Miksi Helsingissä nuoriso valtaa joka ikisen seudun ruohokaistaleen?
Tsiiasiassa Helsingissä on siis niin vähän vihreitä paikkoja että lorvivien teinien on pakko joka helvetin vihreä pläntti varata kaljanjuontiin ihan Espaa myöden.
Onko näin esim Pariisissa? EI TOD OLE!
Kommentit (12)
Ne nurmikot on täynnä koiranpaskaa!
Olen ihmetellyt samaa. Onko pakko pitää piknikkiä 20 m Stockkan pääovesta?
No missä niitten sitten pitäisi olla??
Kyllä muualla maailmalla piknikpaikat on ihan erikseen sitten ja ne on mukavampia paikkoja kuin joku kaupunki keskeisin puistobulrvardi.
No onneksi en asu stadissa. Taajamilla runsaasti ruohikkoalueita.
Vierailija kirjoitti:
No missä niitten sitten pitäisi olla??
Ei se kaupunki ole, vaikka niin väitetään, näitten maata junantuomien olohuone että pitää aivan keskustassa maata puolialastomana kaljatölkkien kanssa.
Älä sure, kyllä se vielä syksyksi muuttuu. Sitten ei kukaan istuksi nurtsilla ainakaan kahdeksaan kuukauteen.
Nuorisolla ei yleensä ole ylimääräistä rahaa tai ikää, joten terassilla tai vastaavissa paikoissa ei ole mahdollista viettää kaunista kesäpäivää.
Kyllä kaupunkikuvaan kuuluu se, että yleiset alueet otetaan käyttöön. Menet vaikka Lontooseen kauniina päivänä niin siellä istuu ihmiset vilkkailla puistoalueilla jopa puvut päällä.
Itse en ymmärrä sitä mentaliteettia, että kaikki pitää tehdä koristeeksi. Kaupunki ja se ruohokin on asukkaita varten. Jos halutaan istua Espalla, niin istukoot. Itse tykkään tuoleista, mutten minä ole mikään nurmikkopoliisi. Hyvä vain, kun on käyttöä.
Mihin ne sitten saa mennä oleilemaan kauniina päivänä?
Tuosta Pariisista. Olen ollut siellä muutaman kerran helatorstain ”aattona”. Seinen rannat on keskustan kohdalta ihan täynnä nuorisoa. Boomboxit pauhaa, juovat viiniä ja olutta pullosta. Tupakan natsat lentää jokeen ja siltojen alta meneviin jokilaivoihin. Että ei nekään ihan niin kilttejä ole.
Vierailija kirjoitti:
Tsiiasiassa Helsingissä on siis niin vähän vihreitä paikkoja että lorvivien teinien on pakko joka helvetin vihreä pläntti varata kaljanjuontiin ihan Espaa myöden.
Onko näin esim Pariisissa? EI TOD OLE!
Pariisista en tiedä, mutta monta kertaa olen käynyt paikallisten kavereiden luona Bordeauxissa. Siellä ainakin samalla tavalla istuttiin kaunista kesäpäivää nurmikkokaistaleella kaupungin keskustassa. Jokainen pieni pläntti oli kauniina kesäkuun päivänä vallattu. Tästä aikaa viisi vuotta. Samaten esimerkiksi Saksassa monta kivaa piknikkiä keskellä kaupunkia. Kyllä on ihan normaalia elämää eli kannattanee varmaan muuttaa jonnekin muualle, jos häiritsee.
Kuulemma nuoriso ei juo enää alkoholia mutta parikymppisiä hän siellä lähinnä onkin.