdottomasti alakautta? Kaksi alatiesynnytystä takana, mutta pienempiä vauvoja (3200 g ja 3800 g).
Kommentit (12)
Ei todellakaan mikään piece of cake.
Parantuminen on yksilöllistä. Minut leikattiin aamulla, illalla nostettiin kävelemään. Haavaa " huomaamatta" olin jo muutaman päivän päästä ihan normaalisti. Jatkossakin leikkaukseen. Henk. koht. ei jäänyt " pahaa makua" .
mm. toisella tulehtui se haava ja toinen ei voinut nostella vauvaa moneen viikkoon. Pelottaa vain :((
t. ap
millaisia painoarvioita olet saanut ja millä viikoilla?
Eikö käynnistystä ehdotettu?
Tai siis pitäis käynnistää liian aikaisilla viikoilla jotta siitä olisi mitään hyötyä.
Minulle sanottiin että rv 37+ katsotaan käynnistetäänkö. Miten niin liian aikaisilla viikoilla pitäisi käynnistää, että hyötyä?
t 9
TYKSin mielestä alle 5-kiloinen vauva on normaalikokoinen, eivätkä suostuneet tekemään mitään, ennen kuin 42 viikkoa on täynnä.
Lapsi syntyi sektiolla rv 42+0 epäonnistuneen käynnistyksen jälkeen. Painoa vauvalla oli 4980 g eli normaalikokoinenhan tuo...
Leikkaushaava tulehtui, kuten mulla kaikki muutkin leikkaushaavat tekevät, mutta oli huomattavasti helpompi kuin esim. ensimmäinen sektio.
Voi sujua ihan hyvin, älä stressaa ja pelkää etukäteen. Kuitenkin on kysymys asiasta, jolle et välttämättä voi yhtään mitään.
jotain 3200g. Tasaisella kasvulla kuulemma (200 g viikossa) tulis aika jättivauva :( Ainakin tämä minun lääkärini sanoi ettei ole mitään hyötyä käynnistää, riskit suuremmat kuin hyödyt, mieluummin suunniteltu sektio rv 38 jälkeen.
kuin että alatiesynnytystä yritetään ja jotain menee pieleen. Lääkärit ajattelevat sinun ja lapsesi parasta.
Yhtä hienoja kokemuksia kaikki! Kivutta ei onnistu mikään, alatiesynnytyksessä kivut ensin ja sektiossa jälkeen ; )
Toipuminen sektiosta oli kuitenkin nopeampaa ja helpompaa kuin
luulin.
Tsemppiä. Älä turhaan murehdi asioita, joita et voi muuttaa.
eli vähän vähemmän kuin sinulla. Lieneekö syy käynnistysmahdollisuuteen sitten siinä?
Tsemppiä ap, toivotaan vielä että vauvat tulevat itsestään ajoissa ulos!!
t 9
etkä ole lastasi synnyttänyt.