Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onneton myyjän raakile

16.07.2008 |

Hei!Onko niin ,että vaatteet esim.huutonetissä eivät kesäaikaan kulje.Olen yrittänyt myydä laadukasta,uudenveroista vaatetta (gap,lego,petit patapon,osh kosh jne.) tuloksetta.Vai vaikuttaako se ,että olen alussa myyjän "urallani"? Mielestäni hm ja lindex tyyli liikkuu hyvin,vaikkei hinnasta ainakaan ole tässä tapauksessa kyse :)))

Ja missä ihmeessä myydä kenkiä,jotka ovat uutta vastaavia tai hyviä ja merkkejä esim.Naturino,Kavat jne.

Kirpputorejakin olen kokeillut,mutta huonolla menestyksellä.Onko kellään neuvoa tähän ongelmaan,esim, omakohtaista kokemusta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutiksessa kannattaa hyödyntää näyteikkunatoimintoa, niin eivät vaatteet huku sinne massaan. Ja jos haluaa saada kaikki vaatteet myytyä, vaatepaketti on myös hyvä idea (ja kengät voi laittaa siihen samaan), joskin hinta per vaate helposti jää pienemmäksi kuin yksittäin myytäessä.

Käytetyt kengät ovat kyllä vähän ongelma - esim. itse olen ostanut paljon kirppiksiltä ja huutiksesta, mutta kenkiä en halua käytettyinä (joitain poikkeuksia lukuun ottamatta, tyyliin kumisaappaat).

Vierailija
2/4 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti ainakin itse katson myös myyjän muut kohteet jos jotain mieluista löydän. Laita myös kengät huutikseen, esim Naturinoja liikkuu huutiksessa aika vähän. Hinta vaan kohdalleen, hyviä kuvia ja hyvät kuvaukset mukaan. Itse en suosittele kenkien laittamista vaatepaketteihin, ennemmin tekee sit kenkä paketin erikseen, jos on samankokoisia kenkiä. Mua ainakin ärsyttää kivat vaatepaketit joissa on ihan vääränkokoisia kenkiä.

Toki syksyllä alkaa kauppa ehkä käymään vilkkaammin kun ihmiset siirtyvät enemmän sisätiloihin, mutta kyllä nytkin huutiksessa tavara liikkuu.

Älä luovuta, ei tarvitse kuin pari laatua arvostavaa ostajaa, joiden kanssa koot ja maku täsmää niin kauppa alkaa käymään :)

Niin, ja laita kerralla kaikki mahdolliset samankokoiset vaatteet myyntiin kenkiä myöten. Ihmiset voivat sitten huutaa ja koota "omat pakettinsa" mieluisista vaatteista. Ja joku huomaa aina jonkun kohteen ja sitä kautta löytää tiensä sun muihin kohteisiin, eli kohteet "mainostavat" ikäänkuin myös toisiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuotteessa on hintavaraus, en yleensä edes katso sitä. Koen että hintavarauksellinen tuote on ylihinnoiteltu. Kohtuullinen hinta olisi itsessään niin hyvä houkutin, että hintavarausta ja alhaista aloitushintaa ei tarvittaisi ostajien houkuttelemiseksi. Paketeista sen verran, että jos hinta on vaikka useita kymppejä, niin yksi kuva kaikista vaatteista yhdessä ei houkuta huutamaan. Yhteiskuvasta ei kunnolla näe, millaisia vaatteita pakettiin kuuluu ja ennen kaikkea missä kunnossa ne ovat.

Kenkiä en ole ostanut kuin kerran, koska jotkut myyjät ilmoittavat vain koon, mutta eivät esimerkiksi sisämittoja. Lisäksi niiden postikulut tulevat yleensä liian kalliiksi. Kengän pitäisi olla edullinen (jolloin hinta postikuluineen olisi kohtuullinen), merkiltään ja malliltaan tuttu sekä vähän käytetty.

Vierailija
4/4 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ko vaatteet kiinnostaisivat, jos hyvä kunto ja hinta kohdillaan + tietty koot meidän tarvitsemia. En vain löytänyt sinua :)

En siis ehdi surffaamaan jatkuvasti, mutta silloin tarkistan vakimyyjien kohteet, kun käyn huutiksessa. Vauvalehden kirppiksestä myös hyviä kokemuksia ennen näitä uudistuksia!