G: Minkä maalaisen kanssa et ikinä menisi naimisiin?
Kommentit (24)
En halua ikinä edes matkustaa kyseisiin paikkoihin (suurimpaan osaan, hienoisia poikkeiksia noissakin). En pysty ymmärtämään niiden kultturia/perinteitä7uskontoa/uskomuksia jo pelkästään siltä pohjalta miten kohtelevat eläimiä. Eläimiä tapetaan ja kidutetaan, jotta heppi seisois paremmin ja kestävyys kasvaa jne. YÖK! YÖK! Pitäisi hävittää kaikki tältä maapallolta.
Algerialaisista ja marokkolaisista on taas Pariisin reissuista niin huonoja kokemuksia. Hulluja raiskaajia.
Vierailija:
Pitäisi hävittää kaikki tältä maapallolta.
Vierailija:
Pitäisi hävittää kaikki tältä maapallolta.
En tosin näe että eläisin elämäni buddhalaisenkaan kanssa, mutta en pidä sitä aivan yhtä mahdottomana kuin muslimia.
Buddhalainenhan on ateisti, muslimi sentään uskoo samaan Jumalaan.
Vierailija:
En tosin näe että eläisin elämäni buddhalaisenkaan kanssa, mutta en pidä sitä aivan yhtä mahdottomana kuin muslimia.
Ja toinen on sitten nämä pikkuruiset kiinalaiset yms. heiveröiset miehet - ei minun makuuni. Ja en kyllä yhtään pidä lähi-idän muslimeistakaan, koska ovat useat niin kamalan fundamentalisteja ja muutenkin omaavat todella vahvoja mielipiteitä elämästä, jotka taas poikkeavat omistani oleellisesti. Eivät toki kaikki, mutta kun nyt jokin raja pitää vetää yleistämisen ja solidaarisuuden välille että ylipäänsä pystyy mielipiteensä esittämään....
Olen naimisissa albanialaisen miehen kanssa, joten ulkomaalainen mies ei ole minulle nou-nou, mutta kaikenlaiset ihmiset kaikista maailmankolkista eivät vain iske. Miehessäni oli tuttuutta ja turvallisuutta - eurooppalainen ihminen, jonka tavoissa ole suuria eroja omiini ja ateistikin on, joten uskonto ei ole kompastuskivi...
Mä en haluaisi lapsia tai naimisiin saati muutakaan yhteiselämää islaminuskoisen miehen kanssa.
En hyväksy islaminuskoon liittyviä monia tapoja ja sääntöjä, ja minusta on sulaa hulluutta tehdä niinkuin niin monet suomalaisnaiset että tuovat Turkin matkalta mukanaan Suomeen työttömän kalastajan, menevät naimisiin ja alkavat tehtailemaan niiden kanssa lapsia.
Sit ihmetellään silmä mustana että missäs se mies on kun istuu päivät jossain kahviloissa turkkilais-serkkujensa kanssa....
En vaan yksinkertaisesti voi hyväksyä kulttuureja, joissa täysin turhan takia tuotetaan täysin turhaa kärsimystä eläimille (nyljetään elävältä jne.) ja vielä nautitaan siitä. Minusta näiden kulttuurien edustajat ansaitsisivat itse saman kohtalon.
Eiköhän jokainen saa mennä tai olla menemättä naimisiin kenen kanssa vaan?!
Se, että välttää menemästä naimisiin muslimin kanssa ei ole rasismia tai ennakkoluuloa vaan tervettä itsesuojeluvaiston käyttöä.
Tunnen läheisesti NIIN monta tapausta suomalaisnainen-muslimimies avioliitoista että ei tarvii paljon miettiä mitä tuohon ap:n kysymykseen vastaisin. Yksikään tällainen tietämäni avo/avioliitto ei ole kestänyt.
Mutta sehän ei ole muslimien syy vaan sen naisen joka tämän virheen tekee!
jokainen näiden kulttuurien edustaja on syyllinen näihin tekoihin? Myös lapset ja vauvat ja kasvissyöjät yms.?
Vierailija:
En vaan yksinkertaisesti voi hyväksyä kulttuureja, joissa täysin turhan takia tuotetaan täysin turhaa kärsimystä eläimille (nyljetään elävältä jne.) ja vielä nautitaan siitä. Minusta näiden kulttuurien edustajat ansaitsisivat itse saman kohtalon.
eri maata.
Vierailija:
...ja hyvin ovat kasvaneet uskomuksiinsa/kulttuuriinsa.
Tottakai sielläkin varmasti löytyy ihmisiä, jotka eivät näitä hyväksy, mutta nämä vanhat tavat/uskomukset ovat hyvin sitkeässä ja syvällä kuitenkin.
olisit valmis tappamaan miljoonia vastasyntyneitä, pieniä vauvoja ja lapsia koska he kuuluvat väärään kulttuuriin?
voisi olla helpompi elellä. Lasken tästä pois Ranskan lähiöissä kasvaneet muslimit, esimerkiksi.
Mieheni on todella uskonnollinen, mutta so what? Itsekin olen uskossa, mutta en yhtä kiihkeästi. Pointti on siinä, että suvaitsee toisiaan. Ei saa vetää överiksi - kumpikaan.
Miten se liittyy siihen, että muitten olisi " pakko" mennä naimisiin muslimien kanssa?
Itse tiedän, etten pystyisi. Tunnen muslimeja, heitä asuu kotimaassanikin runsaasti, suvaitsen kyllä olemassaolonsa (niin kauan kun hekin suvaitsevat minut), mutta en ikinä maailmassa naisi muslimia. Eikä kyllä kukaan itseään kunnioittava muslimi naisi muuten minuakaan - minähän tomerasti kasvatan lapsistanikin kristittyjä, ja auta armias kukaan ei tule mun poikani pippeliä silpomaan.
eikä mulle kelpaa hindukaan, jehovantodistajasta puhumattakaan, lestadiolaiseksi en käänny mistään hinnasta, muutkin uskonnot ovat kauhistus... Ja vain siksi, että uskonnon varjolla alistetaan muita. Kiitos ei!