Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä idea tuossa pääsykoeuudistuksessa on?

Vierailija
14.05.2018 |

Että kuukausi täytyy päntätä taukoamatta?

Ja että nyt täytyy lukiota käydä sellaisella mentaliteetilla, että se yo-todistus tosissaan merkkaa nyt sitten kaiken? Epäonnistumiselle ei ole sijaa... Onneksi olen sen koulun jo käynyt.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin osuvasti joku on kirjoittanut, että nyt LUKIOSTA ollaan tekemässä kolmivuotista pääsykoetta.

Sitä yritin sanoiksi saada.

Vierailija
2/6 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan että minä syrjäydyn ja elän tuilla. En keksi muuta.

M18

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, poistetaan pääsykokeet, koska 2kk stressi heti ylppärien perään on liikaa kullannupuille. 3 vuoden stressi sen sijaan ei satuta...

Ja mitä käy sille, että lukio on nimenomaan miettimisaikaa monille? Siis kun tämän myötähän pitää alusta asti tietää yhä useammalle alalle, mitä kirjoittaa? Itse päätin vasta abivuoden joulun jälkeen, minne haluan hakea. Ja voin kertoa, etten ollut kirjoittamassa tai lukenut yhtäkään ainetta, joista alalla olisi hyötynyt, jos viittä kieltä ei lasketa. Mutta sellaista systeemiä tuskin tehdään mihinkään, että vain kielillä voi hakea. Niin minä sain todistuspisteet omana vuonna, koska mitään muuta en kirjoittanut (0 reaalia ja lyhyt matikka).

Vierailija
4/6 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että se on juurikin sitä miettimisaikaa.

Vierailija
5/6 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te puhutte?

Vierailija
6/6 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite on se, että nuoret opiskelisivat itselleen aiemmin ammatin ja päätyisivät veronmaksajiksi eikä esimerkiksi hanttihommien ja kouluihin hakemisen kierteeseen niin että vuodet vierii eikä ole ammattia tai toimeentuloa. Mutta vielä ei ainakaan ole esitetty sitä, kuinka jatkossa haetaan aloille, jotka ovat tähän asti vaatineet soveltuvuuskoetta.