Koulukiusaaja Sampo Kaulasta ylistetään
Voitti kilpailun ja lahjoittaa kertomansa mukaan voiton Hope ry:lle. Kiitos siitä. Haluaa antaa mahdollisuuden lapsille ja nuorille parempaan elämään ja tulevaisuuteen. Tehdä jotain hyvää. Miten hyvin nyt voivat kiusaamasi ja kovistelevasi henkilöt? Kuinka paljon välität heidän jaksamisestaan? Paljonko sinne annat rahaa tai aikaasi?
Kommentit (16)
Ja ihmisethän eivät toki muutu. Lapset ovat vielä aivan kehittämättömiä ja useimmat kasvavat siitä yli ja tajuavat tekojensa seurauksia. Yritä sinäkin päästä eteenpäin raukkamaisen puskahuutelun sijaan. Ja onpa noita kiusaamisen kokijoitakintavannut, joiden mielestä jo omissa ajatuksissa oleminen on kiusaamista.
Menneitä ei voi muuttaa, mutta ei ne menneet myöskään määritä ihmistä koko hänen loppuelämänsä ajan. Eivätkä todellakaan vie arvoa hyväntekeväisyydeltä, kuten ap koulukiusattuna reppanana kuvittelee.
Vierailija kirjoitti:
Menneitä ei voi muuttaa, mutta ei ne menneet myöskään määritä ihmistä koko hänen loppuelämänsä ajan. Eivätkä todellakaan vie arvoa hyväntekeväisyydeltä, kuten ap koulukiusattuna reppanana kuvittelee.
Luulen että hyväntekeväisyyden taustalla oli tarkoitus kiillottaa omaa kuvaa. Olisi jäänyt katsojille huono kuva Kaulasesta jos olisi pitänyt rahat itse.
Jospa Kaulanen kommentoisi kiusaamisiaan. Mielenkiinnolla odotan.
Minua kiusasi opettajaperheen tytär, joten opettajani ei uskonut, että tämä tytär voisi tehdä jotain sellaista. Odotan näkeväni hänet joskus keskustellakseni asiasta. Nyt aikuisena olen saanut tietää, että hänen isänsä oli alkoholisti, joka joi työpaikkansa. Se ei kuitenkaan olisi oikeuttanut tytärtä toimimaan, kuten hän toimi.
Anteeksi en ole voinut antaa, mutta kironnut hänet olen.
Entä sitten jos hän on joskus ollut koulukiusaaja? Eiköhän ole siitä jo kasvanut ja oppinut.
"Sampo Kaulanen on kertonut julkisuudessa, kuinka alkoholi ja lääkkeet koukuttivat häntä silloin, kun hänen isoisänsä perustama kauppa oli laajennuksen jälkeen taloudellisissa vaikeuksissa.
Koulussakin oli vaikeuksia. Opiskelu ei koskaan maittanut. Sampon oli vaikeuksia saada yläasteen päästötodistus, koska matematiikasta oli nelonen. Äidin toiveesta hän lähti aikuistumaan lukioon, jossa hakkasi päätään seinään kolme vuotta saamatta päästö- tai ylioppilastodistusta.
- Jo yläasteella mietin, olenko pöljä, kun en opi mitään. Koulussa sluibailin lintsaamalla ja lunttaamalla yläasteen jälkeen.
Itsetunto oli heikko ja poika ujo. Paha olo ja epävarmuus purkautuvat ikävällä tavalla.
- Purin turhautumistani koulukiusaamiseen. Se tuntui itsestänikin pahalta, mutta kiusaajan muurin takana oli paljon helpompi olla."
IL
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten jos hän on joskus ollut koulukiusaaja? Eiköhän ole siitä jo kasvanut ja oppinut.
Kerran kiusaaja, aina kiusaaja. Tuon huomaa jopa työpaikoillakin.
Sampo Kaulanen on tyypillinen psykopaatti. Alholi, lääkkeet, käytöshäiriöt.. ovat juuri tyypillisiä psykopatian oireita.
Tunnustaa sentään olleensa kiusaaja. Itseäni hivenen ärsyttää kun omat koulukaverit, jotka tiedän kiusaajiksi, jakelevat jotain kiusaamisenvastaisia juttuja FB:ssä,, kauhistelevat jos jossain koulussa on paljastunut kiusaamista yms. Varmaan on huono omatunto taustalla mutta rehellisempää olisi kertoa että itsekin olisivat kiusaajia, eikä olla olevinaan "toisella puolella". Joskus tekisi mieli kommentoida niiihin juttuihin jotain muistuttaen mitä itse tekivät.
Vierailija kirjoitti:
Poikia ja miehiä hyysätään ja paapotaan. Ei ketään naispuolista koulukiusaajaa ylistettäisi tuolla tavalla.
Minkähän takia mutten poikakiusaajien uhrit siirretään toiseen kouluun, mutta tyttökiusaajat erotetaan koulusta?
Tää on muuten hyvä kysymys. Mun lapsen luokalla oli kaksi kiusaajaa, toinen tyttö ja toinen poika, jälkimmäinen oli pahempi, sekä fyysistä että henkistä kiusaamista. Tyttö siirrettiin pienryhmään "tarkkikselle", poika saa jatkaa kiusaamista entiseen tapaan.
Sampo voisi pyytää suoraan anteeksi niiltä joita kiusasi.
Onko se tyyppi, josta on vauvankin sivuilla juttua?
Vierailija kirjoitti:
"Sampo Kaulanen on kertonut julkisuudessa, kuinka alkoholi ja lääkkeet koukuttivat häntä silloin, kun hänen isoisänsä perustama kauppa oli laajennuksen jälkeen taloudellisissa vaikeuksissa.
Koulussakin oli vaikeuksia. Opiskelu ei koskaan maittanut. Sampon oli vaikeuksia saada yläasteen päästötodistus, koska matematiikasta oli nelonen. Äidin toiveesta hän lähti aikuistumaan lukioon, jossa hakkasi päätään seinään kolme vuotta saamatta päästö- tai ylioppilastodistusta.
- Jo yläasteella mietin, olenko pöljä, kun en opi mitään. Koulussa sluibailin lintsaamalla ja lunttaamalla yläasteen jälkeen.
Itsetunto oli heikko ja poika ujo. Paha olo ja epävarmuus purkautuvat ikävällä tavalla.
- Purin turhautumistani koulukiusaamiseen. Se tuntui itsestänikin pahalta, mutta kiusaajan muurin takana oli paljon helpompi olla."
IL
Tuossahan koko kansan Sampo luettelee ne tärkeimmät ominaisuudet, joita Perusuomalaisten ehdokkaalta vaaleissa kaivataan. Onkohan Sampolla suunnitelmissa näyttävä ura politiikassa.
Kyllä minulla menee maku tyypistä, jos kuulen että on ollut koulukiusaaja. Empaattinen lapsi/nuori ei kiusaa. Sosiopaattiset piirteet on olemassa jo nuorena, ei ne yhtäkkiä putkahda aikuisena. Puhun yleisellä tasolla, en Samposta, joka sanoi että kiusaaminen tuntui pahalta
Luuletko että kaikki menestyneet ihmiset ovat hyviä ja mukavia? Menestys vaatii usein kyynärpäätaktiikkaa.