Missään netissä ei sanotta että Fazerilassa on "karkkihuone", jossa saa syödä miten paljon haluaa!
Tämä on urbaani myytti. Sinne kun menee kierrokselle saa pari lakritsipatukkaa muistoksi ja siinä kaikki.
Kommentit (26)
Koska sellaista ei ole. Ainakaan enää.
Kyllä se vaan oli siellä kun joskus aikoinaan käytiin luokan kanssa Fazerilla. Siellä oli huone jossa oli erilaisia suklaita niissä irtokarkkilaatikoissa.
Nyt ei puhuta jostain vuodesta 1995.
Siellä nimenomaan on sellainen huone, jossa saa syödä niin paljon kuin haluaa. Mukaan ei saa ottaa.
Kyllä se sieltä vierailukeskuksesta vieläkin löytyy, juuri muutama kuukausi sitten siellä kävin. Okei joo, aikaa syödä niitä herkkuja oli vain 15 minuuttia, mutta kuitenkin. Lahja jonka sai mukaan sen sijaan oli melko köyhä, pieni karkkipussi ja leipää. Mutta en valita, ennen vain oli paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Siellä nimenomaan on sellainen huone, jossa saa syödä niin paljon kuin haluaa. Mukaan ei saa ottaa.
Näyttäkääs netistä lähde tai valokuva! Sitä EI ole.
Ajatelkaa mitä Eric Cartman -tyyppiset nykylapset saavat aikaan 15 minuutissa. Siinä tarvitaan todellakin ambulanssia sen jälkeen.
Oikeesti? Itse olin siellä luokkaretkellä herran vuonna 2003, ja karkkihuone oli kyllä olemassa. Siellä tosin oli vain käärekarkkeja, ei mitään Fazerin parhaimmistoja esillä. Olikohan 10min aikaa riehua siellä. Vain yksi oppilas jaksoi syödä karkkeja koko sen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa mitä Eric Cartman -tyyppiset nykylapset saavat aikaan 15 minuutissa. Siinä tarvitaan todellakin ambulanssia sen jälkeen.
Ai.. mietin juuri paljonko itse pystyisin syömään, jos oikein panostaisin. Olisin paastolla viikon ja sitten tunkisin suuhun ja poskiin niin paljon suklaata kuin pystyisin ja nielisin menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt jaksa vänkää vastaan!
Siellä on legendan mukaan huone, missä on suklaasuihkulähde, nalleorkesteri ja vaahtokarkki-allas missä lapset saa uida 15 minuuttia.
Olen itse ollut oppilaiden kanssa siinä huoneessa, joten ei ole legendaa. Totta kai vierailuun kuuluu päästä maistelemaan tuotteita. Ei siinä ajassa kukaan kuitenkaan kovin paljoa jaksanut. Omasta reissusta on jo kymmenen vuotta mutta ei ole syytä epäillä, etteikö sama meno olisi edelleen, kun tässäkin ketjussa kerrotaan parin kuukauden takaisista kokemuksista.
Ai niin, kollegalle kävi niin, että yksi poika yritti salakuljettaa sieltä karkkia käärityissä lahkeissa ja sitä piti sitten selvitellä...
Fazerila on muuttunut parin viime vuoden sisällä. Nyt siellä on uusittu hieno vierailukeskus. Olen ollut siellä ns. luokkaretkellä oppilaideni kanssa ja oman perheen kanssa maksullisella vierailulla. Sinne voi siis kuka tahansa vaikka yksin mennä vierailulle. Liput ostetaan Tiketistä tai Lippupalvelusta. Koululaisryhmille se taisi olla ilmainen. Kierros on muuten sama, mutta tietty oppaat vähän soveltavat ryhmän mukaan. Koululaisvierailulla mukaan sai sämpylä- ja karkkipussit. Maksetulla vierailulla mukaan saatava pussi oli vähän isompi, en nyt muista mitä kaikkea siinä oli. Ja kyllä siellä on "huone", jossa saa sen hetken syödä karkkia niin paljon kuin jaksaa. Syötävät karkit ovat lähinnä konvehteja, patukoita ja lakuja. Ja sille äidille, joka pelkää herkkuja, siellä on kyllä paljon muutakin kuin herkun syöntiä. Kierroksesta on yritetty tehdä monipuolinen ja opettavainen. Yhdessä pisteessä esim. kootaan annoksia, jotka tarjoillaan roboteille. Robotti näyttää, kuinka terveellinen annos on. Siellä myös oppii, miten leipätehdas toimii, voi haistella kaikkia tehtaalla käytettäviä raaka-aineita, opetella letittämään pitkoa. Ja siellä on myös pieni kasvihuone, jossa kasvaa sitruunaa, kaakaota, chiliä yms tehtaan raaka-aineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai.. mietin juuri paljonko itse pystyisin syömään, jos oikein panostaisin. Olisin paastolla viikon ja sitten tunkisin suuhun ja poskiin niin paljon suklaata kuin pystyisin ja nielisin menemään.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt jaksa vänkää vastaan!
Millainen ihminen ei osaa käyttää verbiä vängätä?
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei puhuta jostain vuodesta 1995.
Minun puolestani voitaisiin puhua vuodesta 1987 jolloin siellä sai syödä niin paljon kuin napa veti, mukaan ei saanut ottaa. Mutta jonnet ja jonnat ei tiedä, muista tai olleet edes syntyneet.
Jos on jollekin vielä ajankohtaista: edelleen kierroksen lopulla 10 min saa syödä niin paljon kuin haluaa, lähinnä kääreellisiä suklaita, joitakin patukoita ja kettukarkkeja
Joku nuori pystyisi syömään varmaan "enemmän" karkkia. Keski-ikäisen vatsa ei kestä paljoa höttöä tai makeisia. Ei tee tosin mieli liikaa sokerista.
Ei tietenkään, koska sellaista syö-niin-paljon-kuin haluat-huonetta ei ole. se olisi katastrofi, joku lapsi voisi syödä itsensä sairaansi minuutissa ja sairaanhoitohenkilökuntaa pitäisi olla vahtimassa tukehtuvia lapsia.