Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään ollut munuaisarvot koholla?

Vierailija
11.05.2018 |

Onko täällä kenelläkään ollut munuaisarvot koholla ja mikä siihen löytyi syyksi? Minulla todettiin munuaisarvot kohonneeksi. En nyt muista sitä tarkkaa lukua, mutta niillä arvoilla voisi olla jo lievä tai kohtalainen munuaisten vajaatoiminta. Meillä on sitä suvussa. Olen käynyt nyt kontrollikokeissa ja odottelen tuloksia. Lääkäri sanoi, että arvojen kohoaminen voi johtua vaikka kuivumisesta, mutta mielestäni juon vettä kyllä paljon. Olen koko ajan juomakupilla. Sitten olen alkanut huomata virtsassani kuplia. En tiedä, miten kauan sitä on jatkunut. En ole kiinnittänyt siihen huomiota tätä ennen.

Ei tässä auta kuin odotella, mutta ajattelin, jos täältä löytyisi kohtalontovereita.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet ja mitä Krea oli?

Vierailija
2/32 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on kanssa se suodatusnopeus, ei pelkkä krea. Sen suodatusnopeuden perusteella katotaan vajaatoiminta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olleet ja koholle jäivät. Nyt elelen kusi sukassa odotellen seuraavia verikokeita.

Vierailija
4/32 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupliminen/vaahtoaminen kertoo siitä että munuaisissa vikaa. Kaikilla vaahtoaa hiukan joskus mutta jos se on jatkuvaa niin on jo eri juttu.

Vierailija
5/32 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän sääntö kuin poikkeus, että iän myötä munuaisarvo nousee ja tulee jonkinasteista vajaatoimintaa. Tulehduskipulääkkeiden käyttöä pitää välttää ja verenpaine hoitaa kuntoon.

Vierailija
6/32 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen. Se krea-arvo oli jotain alle 100 ja sitten kun laskettiin se suodatusnopeus, niin se näytti lievän ja kohtalaisen vajaatoiminnan rajamailla olevaa. 

Käytän särkylääkkeitä 2-3 kertaa kuussa ja vaihtelen Buranaa ja Panadolia. Onkohan se liikaa? Verenpaine on ennen ollut ihanteellisissa arvoissa, mutta nyt tämän vuoden aikana se on alkanut olla 130 ja 88. Olen ajatellut vain olevani stressaantunut. Mitään sairauksia ei ole ja olen aika laiha. 

Toivottavasti tämä on jotain ohimenevää. Vähän pelottaa kyllä. 

ap. 

Vierailija
7/32 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/32 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää kokemuksia asiasta?

Nostan, koska ajankohtainen minullekin, ehkä.

Vierailija
9/32 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen. Se krea-arvo oli jotain alle 100 ja sitten kun laskettiin se suodatusnopeus, niin se näytti lievän ja kohtalaisen vajaatoiminnan rajamailla olevaa. 

Käytän särkylääkkeitä 2-3 kertaa kuussa ja vaihtelen Buranaa ja Panadolia. Onkohan se liikaa? Verenpaine on ennen ollut ihanteellisissa arvoissa, mutta nyt tämän vuoden aikana se on alkanut olla 130 ja 88. Olen ajatellut vain olevani stressaantunut. Mitään sairauksia ei ole ja olen aika laiha. 

ap. 

Sun kannattaa nyt kuunnella lääkäriä. Vaikka sulla muita sairauksia ei olekaan niin ehkä sinulla on kuitenkin munuaissairaus.

Vierailija
10/32 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/32 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kreatiniini hieman viitearvon yläpuolella. Ensin sanottiin, että minun pitäisi juoda enemmän (ei vaikuta), sitten sanottin, että olen isokokoinen ( 185 cm, 83 kg) ja lihaksikas, mistä syystä arvo on koholla, varsinkin jos olen ollut fyysisesti aktiivinen. Viime vuosina on krean perusteella on laskettu jotain suodatusarvoja, mutta en ihan tarkkaan tiedä,mitä lisäinfoa näihin laskelmiin tarvitaan. Välillä suodatus on hiukan heikko, välillä viitearvoissa.

Minulla on myös uraatti viitearvojen yläpäässä tai vähän yli. Mielestäni kestän hyvin nestehukkaa ja pitkäaikaista kovaa rasitusta. Vanhana nämä nuorempana hyödylliset ominaisuudet saattavat muuttua haitallisiksi.

Vierailija
12/32 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia

Vierailija
13/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat koholla ja syyksi paljastui paljon mainostettu V-kirjaimella alkava ravintolisä. Sen kun lopetin n. vuosi sitten niin arvotkin normalisoitui. Myös maksa-arvot oli silloin koholla.

Vierailija
15/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä näinkin voi olla. Käytitkö suositellun määrän ravintolisää eli et ylimääräistä? Noista ei koskaan tiedä, mihin ne vaikuttavat ja nimenomaan negatiivisesti.

Vierailija
16/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivat koholla ja syyksi paljastui paljon mainostettu V-kirjaimella alkava ravintolisä. Sen kun lopetin n. vuosi sitten niin arvotkin normalisoitui. Myös maksa-arvot oli silloin koholla.

Eli siis mikä?

Vierailija
17/32 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti VitaePro. Tulee ainakin ensin mieleen.

Vierailija
18/32 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap. 

Buranaa, joka on tulehduskipulääke, ei saa enää ottaa! Verenpainelääkitys voi hidastaa vajaatoiminnan kehittymistä. Jos on diabetes, sen hoito. Eikä mitään lisäproteiinia ainakaan. Kysy saisitko ravintoterapeutille lähetteen.

Vierailija
19/32 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kupliminen/vaahtoaminen kertoo siitä että munuaisissa vikaa. Kaikilla vaahtoaa hiukan joskus mutta jos se on jatkuvaa niin on jo eri juttu.

Sitten minulla on varmaan koko elämäni ollut munuaisvika kun kuplaa ja vaahtoa on aina vähän.

Vierailija
20/32 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko virtsassa outoa hajua? Olen ihmetellyt kun välillä ei haise juuri miltään, välillä kananmunalta ja välillä joltain aivan ihme pistävältä kemikaalimaiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän