Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja jää eläkkeelle, mitäs sitten?

Vierailija
13.05.2018 |

Olen töissä pienellä työnantajalla. Hän on vähän vanhempi. Meitä on vain kaksi työntekijää ja toinen on nuori suunnittelija, minä yli viiskymppinen. Minulla on kyllä koulutusta ja kokemusta, mutta olen tehnyt aika "vanhanaikaisia" töitä, eikä näitä hirveästi tehdä enää. Toisin sanoen olen rakennuspiirtäjä. Nykyäänhän suunnitelijat piirtävät itse. Olen työn ohessa käynyt insinöörin tutkinnon, mutta olen ollut lojaali työnantajalleni. Muutaman hakemuksen kokeeksi olen laittanut, mutta ei mitään haastattelukutsua. Tämä nuori suunnittelija luultavasti lähtee isommalle työnantajalle heti kun pääsee, on vain hakemassa kokemusta.

Muutin jutusta hieman yksityiskohtia, ettei minua tunnisteta. Mutta pelkään työttömyyttä kuin ruttoa. Tämä paikka oli lottovoitto, sillä pääsin eläkkeelle jääneen piirtäjän tilalle 10 vuotta sitten. Uutta työtä voi olla vaikea saada ja minulla ei ole oikein mitään hyvää osaamista, että voisin saada kannattavan yrityksen perustettua ja markkinointityöt on minulle tosi vaikeita. En vain osaa. Muuten voisin tykätä kyllä olla yrittäjänä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko mallintaa, onko sinulla siihen halua? Suunnittelijat mallintavat osin itse, mutta kysyntää on myös "rakennuspiirtäjille", joilla käsitystä rakenteista. Jos sulla on inssin perustutkinto takana, niin olettaisin sinulla olevan hajua rakenteista, vaikket ole mitoittanut. Jos et ole mallintanut, niin tässä markkinatilanteessa myös työnantajat ovat halukkaita kouluttamaan potentiaalisia osaajia. Käsittäisin siis, että olet rakennusalallla.

Vierailija
2/2 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko mallintaa, onko sinulla siihen halua? Suunnittelijat mallintavat osin itse, mutta kysyntää on myös "rakennuspiirtäjille", joilla käsitystä rakenteista. Jos sulla on inssin perustutkinto takana, niin olettaisin sinulla olevan hajua rakenteista, vaikket ole mitoittanut. Jos et ole mallintanut, niin tässä markkinatilanteessa myös työnantajat ovat halukkaita kouluttamaan potentiaalisia osaajia. Käsittäisin siis, että olet rakennusalallla.

Ja jos olet rakennusalalla, niin alalla ei ole ikäsyrjintää kuten monella muulla, vaan ikä ja työvuodet ovat enemmänkin plussaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi