Äitienpäiväviikonloppu on yhtä raatamista.
Eilen lauantaina siivosin talon ja hoidin pihan. Valmistelin myös tämän päivän ruuat, leivoin kakun ym. Mies oli töissä 6-20. Tänään on töissä samanlaisen vuoron, eli hoidan kaikki itse. Isovanhemmat (4) tulevat tänne syömään ja olen siis yksin vastuussa kaikesta. Lapset nukkuvat edelleen.
Minä heräsin aamulla kaaokseen keittiössä, ensi töikseni raivasin sen, tiskari päälle ja toinen koneellinen kohta. Pihan taimet pitää kastella ennen päivän paahdetta. Huh.
Kommentit (12)
Lapsityövoima on päivän sana, varsinkin näin äitienpäivänä.
Ja kuka pakotti tällaiseen rumbaan?
Vain Porvoossa juuri edellisenä päivänä siivottu talo on aamulla taas kaaoksessa.
No itsehän olet viikonlopustasi tehnyt tuollaisen.
Miksi isovanhemmat on kutsuttu teille syömään, jos mies on töissä koko viikonlopun?? Olisitte viettäneet äitienpäivää oman perheen kesken. Et ehdi olla lastesi kanssa ollenkaan. Isovanhemmille olisi riittänyt vaikka lasten tekemät kortit.
Menkää ravintolaan syömään, niin ei tarvi itse värkätä.
Onko tässä sama ihmistyyppi joka valittaa lapsiarjen raskautta ja miehen tekemättömyyttä? Pitääkö kaikkien olla täydellistä? Jos taimien kasvatus on paha rasti, niin miksi et miettinyt sitä istuttaessa niitä? Koko elämään pätee sama viisaus.
Vierailija kirjoitti:
Lapsillekin jää äitienpäivä erityisenä mieleen, kun itku kurkussa kitkevät rikkaruohoja, kampaavat kammalla matonhapsuja, pesevät lattialistoja, kiillottavat tuikkukuppeja ja seuraavat heikkomielisenä häsläävää pyhää marttyyriäitiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsillekin jää äitienpäivä erityisenä mieleen, kun itku kurkussa kitkevät rikkaruohoja, kampaavat kammalla matonhapsuja, pesevät lattialistoja, kiillottavat tuikkukuppeja ja seuraavat heikkomielisenä häsläävää pyhää marttyyriäitiä
Ja voit olla aivan varma, ettei tapa peridy sukupolvelta toiselle.
Työntäyteinen viikonloppu ollut mullakin. Sain nimittäin 16 veeltä äitienpäivälahjaksi makuuhuoneen remontin ja koska hän ei yksin pysty (enkä olisi pystynyt minäkään) sitä tekemään, ollaan tehty yhdessä. Tänään vielä laminaatit lattiaan ja huonekalut paikoilleen.
Heräsit keittiön kaaokseen? Kuka siellä oli yön aikana huseerannut?